Sv: autotrof

nummer 10 var jättefint! Tack för att du gör fanzin, det är jättebra!

Sv: autotrof

Jag kanske sa detta i Umeå, minns ej, men nummer 10 var rörande och jävligt bra.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: autotrof

Femårsplanen har hållit! Elfte numret klart i grevens tid.
Innehåll: skrönor om polisen. Samt en serie om föreningslivets undergång.

Är du prenumerant och bytt adress: maila druglagoon@gmail.com
Är du prenumerant men har inte fått autotrof på ett tag och misstänker att jag mitt klantarsel tappat bort dig: maila druglagoon@gmail.com
Är du en sprillans ny person som vill ha autotrof: maila druglagoon@gmail.com

Sv: autotrof

Bra pedagogik! Årets julkapp!? :-o

Sv: autotrof

Jädrar vad bra det var. Viktigt ämne!!

Massa tankegångar jag själv haft även om jag gick åt hållet där jag i princip slutade att vara aktiv. Blev peppad ändå.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: autotrof

Bra nummer! Håller helt med Maggan. Läst nya Autotrof och nya numret av Brand idag. Även om  Brands tema "militant glädje" kanske inte känns helt gjutet, så fyller Autotrof mig mer med en känslan som påminner om just det ("militant glädje") än nya Brand. Superfint, reflekterande, varmt och roligt. Tummarna pekar rakt upp!

Sv: autotrof

Man tackar! Recensioner och omdömen är det jag vill ha i utbyte, näst efter fanzins. smile

Sv: autotrof

(skrev ju direkt till dig men jag delar med mig av mina tankar här med)
jag har inlett det nya året med att läsa autotrof nu: fanzinet som helhet är bra, som vanligt. du har en väldigt hög nivå som du aldrig liksom tappar, utan du känns ganska trygg i din "skapar-identitet" och det banar ju väg för att du ska kunna formulera, vara kreativ och duktig på det du gör för en extremt lång tid framöver.

serien.. ja, den är lätt en av de bästa du gjort. dels för att det är STÖRT intressant att som storstadsbo där man alltid haft ett sammanhang: LS med hundratals medlemmar, SUF med hundratals medlemmar varje år, alltid verksamhet och en rörelse som man snabbt kommer in i.. hur det har varit att vara föreningsaktiv i mindre städer. det är intressant hur du skriver ned och reflekterar över när lokaler försvinner så kraschar ju verksamheten, som den där lokalen bl.a UV blev vräkta ifrån. skrev du manus o skissade mkt innan du gjorde serien? för den höll otroligt bra nivå rent berättarmässigt, och var i väldigt elegant utförd reportagenivå. det är en sån serie som Mats Jonsson hade kunnat köra som bilaga till Nya Norrland. tyckte om hur du vävde in mkt från ditt eget liv också så det var som att man fick en kronologisk berättelse för sig "ahh, när han var lite äldre, ja det måste ha varit då han gick med i LS..." typ så. sånt som man fattar mellan raderna.

såna serier är du jävligt bra på bevisligen och tycker du ska fortsätta med det! du har ett otroligt bra berättande, väldigt bra på att inte bli långrandig (eftersom, som du själv skriver, är väldigt notalgisk så är det otroligt lätt hänt att man blir långrandig om detaljer m.m) och du har ett driv i berättelsen som gör att man inte tröttnar även om man inte kan relatera. tror den här serien skulle gå att trycka i handen på random folk som bara gillar fanzines eller är från dalarna, utan föreningslivskopplingen.

Sammanfattningsvis: riktigt bra! ett av de bästa numrerna du gjort och jag hoppas verkligen det fortsätter, det märks ju att du blivit tryggare i ditt berättande o tecknande. jag gillar ju herr krypta asmkt men det här är ju flera nivåer högre än kaos-trams-serierna du gjort.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: autotrof

Ja inte mkt att tillägga men mkt att hålla med ovan, vad som sagts. Glasklart och tydligt framförda berättelser, känns väldigt bra att du gör detta. Jag var i Falun dagen innan julhelgen btw, var längesen jag var där men gick på stan och mycket hade förändrats. Men såg nåt typ aktivitetshus eller kulturhus där nära ån och gamla Trafikverket eller vad det var? Låg i nån gränd. Hann inte kolla närmare. Mycket barndomsminnen från Falun.

