Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Då får du ju gå på lite kalas iallafall! smile)

I natt drömde jag att vi ombildade forumet till en landsomfattande förening. Hade stadgar, verksamhetsplan å en vision av hemsidan i huvudet. Sjukt läskigt.

Ja, verkar riktigt otäckt!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Och en ordförande?
Och en balkong?

Sv: Mårundan

Haha mest läskigt för att inte alls kunde se det komma. Jag har alltid sett forumet som ett forum och inte som ett embryo till någonting annat. Men visst skulle det vara en grym idé på sitt sätt...

Ingen ordförande eller balkong! I drömmen var det klassisk folkrörelse och myspys i gillestuga.

Apropå ordförande och balkong så gick jag och michelinmannen förbi en träsnidarbutik på Drottninggatan (!) i stockholm; det är ju världens hemskaste plats med stora jävla affärer och dunkadunka, folk som går precis huller om buller och det är ett sånt stresspåslag som drar på när man är där... men fortsätter man längre upp, förbi alla Stadium, Åhlens, HM, Kicks, Buttericks och gud vet vad så kommer en massa märkligare affärer. En del sexiga underklädsaffärer (jag tror jag fick det till tre st iaf?) några totalt anonyma matställen, ett litet slitet hotell som hämtat ur en gammal deckare, husen blir äldre och man kan iaf simulera forna tiders glans... och så gick vi förbi den här träsnidarbutiken, gick in och pratade lite med han som hade den. Han hade varit där hela sitt yrkesliv å tagit över efter sin farsa på 40-talet. Det var häftigt faktiskt. Jag såg en del väldigt intressanta figurer i skyltfönstret, bifogar en bild å så får ni dra slutsatserna själva.
En gubbe kostar 1300 kr.

Post's attachments

photo_2019-03-10_14-21-46.jpg 132.13 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Riktigt goa gubbar! Såldes det verktyg och sånt också där?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Själv har jag efter att de 100(!) exempålaren av mitt fanzin "Genombrottet" sålt slut(!) för länge sen nu gått och beställt 100 stycken till trots min ångest över att behöva göra reklam för mig själv eller på nåt som helst sätt berätta att ajg existerar.

Och eftersom mitt botemedel mot denna ångest oftast är att slå över i galenskap åt andra hållet så förvänta er många inlägg om att jag äger sönder och köp mitt jävla mästerverk nu i andra tryckningen och yada yada

Sv: Mårundan

Fräcka gubbar, Tommy. Aningens fräckare är de fiskegubbar (som nån Döderhultaren Jr. snidat) som finns på Hultsfredsmarknad - eller markan som folk i bygden visst säger - vareviga år.

Så glad och, nästan rörd, att det går att sälja över 100 ex av ett fansin i dagens Sverige. "Genombrottet" var också bra som tusan.

Försökt koppla ihop en gammaldags VHS-spelare med en ny TV. Gått åt helskotta, så dammat av min gamla frukost-TV och ska se på svensk VHS-film ikväll på min gamla trotjänare. Frukost-TV:n fick jag julen 1996.

Sv: Mårundan

Hej på er! Tack för glada tillropen förut. B-pappa har börjat gymma och mår bättre överlag, men fortfarande sliten pga jobb. Såg iaf Södra Sverige med Mattias Alkberg på lil Knugen i lördags, det var riktigt bra. Surprise: kompis med sällskap dök upp från det ärorika Bergslagen! Bekant för folk via NBBBB, Nissepedia, Rättens Krater, Socialstyrelsen osv. Så trevligt! Nu lär jag åka på semester dit i sommar, det är på tiden, men orkar inte "rejva" på festivalen där längre, det är jag för skrajjsen för idag, vad min kropp o hjärna orkar med. Plus att informanterna sa att festivalen gått åt fel håll senaste åren, dvs det har blivit mer lättsmält och trendigt osv. :-) Hursom, en riktigt trevlig kväll, nyktert och sansat. Hade med 3 liter vatten som jag raskt sörplade i mig, men gav bort sista slurkarna till överförfriskad person som behövde vatten.

