Sv: Filmer

Något stort har hänt i år. En stor del av Mondo Gnarps "hemliga arv" har offentliggjorts. Att det sker i samband med TKUs slutgiltiga (?) nedläggning är ingen slump. Det tycks vara Jesper själv som har lagt upp allt. Sett det mesta igår, skrattat ögonen tårfyllda (dansen på Statt! Videon till The kristet utseende! Nightrider färdandes på kökssoffan! Uppgörelsen mellan punkarna och raggarna i den apokalyptiska byn!). Unika tidsdokument.

https://www.youtube.com/channel/UCh5Qiz … 1RA/videos

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

Gjorde ett rätt fint fynd på tradera här tidigare i vår/sommar och köpte hem några nummer av film-tidningen Shock The Magazine från tidigt 1990-tal. Marknadsförde sig själv som "Sveriges första skräcktidning". Jättemysig läsning. Är det någon som bläddrat i dem? I första nummret var det bland annat John Carpenter intervju, Bruce Campbell intervju och möjlighet att "vinna totalförbjuden video". Underbart! Köpte också ett nummer av en amerikansk tidning som hette Toxic Horror från februari 1990. Stor artikel om Toxic Avenger III och en Troma Special. Fin film-lektyr att komplimentera nya Video Ferox och Puffy med!

B-pappa skrev:

Något stort har hänt i år. En stor del av Mondo Gnarps "hemliga arv" har offentliggjorts. Att det sker i samband med TKUs slutgiltiga (?) nedläggning är ingen slump. Det tycks vara Jesper själv som har lagt upp allt. Sett det mesta igår, skrattat ögonen tårfyllda (dansen på Statt! Videon till The kristet utseende! Nightrider färdandes på kökssoffan! Uppgörelsen mellan punkarna och raggarna i den apokalyptiska byn!). Unika tidsdokument.

https://www.youtube.com/channel/UCh5Qiz … 1RA/videos

Haha, vad roligt! Där får jag sätta på min watchlist. Minns att vi levde något kosmiskt för Mando Gnarp i ungdomsåren när man laddade ner klipp från DC++. Vilka ljuva och kreativa tider det var.

Arbete är livets krydda

Haha ja vad kul, Lappia! Bläddrade i just det numret igår, Shock the magazine, med John C och Campbell!

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

B-pappa skrev:

Haha ja vad kul, Lappia! Bläddrade i just det numret igår, Shock the magazine, med John C och Campbell!

Hoho, vilket roligt sammanträffande. Vet du hur länge de körde på med tidningen? Har själv bara två nummer. Riktigt roligt att det har funnits en sådan här tidning på den svenska marknaden, vad är din åsikt om filmtidningen Fangoria? Har funderat att börja prempa.

Arbete är livets krydda

Nej, vet inget mer om hur många nummer det finns. Jag tycker Fangoria är trevlig, men jag har enbart läst 80-90-tals-Fangoria, har en mindre samling med dessa. Antikvariatet som fanns här i stan på 90-00-tal hade tonvis med diverse tidningar, alltså tusentals av alla möjliga serietidningar osv och där i bråtet hittade jag dessa och köpte. Justja, Fangoria finns ju idag också! Ska kolla in, kanske är kul ja. Bra tips!