Smart och fint skrivet i tråden här!
Mitt liv flyter på som vanligt i och med corona mer eller mindre. Man är ännu mer isolerad i sin lägenhet, vilken man till viss mån är redan som det är pga många saker: bor i stockholm (lol) där som intryck 2000-majja sa en gång att det ju tar en timme att åka till sin bästa kompis och då blir man ju själver ändå, mår sämre, håller på med massa små projekt som man behöver pilla på själv och det tar upp mycket av ens tid osv.
Städade ur en arkivhurts jag köpte av en gubbe på blocket för några år sen. Skitfin och bra förvaring för all art man gör men omöjlig som arbetsbord för man kan inte ha benen under bordsskivan = oergonomiskt som satan så blev en enorm avlastningsyta i lägenhetens hjärta. Köpte den för 300 spänn (stod 600 i annonsen men han mindes inte det på plats och sålde ut allt i ett superstort förråd så jaja, vi körde på det. Verkade ha varit nån skumrask-buissiness han höll på med för många år sen. Allt skulle bort!) och sålde såklart för detsamma. När jag rensade hittade jag en gammal plånbok jag sparat från när jag hade frikort i vården, med en stämpel från den akutpsykiatriska mottagningen jag gick till en gång i veckan i flera år. (Har som du tänkt hur mycket jag kostat samhället och skäms men man tycker ju inte så om ANDRA såkalrt för man är ju inte sjuk i huvudet och när man tänker så så kanske man tänker mindre att man skäms över att man kostat samhället pengar) Nu har jag vårdkontakt igen, då fick jag en lapp med numret till st görans. I brand gör vi ett nummer om kampcykler. känns som livet också är lite cykliskt, vårdcykeln. Cykla däremot är något jag är sugen på. Vill skaffa en jättebra cykel och göra utflykter. men jag är jättedålig på att cykla tyvärr, men roligt sätt att ta sig fram på. Har många cykelnördar på jobbet osm försöker bräcka varandra i kunskap pga dom är män... Men däremot kan dom få plocka ihop en fin cykel åt mig. Vi gör ju utrensningar på jobbet i husen och då får man ju ta vad man vill av det som ska slängas så kan någon kille uppgradera den åt en sen...
På jobbet är det mer eller mindre som vanligt. Åker tunnelbana dit (körde bil en gång men den fick inte plats på tommys mc-plats och vill ej betala för parkering såklart + var skiträdd när jag körde till jobbet på morgonen pga så jävla trött så kunde knappt hålla ögonen öppna!!! DET ÄR JU JÄTTEFARLIGT!? Varför kör man till jobbet på morgonen, eller nä varför börjar man så tidigt eller nä varför lönearbetar man öht!??!!? Det är också farligt i sig av så många anledningar) går runt i hus och även i lägenheter men nu har kundtjänst fått skäll för att dom bokar in oss på hembesök för det ska vi bara göra om det är mycket akut av förståeliga skäl, kör runt i bil och köper saker. Min närmsta kollega jobbar med snickarna denna månad så jag är ganska själv. Man träffar mindre folk också, vissa kollegor ser man inte på flera veckor. Om det är nån man tycker om blir man jätteglada över att ses båda två och det är ju väldigt fint och man blir varm i hjärtat och tänker på att man tycker om varandra. Men ja skillnaderna är väl att vi har inställda morgonmöten, skönt för då kan man komma in senare hehe. sen får man gå hem en timme tidigare för att göra administration på datorn hemifrån. Om man hinner med allt detta på tiden man är på arbetet är man ju en vinnare. I lunchrummet finns det bara 2 stolar per bord istället för 6 st. Jag och min favoritkollega brukar stänga in oss i ett mötesrum och äta själva ist. Mysigt.
Lappia, har dom badhuset öppet? Jag tänkte på det för nån dag sen, att det är ju jättebra att åka till badhuset för det är ju som att simma i handsprit så kom jag på att det är typ tvärt om. Är du där och simmar ofta? Vet att majja haft en simperiod. Jag med, för något år sen tills mitt årskort tog slut. Mysigt med simhall och sauna, men tråkigt att dom stängt det sistnämnda. Det är ju minst halva grejen och kanske 75% av grejen.
Dom (1ablissemang1/experterna/politikerna/nyheterna) förutspår ju 9-13% arbetslöshet!?!? Det är så extremt mycket. Många företag som går som "vinnare" ur coronaepidemin, t.ex. företag som får pengar av staten för att ha kvar anställda på deltid och betala deltidslön ist så tar företaget pngarna från staten och stoppar i fickan så får dom jobba heltid för deltidslön... Sinnes. Och typ alla verksamheter som konkar efter en jävla vekca av corona!? Hur har man planerat då? Om man planerar sin privatekonomi så, då går ju livet åt helvete och man får ingen hjälp, om man är ett företag så ska skattepengarna gå åt att lösa problemen. Nu kommer ju företag få hyreslättnader också, men inte alla människor som fått sparken? "Nu iom corona kan jag inte betala min hyra!" "Skyll dig själv din latmask" "glömde jag nämna att jag är ett företag?" "åh, sorry gubbis swishar dirr!". Ja, preaching to the choir här helt enkelt. Sjuk värld där allt går åt helvete när folk nu bara konsumerar det dom behöver (nej skoja fortfarande överkonsumtion fast mindre utsträckning) och att alla våra mötesplatser är så villkorade. man måste köpa för att vara på en plats. När man inte kan det slutar man ses osv.