Men ja lätt en av de bästa Autotrofsen, om inte det bästa, jo? Hoppas du kan behålla fokus och intensitet. Stort plus för den riktigt roliga humorn. Ska distra de övriga numren med glädje och värme, alltid med målet att gå minus i kassan för varje nummer som görs av med.

Jo nu är jag tillbaka som medlem i Sverok efter en del uppehåll, känns bra. Gäller att ta tillvara på de resurser och kontakter som finns här ute. Börjat spela Magic igen, byggt en busig Goblin-lek och ikväll ska jag släppa lös dom igen. We go to war! ;-) ;-) :-D

Sv: autotrof

hehe det är ju helt sjukt men även detta år har jag producerat ett autotrof

Tommy, michelin, Hunden och B-pappa är de enda jag har på min prenumerantlista nuförtiden

vill nån annan ha måste de säga till och vill de va på prenumerant listan måste de vara jätteövertydliga om det

Sv: autotrof

vaaa, är den på väg alltså? Dagens nyhet!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: autotrof

ska posta den imorrn så du kanske har den om ett par veckor lol lol

som vanligt är det via druglagoon@gmail.com som en kan kontakta mig glömde ajg skriva

Sv: autotrof

Yes vilken nyhet! Visst ju iofs redan detta, såg nån bild flyga förbi nånstans.

Uppföljning: Goblin-leken jag nämnde i inlägget ovan var rejält dålig så byggde en mono green stompy istället som tidigare i år vann ligan, yes, pokal och fina priser! Yahoo! För kom ihåg, det är ju bara vinst som räknas he he näråmen, det var som en kul grej för att jag hade den allra billigaste och på pappret mest chanslösa leken och det var ju därur som jag utvann min motivation och energi. Nämner detta då, som ni vet, det har funnits ett visst fantasy-tema i Autotrof-tidningen. smile Och kan tillägga att det nyss var en Magic-tävling i just Falun (ordas om Falun här ovan) och även där gick 1a-platsen till en från area026. Dom kan ta allt ifrån oss men dom kan fan inte ta ifrån oss att vi är ena jävlarrrr på fantasy-kortspel!!

Sv: autotrof

Oj, magic alltså. Jag började spela ett annat Richard Garfield-spel precis som heter keyforge. Jag gillade det mest för att jag slipper bygga lekar som i magic utan de är typ viktade redan och slumpade och så där. Ska bara hitta någon att spela med.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: autotrof

Vissa som ska ha fått har inte fått, pga jag har inte kopierat upp fler än 30 och de har tagit slut(!!!!) så ursäkta mig medan ajgförsöker sneaka tillgång till en kopiator, kanske på min nya arbetslöshetsåtgärd som också tagit hela min hjärna i anspråk så att jag glömt bort er SRY

Sv: autotrof

Autotrof nummer 12!

Folkets humanoid slarga är tillbaka. Text, teckningar, jävlar anamma milda Matilda. Serier och den där karaktäristiskt avväpnande, varma humorn som samtidigt kör upp en level 99 syrakaktus i räva på överheten. Jo det är mest bild och serieberättelser. Snyggt och välgjort! Riktigt grymt. Mersmak som vanligt. Härligt!

Sv: autotrof

JA jag vägrar göra som alla coola kids och starta en ny tråd för nya numer, så håll till goda med att jag bumpar denna tråd som är lika gammal som forumet självt, dvs snart åtta svåra år.

Med det sagt; autotrof nummer 13 har lämnat tryckpressarna, via Umeås gemytligaste tryckeriarbetare som hann säga att han hatar att jobba tre gånger på en kvart, samt nostalgisera över att det trycktes mer "små tidningar" förr, förmodligen gjorde internet inte världen bättre.