Hoppas folk har tid till att slappa och ligga på soffan eller golvet. Gör inte för mycket. Känn efter i huvudet och hjärtat. En duger som en är. Ta hand om er och varandra. Sitt och gör ingenting. Ingenting är allt som behövs. Kallt kaffe / te och andas ut.

Sv: Mårundan

maggan skrev:

Riktigt goa gubbar! Såldes det verktyg och sånt också där?

Ja lite! Dock väldigt dyrt precis allting. Inte så konstigt egentligen, han i affären måste ju kunna äta han med. Men det är sällan man kan impulsköpa en gubbe till sig själv när de kostar över tusen spänn sad

Nu har första maj varit! Demonstrerade ni då? Jag gjorde verkligen allt förutom att gå i ett tåg. Packade upp SAC:s demonstration med Michelinmannen och andra kamrater, sålde Brand som en dåre, packade ihop demon, jobbade på Brands fest å vi drog in typ 40.000? Jävla sjuka summor å då stängde festen 22(!).

Nästa år är första maj en fredag.. då jävlar.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Mycket packande här också. Packade upp, sen köra ljud till 1:a Majfesten, sen gå på samlingen och packa ihop. Innan det så demonstrerades det i kungälv nån timme innan jag var tvungen att dra. Jag gick inte heller i något tåg faktiskt vilket kanske var skönt då jag sov 10 timmar i sträck sen.

Nu försöker jag hitta ett kreativt flyt (creative flow?) inför en del skoluppgifter och då det inte går så bra så skapar det massa ångest och slukar min energi.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Man har ändå stor respekt för alla de som packar, affischerar, snickrar, bygger, sitter i möte och gör allt praktiskt som aldrig syns för den som "bara" går i tåget. Det är härligt att ha den rollen, för man får ha koll på allt å man gör verkligen skillnad. Du gjorde dig förtjänad av tio timmars sömn! Ni hade ju dessutom en extra lång dag eftersom det var Kungälv å allt med i bilden. Verkar ju ha gått väldigt bra där också :-D

Hur brukar du göra för att få flyt annars? (har någon annan något tips? smile )
Jag tror det finns en tråd om att finna peppen att fanzina, den kanske kan bidra något?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Flyt är svårt. Skolan och det akademiska bidrar inte till det. Jag föredrar att bara göra och så analysera efteråt. Det blir roligast så tror jag. Nu blandades det in 3 teoretiker mitt i och att det tvunget måste vara en text som med hjälp av de 3 försvarar det man gör. Då lade jag av helt. Det har jag gjort typ 10 ggr förut. Dessutom blir skolprojekten som nya projekt trots att jag går utbildningarna för att jag vill utveckla mina egna. Det känns som att vara typ 10 år gammal igen och inte våga berätta att man skriver punklåtar och spelar klassisk gitarr parallellt och blir helt skev i huvudet av dubbellivet.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Tjo! Jofan det är bra med mig, allt går åt rätt håll här i livet. Sover bra nu. Kan rekka bettskena till alla som sover skumt! Jag känner mig nu så mjuk och avslappnad. Ingen nackvärk, ingen migrän, ingenting. Hurra! Hoppet om livet har kommit tillbaka. Men visst, var väl ångest som föranledde att jag började leva om när jag sov, men det har å andra sidan varit en livslång uppladdning inför det och har eskalerat. Nu har jag mer eller mindre funnit min plats i tillvaron och accepterat det jag inte kan förändra. Så det blir säkert en fin sommar.

Har väl lite planer men vill väl mest bara sitta ute i solen på loftgången efter att jag duschat och torka och njuta av ljudet från fiskmåsarna. Jag har väl taggat ner lite i tempo och så. Satsar på mer kvalitativt leverne, tar det lugnt och läser lite och gör saker långsammare. Ingen stress! Ät en banan och lyssna på Sabbaths Supernaut på repeat. Inga konstigheter. Men på tal lite om det så blev jag sugen på att gå på Sleep i Sthlm i höst, rocker som man är. Deras nya skiva, The sciences, är ju svinbra, fatta!