Tycker din dröm om kulturmötesplats låter fantastisk, b-pappa. Måtte det bli av! Då kommer jag gärna förbi mycket. Pratade med en som jobbar på ett härbärge jag också jobbar på fast han är personal och jag är fastighetsskötare. Vi är båda från smålandsregionen och pratade om vi ville flytta tillbaka nån gång. Jag är ju mer och mer sugen på att lämna storstan, det har ju blivit nästan 8 år i tjockholm nu. Trivs ju bra med mycket här men man längtar ju bort också, känns som att folk har mer fokus på vad som är vitkigt utanför storstan ist för låtsasvärlden här. Sen beror ju det absolut på vilka kretsar man omger sig av men kulturella kretsen i hufvudstan är ju vidrig. Nu vet ju inte hur mycket man omger sig av den men jaja. Ibland ser jag på hemnet att dom säljer typ hela jävla byar! Har drömt om att man skulle flytta dit ett gäng vänner och ha en egen fucking by! Hur häftigt!?!? Var sitt hus och gemensam gård med katter. En kattfarm? Hus med ateljéer. Billigt ska det vara, med livet. Man kan ha volvo och villor lol. Och en sån träplanka man skurit ut som en kvinna med mammelucker som påtar i trädgården med prickig kjol så alla som åker förbi i sina volvos ska peka och skratta. Men skulle aldrig våga typ starta igång nåt sånt projekt, iaf inte med 26 åriga michelinmannens självförtroende. vi får se vad framtiden vill osv osv.
Det låter som du mår bättre, b-pappa? Jag hoppas det. Vad mycket du varit med om, du har alltid så mycket spännande att berätta! Hoppas på mer av den varan när vi ses, som jag hoppas blir snart.
Idag i corona-tider ska jag läsa på balkongen och kanske gå på promenad. Rita lite serier. Ringa en vän som mår dåligt och skoja lite skoj. Köpa ett paket östeuropeiska kex på pulsen som jag tror är äckliga för det rä bebiskex så dom ska ju inte smaka nåt liksom men paketet är jättefint. Det är en jätteglad bebis på med 50-tals bebisfrisyr, liksom i en cirkel som looney tunes lite med en banner under som berättar om vad kexen innehåller. träffade på min gamla kollega från köttfabriken häromdan. Han sa att han går och handlar minst en gång om dagen. också en av coronas påverkan på ens liv, man blir skitdålig på att planera sina inköp för att man vet att det rä dåligt att handla många gånger...
Ang galao-prenumeration går det ju att ha en gemensam för oss som bor i samma område? Det blir kanske mysigt också, man kan ses och läsa ihop och prata om tidningen, som en mini-studiecirkel hehe men inte så mycket studier utan mer att man tycker i grupp. Men det aknske studiecirkel är lite också? <--- Diffust sagt.
Roligt att hängmatta och surfplatta rimmar också, 2 things that are ment to be together? Jag vill också vara hemma hela dagarna, men tror att jag kanske inte skulle vilja det om jag var det? Vem vet? Ska kanske ta en corona staycation om andan faller på, sjukskriva mig för "coronasymptom" en vecka och teckna serier och skriva texter. Har ju börjat teckna serier nu, en lång 31-sidig kommer i nästa tfi. Synd bara att #4 knappt kommit ut pga orkar ej. Nu har jag limbundit 20st till men måste skriva ut omslag på sac huset... Dom gamla från förra omgången ligger det ett lager damm på, det finns ett med ditt namn på b-pappa, t.ex. Såklart. Du ska ju få varesig du vill eller ej. MEN såklart har dom inte kommit iväg. Har enorma svårigheter att avsluta saker.
Fin sak som hände på jobbet, återigen boendet för hemlösa män. Jag skulle akutåka för att sätta på en kåpa för strömbrytaren som bryter strömmen till magneten på en sån branddörrsmagnet. Ofta pillar narkomanerna sönder alla små saker och stor risk att dom skulle pilla med sina fingrar och få ström i sig! Så fick jobba över för att fixa. Jag får ju lön för det så det var ok, hade inte bråttom hem. Sen är jag ju lite långsam med. Stod rätt länge och pillade med den där, den är ju inte liksidig utan enormt liten skillnad på sidorna så jag satte den vriden 90 grader fel och förstod inte vad som var felet. Pinsamt! Är en ganska klumpig fastighetsskötare men iaf trevlig och rolig. En av männen som bor där går förbi och skriker åt mig "DU!" sen "Fan vad bra du är" Åh älsk så jävla gullig. Blev jätteglad. Ett av mina bästa ställen att vara på för man är så omtyckt av de flesta ur personalen och dom flesta som bor där. Pratade i telefon med en nära vän som bor i arvika nu, vi pratade om hur mycket man blir påverkad av när nån man inte känner säger en snäll/dum sak. Som när man har alzheimers och minns att nån varit snäll/dum men inte vem och vad som hände. En känsla som ligger kvar. Lökigt sagt kanske men ja då känner man att man vill vara snäll mot alla. Det hoppas ju jag att jag är också. Mna vill ju va snäll liksom.