Ja så på två år har jag alltså inte lyckats producera nåt mer än ett 28 a5 stort fanzine med socialrealistiska samtal på jobbets kafferaster. "Kul." Men det är vad som vankas.

De flesta prenumeranter har jag redan textat kuvert till. Men alla andra får maila druglagoon@gmail.com och anmäla intresse och adress.

Sv: autotrof

Helvete vad kul!
Ja, jag älskar ju dina socialrealistiska grejer så det är bara glada toner från mitt håll. Hör jag till prenumeranterna??? Byteshandel har vi då idkat länge.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: autotrof

Ja du är då så mycket prenumerant som det bara går att bli!
I en byteshandel så tror jag inte du kan räkna dig som vinnare som skickar fyra fanzines om året och får tillbaka ett fanzine vartannat år. big_smile

Sv: autotrof

Fick hem och läste Autotrof 13 igår. Blev helt öm och len i hjärteroten av serierna. Önskar den hade varit ännu längre. Jävlar vad fina människor du lyckats fånga i dina rutor. Roliga historier med ett visst hopp mitt i allt mörker. Gillar också den politiska gallan du spyr över kapitalismen i ledaren och på recensionssidorna. Ett väldigt bra nummer. Du borde skicka in nån serie till Kommunalarbetaren så det finns nån bra serie där också.
Tycker du blir bättre och bättre på att rita. Gillar den rundade stilen, alla karaktärer ser roliga och sympatiska ut.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: autotrof

Håller med Hunden helt och fullt. Verkligen ett fantastiskt fint nummer. Så fina och bra skildringar av människor. Jag kommer på mig allt oftare att sakna tiden då jag jobbade i hemtjänsten, men det var just mötena jag saknar. Att gagga lite med en äldre tant/gubbe (oftast var tanterna roligare än gubbarna dock, om jag ska vara sån) eller en kollega. Recensionerna var också väldigt roliga. Ett höjdarnummer från början till slut. Serierna var snygga också. Har verkligen inget att knussla över alls. Toppen rakt igenom. Så varmt och medmänskligt, politiskt och kul och rörande.

Sv: autotrof

<3 på er

Sv: autotrof

Med senaste autotrof så har du börjat närma dig mer socialrealism på ett sätt som du inte gjort innan, visst tidigare har du haft inslag av verklighet i dina serier, men det har ändå känts som att fanzinet alltid varit din lilla leklåda där du fått gå loss med vad du känner för för stunden, precis som ett fanzine ska vara. Jag tycker ju att arbete skildras för lite överlag i serieform, så det är bara roligt att läsa de här serierna. Hur mycket är uppdiktat och hur mycket är raka citat? Dialogerna känns väldigt trovärdiga och bra, det är ett bra flyt i berättandet och med ganska små medel lyckas du ändå måla upp karaktärerna (den äldre kvinnan som pratar om bl.a KD)
Det är verkligen något annat än herr krypta och jag tycker du har talang för att skildra vardagslivet på ett bra sätt. Det är riktigt bra när personalen sitter och jämför scheman, vem som jobbar heltid nu etc. Det känns som ett samtal som hade kunnat hända på riktigt (vilket det kanske har?)

Märkte redan när du tecknade serien om H att du är duktig på att skildra verklighet liksom du är på att måla upp fantasivärldar. Tycker du har förändrats mycket i hur du tecknar, från de första numrena av autotrof till vad som dimpade ner i brevinkastet i fredags smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: autotrof

Håller med ovanstående talare. Schemadiskussioner har vi ju också och det är ofta ett solidaritetsbyggande samtal. Problemet är väl att solidariteten oftast tystnar när chefen kommer in i rummet. Men ja, väldigt bra skildrat.
Arbete borde verkligen skildras mer. Känner igen hur du beskriver arbetstryggheten i inledningen, det är verkligen en liten trygg ö mitt i kapitalismens brinnande inferno.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: autotrof

Vilket kanonfint och proffsigt nummer, tack! Jag ser fram emot att läsa inom kort.