Annars, allt lugnt, glor film, läser, lyssnar musik och har minskat mitt digitala utanförskap och skaffat "WI FY" och telefon med färgskärm + internet. Tror detta var ett bra beslut, livet blev enklare, fick mer tid till att slappa och göra sånt som är roligt. Så jo energin efter livskrisen börjar att komma tillbaka, så får se vad som hittas på.

Jo sen ska jag vara med i en lokal kollektivutställning här i stan, det blir fint. Hoppas det är många andra som vill ställa ut. Sen hoppas jag köra nåt audiovisuellt DJ-set i sommar men det får vi se.

Ha det gott, nu ska jag försöka börja hänga regelbundet här på forumet, känner mig sugen på det!

Sv: Mårundan

Såja, då var årets Filmsamlarträff avklarad! Supertrevligt och jäkla avkopplande, bara dårar överallt. Var ju ett helt legendariskt år pga att ett mycket speciellt filmlager hade fiskats fram och fanns till försäljning. Men vet inte om det är så mkt att orda om, dels för att det var så absurt men också för att kanske detta är "fel" sammanhang? :-) Kul att träffa alla tokar, Puffy fick busa av sig, det är fint det. Skvaller från Scenen: Puffy köpte Bigfoot: The unforgettable encounter på Gul Esselte, snyggt! Själv köpte jag lite diverse gott mos, dvder och vhs, jäkligt nöjd. Hyfsat väder, glatt humör, inget att klaga på. Jo, nu tycktes hotellet tillslut ha fått nog av alla pervon så vi var "överbokade" (hur går ens sånt till?) så vi bytte hotell och det var fan guld, vilken lyx! Känslan av att smyga hem en lördagnatt med en påse fylld med film är svårslagen, särskilt när stadshotellet stänger och regnet precis har slutat falla, så kryper man in på rummet, dricker lite Resorb, myser i sängen och kopplar av, lägger in bettskenan och blundar. 2019: After the fall of Sala är avklarat. Tack.

Btw, Årets Julklapp 2019: BETTSKENA. Jodå, det kan ni lita på.

Sv: Mårundan

Ska testa bettskena känner jag.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Ja gör det Maggan om du tror det kan göra skillnad. För den som sover oroligt och har spänningshuvudvärk och/eller ont i käkar och tinning och huvud på morgonen, det kan vara värt med en bettskena! Men har svårt att tro att jag är ensam här på forumet att ha ett sånt här psykopat-hjälpmedel? smile Visst, bettskena kanske inte löser alla psykiska och fysiska problem, men det är fan närapå, haha. Mardrömmar upphör, hela huvudet känns som en mjuk och skön melon istället för ett misshandlat ägg och muskulaturen i käken blir mjukare och mer medgörlig. Tandagnissel minimeras och livet blir överlag softare. OBS, ingen garanti, men detta är min TV-shop-upplevelse av produkten! Men har såklart icke köpt den på TV-shop utan hos en sträng men snäll tandläkare. Kostar ungefär 2500 - 3500 kr, så är ju en utgift men en bra sådan! Och finns väl fonder och sånt att söka pengar från till sånt här liksom, vad jag hört?

Trycket på ens käkar som trycks ihop under natten kan uppgå till 80 kg! Ajaj, det är inte snällt för mjukdelarna i knoppen.

Men viktigt att läsa checklists på "Så identifierar du en psykopat" och hålla koll så att du inte går in för långt i rollen som livsfarlig rättshaverist. Folk som sitter ex på anstalten Hall som har bettskenor sitter ju vid särskilda platser i matsalen, åtskiljda från restern av de intagna. En typisk grej att undvika är 4 - 5 st koppar svart kaffe till frukost, det är en vanlig grogrund för psykopatiska tendenser, i alla fall om det sker i samband med implementering av bettskena. Det gäller hela tiden att bevaka sig själv så som en bevakar en okänd variabel i en delikat ekvation; sist jag var på gymmet och gjorde min kropp och mitt psyke redo för postapokalypsens sista tråd fann jag mig själv tänkandes "bara 6 timmar kvar nu tills jag får lägga in bettskenan, härligt!". Men ja, fördelarna överväger nackdelarna. Hur läget ser ut om ett par år kan jag bara spekulera i. Tack.

