Vilken jävla skitdag:
Häromveckan bakade jag kakor med katt-pepparkaksformar (gjorde kolakakor) råkade tugga sönder en lagning jag har i munnen. Blev akuten direkt. De tar lite bilder, säger att tanden är inflammerad, bortom räddning och måste dras och ersättas med en protes eftersom det är en viktig tuggtand. Jag får penicillin att ta hem och dagarna går rätt bra, nästan så man överväger att skita i att dra tanden "det fungerar ju bra att tugga på ena sidan!" men sen kom dagen D. Jag gick upp. Åt yogurt, önskar att jag ätit mer för äta lär man ju inte göra det närmsta dygnet... Gick till tandläkaren, de bedövar mig och medan bedövningen börjar verka och vi väntar så ringer Jysk och vill ha en ny tid för att leverera saker som köpts på nätet, jag drar till med något jag sen glömmer (men lyckades ta reda på genom att maila kundtjänst) sen ska det börjas: de slipar ner all lagning, rotar runt i tandköttet och det gör så FRUKTANSVÄRT JÄVLA ONT nej vi behöver mer bedövning här, får en till spruta. Sen börjar de rota runt och sliter ut tanden, då upptäcker de att rötterna sitter kvar och är böjda mot varandra?! så de måste fila ner rötterna och sen dra ut dem succesivt vilket var så jävla otäckt och hej å hå. Blöder som fan för att de rotar runt i köttet på en också. Får en kompress och betala.
På vägen hem ringer doktorn, bokar om en tid jag eg. hade idag och jag tror inte hon förstod alls vad jag sa men var artig bara.
Sen en kvart senare ringer Brands fraktfirma å vill prata logistik kring att lämna av en halvpall tidningar till mig, till en adress jag inte befinner mig på. Här får man fortsätta gurgla sig fram i samtalet och det slutar med att han frågar om jag är full "ja ha pjesis drajji u en and..." - hahahahahaha okej får man som svar (
Sen kommer jag hem, då är klockan bara halv elva och jag har redan rånats på flera tusen och är helt avstängd i munnen, då ringer nästa samtal. Postnord ringer om en reklamation jag gjorde för två månader sen?! och vill höra om den. Samtalet blir ungefär på samma nivå: ja ha pjesis drajj u en and be ohm ussää kanja inga schenare?" katastrof.
Och sen tänkte jag: jamen det här är inte så illa nu känns det mest konstigt.... sen började bedövningen avta och så fick jag så vansinnigt jävla ont och helt plötsligt var klockan fyra.
Om jag inte hade fått komplikationer i form av rötterna som vikt ihop sig så hade det inte varit så illa sa tandläkaren. Vilken jävla otur man kan ha.....
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig