Sv: Mårundan

Vad fint det låter Lappia!
Jag har äntligen fått tummen ur röven å gjort klart nästan allt på min att-göra-lista. Bland annat klippa å klistra å scanna in nya Paddsatan. Det känns bra och lite läskigt efter så lång tid. Så snart kommer jag börja spamma med att ni kan börja beställa.

Annars har jag det bra, rullar på med jobbet och har kommit in i uppgifterna ordentligt och det känns kul. Brukar alltid vara rädd för att inte fatta vad jag håller på med om dagarna och att jag kommer klanta till mig. Det är väl så man alltid känner när man är ny, såklart. Såg BlackKklansmen på bio igår med michelinmannen, den var bra. Har ni sett den? Tycker om Spike Lee och min favorit är Summer of Sam. Svårslagen. Det tråkiga var att det kändes som att han inte la så mycket energi på att fördjupa eller förklara karaktärerna, så alla var plattityder och det kändes ytligt och därmed blir skådespeleriet inte så trovärdigt. Det sänker helhetsbetyget men det är absolut en bra film, och framförallt viktig. Han knyter ihop dåtiden med nutiden jävligt bra och kusligt. Bra att en sån film ändå ses av miljoner människor som tar till sig av budskapet. Den får en fyra iallafall.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Ny Paddsatan, nice

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Här innan lunch hörde jag storaoceanen prata om fanzines på P4 av en slump! Jättekul att sitta och jobba och sedan få lyssna på så intressanta radioinslag mitt i allt. Roligt!

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Lappia skrev:

Här innan lunch hörde jag storaoceanen prata om fanzines på P4 av en slump! Jättekul att sitta och jobba och sedan få lyssna på så intressanta radioinslag mitt i allt. Roligt!

Här finns en länk för den som nyfiken.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a … el=7088350

Sjukt spänd på totally true och det där med Dana Dragomir, köpte ett album av henne för några veckor sedan.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Är det någon som köpt/läst senaste numret SEX? Jag snubblade bara över det som av en händelse! Älskade den här tidningen när jag gick gymnasiet. Roligt att de har gjort ett nummer igen.

http://tidningensex.com/

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Förresten, nu i helg måste jag åka ner till Stockholm/Uppsala med jobbet för en "Konferens" typ, händer det något roligt i storstan? Fredag är jag relativt ledig och borde hinna göra något skoj. Tacksam för tips. Annars blir det väl bara att gå på Govindas och göda sig, mums.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Nu har jag postat fanzines å tidningar för nästan 2800kr.... Håller fan PostNord under mina armar.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag har bokat in massa tågresor för mellandagsreapriser men vet inte vad jag ska göra där. Först ut 10-12 Januari i Stockholm. Tipsa mig om du vet något eller vill följa med och vinterbada nånstans.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Hej alla. Ska bara snabbt meddela här att B-pappa har mindre fullt upp nu. Finns inget ställe på "nätet" som jag hellre vill hänga på än här men tyvärr så har jag i över en månad nu lidit av kollapsade axlar, nacke och rygg. Med migrän och smärtzon i tinningen som följd. Verkar vara tjall på stressnivåerna också, vaknar massa när jag sover och har sammanbitna käkar och tar rejäla tuggor av insidan på min mun så det blir blodvite, otrevligt sätt att vakna på. Så det verkar gå åt rätt håll, men är väl en mix av stress, oergonomiskt arbetande eller grejjande, för mkt skärmtid, så bara att skriva detta känns lite "living on the edge", stå här med gamnacke och vara rädd att det ska bli värre igen. Kör tigerbalsam, gymping och avslappningsövningar. Jäkligt tråkigt allting, hade en så underbar sommar men nu känner jag mig som 50+ och helt slut. Trött och varit sjukskriven en vecka förut då jag hade sprängande huvudvärk i nästan en vecka och balansen var paj. Det om det, jag återkommer framöver i lilaröda trikåer i diverse gympingfilmer på tuben. Det är väl lite ett helt livs dålig hållning som tillslut tagit ut sin rätt. Det blir mkt vila nu iaf, det behöver jag. Är svajnapepp på göra grejjer osv, men pallar inte höka så mycket framför obekväma datorer och har musarm, så det är fördjävvla bittert, ännu en sak jag inser är något som jag borde vara lyckligare över, att ha en hyfsat ärtig kropp.

Kan bara hålla med de andra om NAT#3, fan vad fint och trevligt nummer, älskar Anes suveräna text om klass osv. Med mycket mera.

