Tråd: Mårundan

Jag har precis skitit ut ett nytt nummer av Paddsatan, köpt mat för hela veckan och lyckats nicka till för första gången på mitt jobb. Slå det.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

ASSÅ. det här forumet ska bli mitt nya vardagsrum. men först ska jag göra klart den här grejen med att vara förkyld och däckad i en soffa, dreglandes till skitdåliga skins-avsnitt. ok? vi hörs snart, finisar.

(VARS ÄR NIBBE???)

Sv: Mårundan

Nu är det helg snart. Men jag ska jobba.... :-(

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

alltså för fan vad jag är full ja jävlar hahahaha idag kunde det gått så jävla illa, alltså den här gubben va, jo för satan, han tog fram sin yxa och bara "kuken ja nu blir det slakt" och jag jag bara skrattade högt och bladet missade mitt huvud sånär som på en meter, slog i en björk i närheten och inte fan tänkte man mer på det utan slog i en ny runda och bjöd och man skratta ch tänkte fan inte på nåt mer än det att ja jävlar fan full somm satan

Sv: Mårundan

(hahah! bästa tråden.)

matdagbok 24/9:
havregrynsgröt med sojamjölk och massa socker
falafelrulle
en kopp te
en guldnougat
två mackor
gigantiskt glas oboy
hundra koppar te
stekt ris och grönsaker
mer te
en stor skål popcorn

fattar ni hur jag mår eller? så jävla bra.

och jag tänker på det här med listor, det gör jag ganska ofta. vi borde göra en massa listor!

Sv: Mårundan

(jaha nu åt jag en kaka också.)

Sv: Mårundan

Har knappt varit utanför dörren på två dagar. Alla vänner är bortresta och jag är förkyld. Höstvemodet gör också sitt för att spä på de dystra känslorna. Det är nästan skönt att känna hur futtigt allt man gör är. Eller inte skönt, men det är på något sätt lugnande att känna något stillsamt och starkt för en gång skull. Annars tycker jag det mesta bara rullar på. Det är jobba, hänga med kompisar, fara hit och dit, och jobba, jobba, plus vänta på att få jobba. Grottekvarn.
Snart är man gammal om man inte dör innan dess. Tjoho!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Nejnej hormoner är bra till allt. Man kan dressera dem till slavar och låta dem bygga pyramider. Och de smakar gott om man röker dem och serverar dem med en vitlökssås.

Sv: Mårundan

jag önskar att jag var mer från norrland och mindre från stockholm. autotrof i löv u.

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Mårundan

Nu är jag i Skåne å härjar! Hoppas ni får en trevlig helg allesammans :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

11 Senaste redigerad av B-pappa (2013-10-27 23:47:04)

Sv: Mårundan

Ja önskar trevlig helg jag också! Drar kaffä å tunnbröd här. Var på otroligt vild punkspelning igår med larsesq. Klimax i härj nåddes när jag drack klart kaffet, placerade den på disken och vi gick därifrån. Såg 2 band, några jänkare och några andra. Jag tyckte andra bandet var bra, riktigt snabbt och ösigt. Pratade en snabbis med lite folk, trevliga. Men nu är det riktig helg. Tjena!

Sv: Mårundan

Jag är lite full på folköl så jag kan säga dig T-37, jag älskar dig innerligt, vem fan är du och veta nåt om mig?

Jag och Tommy var på någonting förra helgen. Polisen kom och vevade batong. Då vet man att det är en lyckad fest.

Sv: Mårundan

T-72 skrev:

jag önskar att jag var mer från norrland och mindre från stockholm. autotrof i löv u.

Tänkte säga att jag önskar jag var mer från södra Sveriges utbygder än norra Sveriges utbygder, men det vete sjutton alltså.

Lyssnade på The Fall och plötsligt släppte ett lock i örat som jag inte visste att jag haft. Alla ljud är ashöga, tangenterna smäller och klockan ylar.
Nu ska det ätas palt som farsan tillverkat på fabriken. Har varit hängig och sjuklig i en månad nu. Doktorn sa jag inte fick komma dit.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Fick snesömn men är ändå fullt dugligt utvilad så drar en snabb nattsurf och har ena ögat fäst på teven, där 60-talsfilmer utgivna av Something Weird Video rullar, är inne på 3e nu. Förra var en sån där amerikansk speedway / folkrace-film. Nu mer av samma sak. Kan ibland sakna att titta på folkrace på riktigt, men det var längesen jag var påt. Näst upp på teven är den fabulösa The horrors of spider island, västtyskproducerad 60-talsmonsterfilm. Roligt när den högmodiga hunken i huvudrollen blir biten av en stor, luden plastspindel och får spindeltänder + typ spindelfrilla och blir arg och aggressiv! Sett den förr, men den hära kopian från SWV lär vara finfin. Snart dags för ärtsoppa och mackor.