Sv: Mårundan

på samma tråd som bettskenan vill jag varmt rekommendera tyngdtäcke!! båda mot ångest under dagen och för att sova bättre. har typ aldri sovi en hel natt innan jag fick det och ALDRIG kunnat somna om på morgonen fast klockan är 05.00. pepp på hjälpmedel. fudnerade över bettskena ett tag också men dom problemen har jag bara på dagen nu och bara ibland så tror det värsta gått över. men förstår itne vad det har med psykopat att göra+???

sen vill jag peppa för eltandborste!! jag fick det till min födelsedag och det är suuuperbra! särskilt för en som mig som är så dåligt på såna rutiner.

slut på säljmeddelandet men heja att dela saker som funkar för andra psykfall!

Sv: Mårundan

Ah det låter härligt. Eltandborste verkar ju också bra, haft flera såna men orkade inte riktigt hålla igång, den skulle ha el och laddas och sånt plus att jag tyckte ljudet var lite läskigt men idag skulle jag säkert klara det bättre samt att tandläkaren rekkade eltandborste till att rengöra bettskenan med...!

Psykopat-grejjen kring bettskena uppstod som ett sorts internskämt från min bettskene-guru, som inspirerat mig till att våga skaffa, en dag fick jag ett sms "nu har jag skaffat bettskena och kan sälla mig till de riktiga psykopaterna", varpå skämtet har rullat på under ett och två år. Vi är såna, vi sitter och bollar skämt och håller på, varpå slutfasen i skämtet är att ta ut det i det offentliga. Vi brukar ju göra filmer och mer eller mindre samtliga har börjat som såna här skämt och sen blir skämten publika iochmed en film, så om det blir nån film till framöver så kan jag mer eller mindre garantera att det kommer vara en bettskena med. Men grundidén var väl att det kanske fanns en liten skam för honom i att sova med bettskena, han kände sig konstig och "onormal" och var lite ledsen, därav ville han avdramatisera bettskena och eftersom det kan vara lite känsligt, typ folk kanske kan tänka "jaha, sover han med bettskena, varför då, vad är det som hänt i hans barndom eller vad har han för demoner inom sig. Dit vill även jag komma, en vacker dag. smile Det är ju lite som med min gikt, att när jag berättar för olika folk att jag har gikt så är det ju några som säkert stämplar mig som alkoholist, eftersom det är det som sjukdomen förknippas med oftast. Och det är väl lugnt, det säger ju mer om andra än nåt om mig, deras människosyn osv, alltså om de "ser ned" per automatik på alkoholister för att de ser det som något "sjukt och smutsigt". Jag försöker vara glad med vad jag är och upplysa folk om hur allt hänger ihop, att saker är komplexa.

Men visst, sen är det ju så att jag vet varför min vän lära skaffa bettskena och det ligger ju ganska djupa "trauman" bakom det, saker som liksom satt sina spår i en tidig ålder och blivit en del av ens person, på gott och ont. Så det handlar kanske snarare och att våga prata om jobbiga saker som hänt i ens liv, där bettskenan kan bli som en visualisering eller konkretisering av ett gammalt lidande, haha, som egentligen inte är aktuellt och påtagligt idag, alltså inte något som en direkt lider av men ändå så sitter vissa saker djupt och det är svårt att ändra på, även om en försöker. Alltså, man lider ju av spända käkar och huvudvärk men man tycker inte att gamla jobbiga saker påverkar ens liv alls men ändå så tycks de finnas där. Så eftersom vi, han och jag, delar många erfarenheter och tankar, så har vi vår galghumor där vi skojjar om oss själva och hur vi tar hand om oss själva och hur vi kämpar för att hålla oss flytande i arbetssamhället och det sociala livet, vad det är som en bär med sig och vad som format en, att en måste vara ärlig med sina perspektiv och erfarenheter. Nånstans ligger ju klassperspektivet och lurar i bakgrunden. Bettskena - arbetarklassens monokel?