Haft en lugn jul och lugnt nyår. Är less på fest osv, så ser fram emot ett lugnt liv framöver, för alltid. Har iaf ny mobil, ja det blev en smartphone tillslut även för denna humanoid och har lite roliga bilder hit till forumet, till loppistråden och så. Återkommer med detta när jag skaffat WI-FI och kan surfa mer ergonomiskt.

Kramar till alla finingar från ett skrynkligt plommon som knastrar som knäckebröd :-)

Sv: Mårundan

Usch! Ta hand om dig, B-Pappa. Var länge sen vi sågs, tänkte jag nyligen. Själv har jag ätit tryffel och druckit hinkvis med kaffe idag på jobbi. Nu lyssnar jag på Rudimentary Peni ("Death Church"-skivan är verkligen jättebra!) och pysslar med lite grejer. Snackat "Blade runner" på jobbet, så ska väl se den nu. Den utspelar sig ju 2019.

Sv: Mårundan

Jaså, det snackas Blejd runner på jobb. Ja det var länge sen vi sågs. sad Det blir förhoppningsvis ändring på det inom en snar framtid.

Skulle bara säga, appropå det litegrann, att min kropp har börjat återhämta sig och komma i balans, medan psyket fortfarande är som en 3G-mast i snålblåst! Vet inte hur mkt en sån svajjar men gissar på det. Jag är ju periodare i mitt mående och har lågpunkter ungefär vart 4e eller 5e år eller nåt sånt, tider då mycket känns svart och ljuset i horisonten är avlägset, men sen rätt var det är så blir det bättre. Det är lite läskigt, men det ska väl gå bra. Dock vet jag att mitt högmod ofta blir mitt fall, så jag måste ta det lugnt framöver och jag undviker roliga saker, haha, eftersom sånt trigger mig och jag blir manisk. Bara jag lyssnar på en bra låt så går jag igång och får skogstokiga tankar och massa idéer och det är ju på gott och ont. Mycket förändring nu i mitt liv på senaste, med jobb och fritid och sånt. Jag är ju en "bygga upp och riva ner"-människa, vill alltid gå vidare och vara ninja och försöka vara oberäknelig och förnya mig osv osv, men kanske har jag kommit till en punkt där jag måste balansera upp mig på nåt vis, smälta samman mina olika gubb-alter egon men ta avsked av delar av mig själv pga tidsbrist och inse att "de vilda åren" är förbi. Men det är ju mycket att jobbet tar mkt energi, så pass att den sociala biten som jag stoppar in i jobbet gör att jag kliver in i ett tystnadens vakuum hemma och njuter av det men ändå kan sukta efter sociala sammanhang. Jag tycker att jag är knepig på så vis, min dragning bort och till, ofta samtidigt. Jag känner en stor kluvenhet och dubbelhet inför mycket som en möter under sin existens. Filmpassionen är dock intakt.

Det om det. Hoppas ta det lugnt framåt och hålla mitt inre lugn stabilt. Ungefär till våren hoppas jag känner mig som en vanlig jordbo igen och en humanoid som är lugn i tillvaron. Varit nykter nu i 3 månader, det är en bra början. Ok! Jahapp. Ha det gott!

Sv: Mårundan

zineevenemanget i gubbängen var mycket trevligt och mysig. NAT #3 gick åt som smör i solsken och forumets representanter kammade hem första priset i quizet.

Sv: Mårundan

Har missat litegrann här ser jag.
Lappia: Åh, jag läste också SEX när det begav sig. Tack för tipset om deras återkomst!

Tommy: Imponerande! Hehe, visst kan det kännas så ibland. Postnord borde börja med någon sorts kundsystem med återbäring för trogna fanzinister...

B-pappa: Håller tummarna för att du ska fortsätta längs bättringsvägen!

Keldjuret: Jamen visst! Kul att träffa några av er. Jag missade visst att ännu en forumrepresentant (Olivia?) var där. Märkte det på vägen hem när jag läste i zinen jag införskaffat och kände igen en serie från NAT #3. "Agon, the murky organization which owns chess rights" eller hur det nu var :) Glömde gratulera er till quizvinsten också! Kan ju flika in att mitt lag hade faktiskt alla rätt på fanzinefrågorna, men irrade bort oss på frågan om när teater Moment startades ;)

Sv: Mårundan

jag borde förstås skrivit att representanter från forumet kammade hem quizsegern. Det var ju fler än jag, Puffy och Oliva på plats. Ren flax att vi fick rätt på teaterfrågan.