Sv: Mårundan

Jag har inte haft en dator (eller; inte haft laddare..) på flera dagar. Känns obehagligt, ovanligt och samtidigt hur skönt som helst. Jag hade lite oro i magen över att åka hem från jobbet "tänk om något händer och jag MÅSTE gå att nå via datorn..." men det släppte snabbare än jag trodde. Nu läser jag på kvällarna, äter långsamt och sover bättre. Kanske ska överväga att vara datorfri i perioder, eller något. Sitter ju ändå framför en dator på kontoret jag jobbar på... fem jävla...dagar...i...veckan... :-(

Just nu är jag ensam på jobbet, så jag ska väl inte vara sämre jag och bege mig hemåt. Ligger efter med att besvara mail från massor av människor, tänkte att det får jag göra imorgon på min lunchrast. Ni som tar åt er: Imorgon får ni svar! :-D

Jag har f.ö stängt av registreringen tills jag får tillbaka min laddare å kan pilla med forumet.. installera spamskydd och lite andra funktioner:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tommy! Det går åt så jäkla mycket tid att sitta vid datorn. Även om jag för det mesta skriver mail och tycker det känns givande och kul så tror jag att det finns en skadlig aspekt i det. Om jag inte haft tid att svara på några dagar kan jag bli stressad och känna att jag måste svara så att den andre personen inte blir sur eller börjar undra om det hänt något. Känner mig lite som en femtonåring som får panik när kompisen inte svarat på ens SMS efter fem minuter.
Det vill säga: den ständiga uppkopplingen leder till stress och störd koncentration och det är förbaskat lätt att lägga sig platt för den sociala förväntningen på att man ständigt ska vara tillgänglig. Det blir särskilt tydligt när det är del av ens kneg. Jag kan inte stänga av mobilen nånsin eftersom jag när som helst kan bli utringd för jobb. Ständig, obetald jour.
Borde prova att ha en datorfri period jag också.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Kommer hem till lägenheten och upptäcker att värmen tycks vara av. Illa! Fan vad kallt. Tur att man har ludna ben. Tänker köpa ett värmeelement för att lindra vintern. Ha igång och rikta mot fötterna. Skönt. Annars är det ju te som gäller. Har en riktigt go fällsäng som jag kallar för "Torpet", varm och skön i ett par dagar, men den börjar bli sliten nu. När jag befinner mig i "Torpet" reser jag ett andligt fort av sinnesro och lugn, stänger av omvärlden ett tag och samlar tankarna. Detta torp-koncept är något jag kan rekommendera för den som behöver lugn och ro ibland, att man bygger ett mentalt palats som ger inre lugn. Ok, "Torpet" kanske inte hjälper så väl mot låga temperaturer, men ni hajjar. :-) Har man inget riktigt torp att åka till får man skapa sig ett eget, ett rum inuti rummet. Funkar bra det. För mig iallafall.

Sv: Mårundan

Jävla kuk-måndag. Så tröttsam jävla dag.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

And on the weeeekänd you get all drunk trying to escape til monday comes

Sv: Mårundan

Gick ut på Internet. Det var som att ta en tur i de eviga besvikelsernas land. Inventerade ett tidningsarkiv istället. Efteråt; Helt svart om fingrarna av trycksvärtan. När jag tvättar av mig blev vattnet sotfärgat. Det fick mig att tänka på min far och min barndom (men det är en annan historia). Tidningsarkivet låg ovanpå en teknikers kontor. Han lyssnade på: Stefan & Krister, Leif GW Persson och "Alla vi barn i Bullerbyn."

Sv: Mårundan

Sitter och ritar fanzin hela nätterna, har inga pengar till hyran, inget jobb, ska det här föreställa ett vuxenliv? Nä, men är fan Pinocchio.

Sv: Mårundan

Jag och min sambo har just beslutat att skjuta upp dagisstart för mitt barn i typ 8 månader till. Helt rätt. Alternativet hade varit att hen börjar typ nu och att jag hamnar i arbetsförnedringens händer. Hellre hänga i lekparker än att leta jobb eller jobba. Har för övrigt skrivit sista kapitlet i min fanfic som blir ett fansin snart. Återkommer när det börjar hända grejer!

Sv: Mårundan

Öppnade min mail idag, hopp om att få hjälp.
- Hej vi tyckte den fågel du ritade igår var så fin och sen att du hjälpte den damen hem var ju helt underbart. Därför får du en resekassa, ett paket för att upptäcka världen och slippa arbetsförnedringens regler.

Mina mail är mer
- Omvandla dina blöjinköp till fina gåvor
- Frånvaro
- Sjukanmälan
- Nekad till försörjningsstöd

Sv: Mårundan

Fan får du dina nekningar till försörjningsstöd på mail! Hightech. Jag får dem i cromagnonpappersbrev. Då kan man iofs klippa i dem och göra pretto collage i sitt fanzine OBS: funkar! alla älskade det och jag blev berömd.

Sv: Mårundan

det var faktiskt jävligt bra, auto. en av de bästa sakerna i de zines som jag läst av dig.