Ja vad yrar jag om nu. Ja det om det. Men det är ju sådär, även om ens liv har sina funktionella stunder så finns det också saker som behöver skärskådas och funderas över.

Sv: Mårundan

underbart att få komma in och läsa detta. känner att det här med bettskenan (både det allvarliga och skojset om det) är en bra grund för en artikel/krönika eller nåt, eller ett samtal flera personer emellan om olika hjälpmedel och lifehacks?? tyngdtäcke, eltandborste osv. "förbättra din livskvalle - ett samtal mellan dr jeansväst, maggan m fl"?

Sv: Mårundan

haha, jag kommer bara prata om luppar, nattglasögon, täljknivar, tändstål och cykelpumpar.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

B-pappa: tänker kanske psykfall är bättre begrepp då psykopater nog ofta inte är personer som oroar sig så mkt (pga känner ofta inte ånger/att dom har fel/att något inte ska gå som dom tänkt) så därför inte behöver bettskena hahah!

jag ahr faktiskt haft någon idé om att göra ett fanzin/broschyr om hur få hjälp vid psykvården, det är ju rätt många manövrer och massa en inte vet en kan få hjälp med och hur. kunskapspridning och pepp och råd. typ hjälpmedel, behandlingar, hur överklaga beslut, hur anmäla till patiensnämnden , hur skälla ut dom/bråka med dom tills en får det en behöver, hur prata med sina närmaste om vad en behöver etc.

psykfall unite and take over!! mkt peppad på detta och samtal. ner med stigmat och peppa på bättre liv för alla!!!!

Sv: Mårundan

ni är genier hela bunten!! seriöst, fanzine om hur hantera psykvården är världens bästa idé, på riktigt.

Sv: Mårundan

Ja tack, bra tankar här. Riktig tankesmedja. Jag känner värmen från eldens flammor. Tar sista veckan nu innan semestern, fy fan vad skönt. 34 år gammal å tar min första riktiga semester på min första fasta anställning. Ja, ett nederlag att ha jobb när jag försökt undfly arbetssamhället så länge men nu har jag accepterat allt. På gott och ont. Det gick till viss del, jag fick mycket gjort när jag sprang fri om nätterna som ett otämjt o-djur. Nu närmar sig gubbåren, nu är jag handledare åt praktikanter och tar hand om barnen och ungdomarna som kommer under mina vingar / jeansvästar. Fortsätt hoppas på att livet kan vara fantastiskt, alla mina barn. Ska börja planera sommaren lite, men ska såklart icke boka in för mkt, ska ju slappa också men har ju insett att för mycket latande för mig också leder till introverta och dåliga tankar. Ut i solen för fan gosse, var inte ett sånt innesittarslan! Det upphör aldrig att sluta förvåna mig, hur andra ser på mig som en vanlig människa medans jag själv i spegeln ofta ser ett par flyttlådor fyllda med diarée och gödsel. Men! Det är inte helt fy skam det heller, för Svenne som tittar sig i spegeln så ser denne något önskvärt och eftersträvansvärt. Och då tar utvecklingen slut där.

nu kliver jag snart ut
i den ljusa luften
står ensam kvar
här uppe
bland stenarna

Sv: Mårundan

Nu har vi en enda medlem till innan vi är hundra stycken på detta forum!
Den som blir medlem nummer hundra kommer få en hemlig present.

Jag tänkte på en grej vi skulle kunna göra, som jag tänkt på tidigare men aldrig kommit till skott: Ska vi bestämma en tid och ett datum när vi har ett "gott snack" i mårundan? Typ torsdagen den xx klockan xx så ses vi alla i Mårundan?:-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

jaa

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Bra idé. Jag är helt på. Vilket datum kan funka då?