Sv: Mårundan

Haha, ingen kränkthet (är det ens ett ord?) från min sida iaf! :)

Sv: Mårundan

Verkat ha varit ett kul evenemang. Jag gav upp tanken på att gå, då det snöade och jag haft rätt slö arbetsdag. Var inte alls på humör, men låter som jag missade nåt. Det kanske ska vara fler gånger? Fick ni nåt pris ni som vann quizet?

Sv: Mårundan

Här är en tråkig nyhet, det klassiska amerikanska punkfanzinet Maximum Rocknroll kommer att lägga ner sin papperstidning. Tycker det var tråkigt! Även om man inte är någon punkfantast så är det ju ändå ett KLASSISKT fanzine som hållt på väldigt länge, stor upplaga och som har prenumeranter över hela världen. Sista stora punkfanzinet som fanns kvar vad jag vet om. Lite trist!

http://maximumrocknroll.com/announcement/

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jag borde vara mer positiv till att en massa unga hipsters gör fanzin om ungdomliga hipster-saker och har "realeasefester" och är på festivaler och sånt men det enda jag kan tänka är att de är sellouts och gör fanzinscenen till en handelsvara att sälja för att få credd i den allmäna geggan av kulturentrepenörism.
Är det såhär resan till att bli en gnällig gubbe ser ut?

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

Jag borde vara mer positiv till att en massa unga hipsters gör fanzin om ungdomliga hipster-saker och har "realeasefester" och är på festivaler och sånt men det enda jag kan tänka är att de är sellouts och gör fanzinscenen till en handelsvara att sälja för att få credd i den allmäna geggan av kulturentrepenörism.
Är det såhär resan till att bli en gnällig gubbe ser ut?

Var hittar jag de här festerna? Jag blir aldrig bjuden på fest!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

maggan skrev:
autotrof skrev:

Jag borde vara mer positiv till att en massa unga hipsters gör fanzin om ungdomliga hipster-saker och har "realeasefester" och är på festivaler och sånt men det enda jag kan tänka är att de är sellouts och gör fanzinscenen till en handelsvara att sälja för att få credd i den allmäna geggan av kulturentrepenörism.
Är det såhär resan till att bli en gnällig gubbe ser ut?

Var hittar jag de här festerna? Jag blir aldrig bjuden på fest!


Du gick ju på Pär thörns releasefest! big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Man ser dem när man stalkar hipsters på facebook.

947 Senaste redigerad av Lappia (2019-02-26 11:25:43)

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

Jag borde vara mer positiv till att en massa unga hipsters gör fanzin om ungdomliga hipster-saker och har "realeasefester" och är på festivaler och sånt men det enda jag kan tänka är att de är sellouts och gör fanzinscenen till en handelsvara att sälja för att få credd i den allmäna geggan av kulturentrepenörism.
Är det såhär resan till att bli en gnällig gubbe ser ut?

Nä, det är ju  bara kul när det händer något kreativt. Särskilt när det sker av drivna personer i landet som vi alla älskar (Sverige).

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Larsesq: Jag tror att det är planerat att bli fler tillfällen och jag tror att de vann några av fanzinen som fanns att köpa under kvällen.

Autotrof och Maggan: Haha smile Själv är jag positivt inställd till fanzines som handelsvara wink dock inte om den enda intentionen är att få kulturentreprenörsgeggkredd!

Sv: Mårundan

Tommy skrev:
maggan skrev:
autotrof skrev:

Jag borde vara mer positiv till att en massa unga hipsters gör fanzin om ungdomliga hipster-saker och har "realeasefester" och är på festivaler och sånt men det enda jag kan tänka är att de är sellouts och gör fanzinscenen till en handelsvara att sälja för att få credd i den allmäna geggan av kulturentrepenörism.
Är det såhär resan till att bli en gnällig gubbe ser ut?

Var hittar jag de här festerna? Jag blir aldrig bjuden på fest!


Du gick ju på Pär thörns releasefest! big_smile

Och på spelning och promotion av hans nya kassett i Fredags. Glömde dock att köpa kassetten.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Då får du ju gå på lite kalas iallafall! smile)

I natt drömde jag att vi ombildade forumet till en landsomfattande förening. Hade stadgar, verksamhetsplan å en vision av hemsidan i huvudet. Sjukt läskigt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig