Jag har en tanke om att dra igenom allt som Göran Stangertz är med i, tycker väldigt mycket om honom. Tror mkt är för att han påminner om min farsa men också för att han har en lugn personlighet. T.o.m när han brusar upp i dödsynderna-filmerna så behåller han ändå ett lugn över sig.
Har ni några favoriter?
Jag har sett hela dödssynderna (alla förutom musikalfilmen, den är alldeles för jobbig och löjlig...) favoriten är nog Ögat och Höst i paradiset, trots att det är ett långt knullorama. Filmen "Händerna" är småkuslig också, tycker landskapen och de miljöer den utspelar sig i, ensligheten och folks blickar... ja, den är riktigt ruggig. Även om Göran inte är med i den. Och så den sista filmen, Födelsedagen, hade jag på vhs och såg först av de alla. Tycker väldigt bra om den på något vis.
Sen Jack är ju en klassiker. Ingenjör Andres luftfärd gör han en bra roll i som Nils Strindberg.
Jag skulle vilja se "ska vi hem till dig.. eller hem till mig... eller var och en till sitt?" Och ikväll ska jag se "Det sista äventyret" Det ser jag fram emot! Hört gott om den.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig