Jo, mycket av mina tankar på senaste har kretsar kring 90-talet och även tidiga 00-talet.
Hittade "Det händer här" på loppis i Falun i mars förra året. Ett recensionsex tillochmed, satt en sån stämpel på försättsbladet. Håller med, Lanazarote-novellen är verkligen toppen. + beställde Persepolis till jobbet igår, fan lär ju ha den själv oxo, när du säger att den är sådär fin.
Har funderat på Bokbörsen jag med, men inte skaffat det än eller ja jag har ju konto men bara köpt hittils. Jag har försökt sälja allt mitt till antikvariat i ett bräde, slippa göra annonser och trixa, jag säljer ju redan en hel del film. Är lite rädd för att sälja annat än film, då jag har erfarenheter av att så fort jag rör mig utanför dessa tassemarker så kommer de vansinniga köparna fram och kaosar. Har en del historier där. Sparade allt krångel i mailen ett tag men insåg att det var omöjligt att närma sig det på ett rimligt sätt så lära radera allt, var bara totalt absurda människor med nippriga krav och en kommunikation som gav mig tung huvudvärk och kände av detta bara jag gläntade på mappen. Ett milt exempel är när jag en gång sålde en pop up-bok, en barnbok från typ kanske 60-talet med alltså ja sidor som viks ut i "3D" när en öppnar en sida och köparen köpte boken men vägrade betala och ville att jag in i minst mikroskopiska detalj skulle beskriva skicket på varenda millimeter av bokens atomuppsättning, alltså ALLT. Skulle tagit mig alltså 40 - 45 år att skriva den redogörelsen. Personen var också fruktansvärt aggressiv och fientlig och hatisk, samtidigt som hen tyckte att hens metodik var fullt rimlig och seriös, för att sen också skifta och ha ett mycket trevligt tonfall. Fullständig mardröm, minns inte hur det slutade men tror det gick vägen, utan att jag skrev världens tjockaste bok. Och så höll det på, så fort jag sålde böcker och annat. Skivor vågar jag mig inte ens på att sälja, livrädd för skivsamlare, så säljer allt i ett svep till skivaffärer och så säger de typ "du får 500 kr!" och jag ba "ok", så slipper jag massa strul.
Men ja. Bokbörsen. Det funkar säkert bra och vågar vi tro att det finns hyggligare folk där än på Tradera? Vänliga, lugna bokmalar som är lätta att ha att göra med. Jag tror det och hoppas det. Tycker du ska testa, hellre det än Tradera. M-kuvert från PostNord torde ju kunna vara ett stabilt emballagealternativ, förutsatt att böckerna har den storleken, den lagoma storleken. Hoppas du gör det. Du postar ju väl redan en hel del du Tommy så du vet ju hur mysigt och kul det är med hemmapostkontor; jag kan inte längre föreställa mig ett liv utan det. Älskar mitt fixarbord med gummisnoddar, kuvert, tippex, sax, lim, bubbelplast, häftapparat, sax, kartonger, pappskivor, tejp i olika sorter. Så sitter man där och hanterar postgången, lyssnar på musik och gör finfina paket som ska ut i riket. Och jag gillar hela processen, från att fota det en ska sälja till att beskriva till att kommunicera med köparna! Paketera väl och vara stammis på Postkontoret, sen få fina utrop från mottagarna, hur nöjda de är. Kör!