Sv: autotrof

nummer 10 var jättefint! Tack för att du gör fanzin, det är jättebra!

Jag kanske sa detta i Umeå, minns ej, men nummer 10 var rörande och jävligt bra.

Femårsplanen har hållit! Elfte numret klart i grevens tid.
Innehåll: skrönor om polisen. Samt en serie om föreningslivets undergång.

Är du prenumerant och bytt adress: maila druglagoon@gmail.com
Är du prenumerant men har inte fått autotrof på ett tag och misstänker att jag mitt klantarsel tappat bort dig: maila druglagoon@gmail.com
Är du en sprillans ny person som vill ha autotrof: maila druglagoon@gmail.com

"Pappa vi har ätit upp din bil"
"Hurra, grattis, men håll käften när jag spelar Playstation"

Bra pedagogik! Årets julkapp!? :-o

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

Jädrar vad bra det var. Viktigt ämne!!

Massa tankegångar jag själv haft även om jag gick åt hållet där jag i princip slutade att vara aktiv. Blev peppad ändå.

Bra nummer! Håller helt med Maggan. Läst nya Autotrof och nya numret av Brand idag. Även om  Brands tema "militant glädje" kanske inte känns helt gjutet, så fyller Autotrof mig mer med en känslan som påminner om just det ("militant glädje") än nya Brand. Superfint, reflekterande, varmt och roligt. Tummarna pekar rakt upp!

Man tackar! Recensioner och omdömen är det jag vill ha i utbyte, näst efter fanzins. smile

"Pappa vi har ätit upp din bil"
"Hurra, grattis, men håll käften när jag spelar Playstation"

(skrev ju direkt till dig men jag delar med mig av mina tankar här med)
jag har inlett det nya året med att läsa autotrof nu: fanzinet som helhet är bra, som vanligt. du har en väldigt hög nivå som du aldrig liksom tappar, utan du känns ganska trygg i din "skapar-identitet" och det banar ju väg för att du ska kunna formulera, vara kreativ och duktig på det du gör för en extremt lång tid framöver.

serien.. ja, den är lätt en av de bästa du gjort. dels för att det är STÖRT intressant att som storstadsbo där man alltid haft ett sammanhang: LS med hundratals medlemmar, SUF med hundratals medlemmar varje år, alltid verksamhet och en rörelse som man snabbt kommer in i.. hur det har varit att vara föreningsaktiv i mindre städer. det är intressant hur du skriver ned och reflekterar över när lokaler försvinner så kraschar ju verksamheten, som den där lokalen bl.a UV blev vräkta ifrån. skrev du manus o skissade mkt innan du gjorde serien? för den höll otroligt bra nivå rent berättarmässigt, och var i väldigt elegant utförd reportagenivå. det är en sån serie som Mats Jonsson hade kunnat köra som bilaga till Nya Norrland. tyckte om hur du vävde in mkt från ditt eget liv också så det var som att man fick en kronologisk berättelse för sig "ahh, när han var lite äldre, ja det måste ha varit då han gick med i LS..." typ så. sånt som man fattar mellan raderna.

såna serier är du jävligt bra på bevisligen och tycker du ska fortsätta med det! du har ett otroligt bra berättande, väldigt bra på att inte bli långrandig (eftersom, som du själv skriver, är väldigt notalgisk så är det otroligt lätt hänt att man blir långrandig om detaljer m.m) och du har ett driv i berättelsen som gör att man inte tröttnar även om man inte kan relatera. tror den här serien skulle gå att trycka i handen på random folk som bara gillar fanzines eller är från dalarna, utan föreningslivskopplingen.

Sammanfattningsvis: riktigt bra! ett av de bästa numrerna du gjort och jag hoppas verkligen det fortsätter, det märks ju att du blivit tryggare i ditt berättande o tecknande. jag gillar ju herr krypta asmkt men det här är ju flera nivåer högre än kaos-trams-serierna du gjort.

the show must NOT go on..

Ja inte mkt att tillägga men mkt att hålla med ovan, vad som sagts. Glasklart och tydligt framförda berättelser, känns väldigt bra att du gör detta. Jag var i Falun dagen innan julhelgen btw, var längesen jag var där men gick på stan och mycket hade förändrats. Men såg nåt typ aktivitetshus eller kulturhus där nära ån och gamla Trafikverket eller vad det var? Låg i nån gränd. Hann inte kolla närmare. Mycket barndomsminnen från Falun.

Men ja lätt en av de bästa Autotrofsen, om inte det bästa, jo? Hoppas du kan behålla fokus och intensitet. Stort plus för den riktigt roliga humorn. Ska distra de övriga numren med glädje och värme, alltid med målet att gå minus i kassan för varje nummer som görs av med.

Jo nu är jag tillbaka som medlem i Sverok efter en del uppehåll, känns bra. Gäller att ta tillvara på de resurser och kontakter som finns här ute. Börjat spela Magic igen, byggt en busig Goblin-lek och ikväll ska jag släppa lös dom igen. We go to war! ;-) ;-) :-D

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."