Sv: Mårundan
" När man var ung gjorde man allt för att inte vara som Svensson och nu när man närmar sig medelåldern undrar man hur alla kunde bli Svensson medan man själv är halv- eller helmiffo."
"Men desto äldre jag har blivit desto mer har jag insett att allt blir lättare bara man kan nöja sig med det fina i vardagen och ta livet för vad det är. Tycker synd om dem som måste ha det stora huset, stora bilen, skotrar, åka på utlandssemester stup i kvarten, avla sig flera gånger om men ändå inte verka helt nöjda. "
Hela mitt liv sen typ hösten 2019 har som snurrat kring att begripa dessa frågor, samt såklart förstå hur man ska orka jobba halvtid på ett normalt jobb. Jämför mig såklart med min far och inser att vid min ålder hade han fyra ungar, och att jag var nio år gammal. HAHAHAHA. Insert rant om Modernitet, postmodernitet, manlighet och arbetarmännens val mellan arbeit macht frei eller hänfalla till incelkultur. Känner att jag vill sitta och göra en podd som bara är att vi alla pratar Arbetets Värde och Pris.
Det jag egentligen tänkte säga är att jag vill veta hur man hanterar prestationsångest. Jag har ångest inför:
- Att det var sålänge sen jag gjorde en autotrof och inte levererat något
- Att jag får gratis fanzin av människor som inte får nåt tillbaka för jag inte levererar något
- Att om jag gör nåt kanske det blir dåligt och då är det dåligt levererat då när jag faktiskt väl levererar något
Jag har aldrig såklart varit utan prestationsångest men alltid lyckats hålla det kvävt och nedtryckt under en tung fasad av FUCK YOU ALLIHOPA JAG BRYR MIG INTEEEEE men såklart bryr jag ju mig jättemycket och jumer jag bryr mig om alla roliga och nice fanzin jag får och kanske särskilt nu när jag fick den feta fanzinerad 2.0 och arbetarlitteratur-samlingen känner jag nog att satan vad jag borde steppa upp och leverera för att jag kan ju inte bara sitta och vara trött och det har plötsligt gått nästan två år av arbeitsliv medan jag försummat fanzinvärlden som dock fortsätter skicka stekta sparvar som flyger in i min mun bara för att den är så jävla najs och jag är ett girigt svin. Har ni några bra tips på andingsövningar?