1,451

Sv: Mårundan

Åkt till Stockholm och sover på hotell. Åker tillbaka hem imorrn.

Jävlar vad jag har städat både hemma och i ateljén på sistone. Mycket märkliga vintagekläder som antingen åker ner i gratisloppisen i källaren eller upp på tradera eller nåt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,452 Senaste redigerad av larsesq (2023-09-07 08:46:19)

Hoppas huvudstaden var snäll mot dig, maggan. Vad var det för hotell? Jag ska bo på hotell i helgen, i Bremen. Jag och skijolld ska till zinefesten där (vi har båda nya zines gjorda, men de blir väl mer tillgängliga för inhemska marknaden först nästa vecka. Om nån i Stockholm vill ha mina nya går det nog att få det på Poison Ruin/Axe Rash/Vidro-spelningen på onsdag, t.ex.) Har massiv resfeber (inte varit utomlands på riktigt på år och dagar), men skönt att jag har stabilt sällskap i skijolld som kan sitt Tyskland. Så - go' helg, fandom!

1,453

Ett vanligt Scandic bara, rätt nära centralen. Sover nästan alltid på Scandic med jobbet.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,454

Argh vad allt med motorer ska jävlas med en!!

Har på grund av rådande väderlek behövt justera mopedens förgasare, som tur var har jag ställbart munstycke så det tar ju sekunden att fixa. Men man kan köra hundra meter, justera, hundra till, justera, inse att man gjort helt fel eftersom den helt plötsligt inte orkar med en backe. Justera. Hundra meter. Sen håller man på så en dag innan det blir någorlunda bra. Sen ska det här upprepas i vår när det blir torrt och varmt istället.

Och igår såg jag först att startspärren på Ladan inte lös, såg sen att jag inte hade el övht i bilen och tog in batteriet för att ladda. Mätaren står och vobblar på 100% men lampan för full laddning tänds inte. Hoppas det bara är batteriet som är kaputt och inte något elfel i bilen.

Sen sväller träet upp och balkongdörren går inte att stänga ordentligt. Det var iofs kärringen vi köpte huset av som satte dit, och det var en dörr från grannen som skulle slängas... just för att den var förbrukad..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,455

Uppdatering, var lite värre men inget jag inte kan hantera: Bytte batteri i bilen, det sprakade till och rykte. Fick kolla vad som händer. Såg att en kabel från pluspolen på batteriet smällt sönder och kopparen blottade sig stora delar av vägen ned till generatorn. Snark. Tur att det inte är nån avancerad data-skit utan en kabel med varsin ögla på som man ska skruva dit. Hade en stammis på macken som hade en kabel, skiter det sig ändå har jag en annan stammis som gärna mekar mot en liten betalning. Och när det väl löst sig ska jag låta en verkstad kontrollera motorn. Jävla suck..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl