Sv: Aktuella fanzines

Hej! Jo jag ska ta mig an och göra en uppdaterad fanzine-lista  över vilka som finns osv, haft lite dåligt med tid och ork bara.

Tänkte bara orda lite om senaste numret av Hunden som vägrade dö då den inte tycktes ha en egen tråd (?). Nummer 19 alltså. Trevligt blandnummer, som en skopa godluktande jord rakt i käften fast ätbart. Väldigt liksom "brett" innehåll, Hunden har span åt alla möjliga och omöjliga håll. Minns inte exakt när detta nummer kom, men var väl i vintras nån gång. Alltid lika fint när det kommer ett nytt nummer. Det var nog allt det, jag har så lite ord nuförtiden, haha. Hej!

Sv: Aktuella fanzines

Sen finns ju en special-edition av HSVD också? en reserapport till Stockholm smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Aktuella fanzines

Jaha, oj? Ska undersöka.

Sv: Aktuella fanzines

Har tomt i mitt distro nu, kan jag påpeka. Möjligt att det ligger nåt nummer nånstans o dräller men nja, jag har rätt bra koll. Slut på alla Video Ferox! Hoppas larsesq fick tag på ett ex, minns inte den rafflande finalen angående detta.

Sv: Aktuella fanzines

B-pappa skrev:

Slut på alla Video Ferox! Hoppas larsesq fick tag på ett ex, minns inte den rafflande finalen angående detta.

Rafflande är den nog inte och minnas det kan du väl inte, då jag nog inte sa nåt om hur det gick. Men ja, jag fick tag på Video Ferox. Tack.

Sv: Aktuella fanzines

Bra!

Sv: Aktuella fanzines

Såg att Fördämning #15 finns sen ett tag tillbaka. Sista numret, är det tydligen.

https://iddb.bigcartel.com/

Sv: Aktuella fanzines

Aha, det är slut på Fördämning nu asså? Slutade läsa för nåt nummer sen, men tråkigt när ett fansin går i graven. Nytt nummer av Hunden som vägrade dö är förresten ute. Kan inte nog rekommendera det. Jättebra!

Sv: Aktuella fanzines

larsesq: Är det du som gör Hunden? Jag måste få tag på ett nummer av detta, som det verkar, smått legendariska zine. Jag hör det där namnet överallt.

Sv: Aktuella fanzines

Hunden är tyvärr, även om jag tjatar lite då och då, inte längre så aktiv på forumet. Jag gör Sällsamheter i Munchkinland, men har varit  och är med i Hunden då och då (i senaste numret har jag redigerat en intervju med punkbandet Hondjävul). Det är en nära vän till mig, som bor uppe i Piteå som gör fansinet. Hunden nås på: brevmail snabel-a gmail punkt com

Sv: Aktuella fanzines

Såklart det är du som gör Munchkinland, jag kom på det när jag ansträngde minnet lite. Tack för kontaktinfo! Typiskt bra epost-adress.

Sv: Aktuella fanzines

Ja Hunden #20 är verkligen storartat. Sammanbitet och öppenhjärtligt. Rötterna går djupt.

Passar på att hojta om att Flyktsoda #21 nu finns o beställa, men misstänker att Flyktsoda själv kommer in här snart och skriver.

Sv: Aktuella fanzines

Förlåt, skrev fel e-post. Det är brevsolo, inte brevmail.

Sv: Aktuella fanzines

Uppfattat!

Sv: Aktuella fanzines

Hojt! Minns inte om jag länkat, men här finns det ju lite att kika in.

https://www.skelettfabriken.se/var-utgivning/

Dom finns på fb och instagram oxo.

Sv: Aktuella fanzines

B-pappa skrev:

Hojt! Minns inte om jag länkat, men här finns det ju lite att kika in.

https://www.skelettfabriken.se/var-utgivning/

Dom finns på fb och instagram oxo.

Okej, vad är detta? Känner inte igen några namn sådär direkt. Är det mest serier eller? Har du läst nått nummer? Är det värt att lägga penkkii på?

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Har lovat att beställa så ska väl göra det inom kort men vet inte mycket! Känner igen några namn från det här Du sjuka onda sommar eller vad det hette, var några typ festivaler på Gula Villan i Sthlm. Jag får be att återkomma med rapport om innehåll sen!

Lägger även här en blänkare om att jag gärna skulle hänga här på forumet mer och skriva och tjoa men det är det där med jobb, tid och ork osv.

Sv: Aktuella fanzines

B-pappa skrev:

Lägger även här en blänkare om att jag gärna skulle hänga här på forumet mer och skriva och tjoa men det är det där med jobb, tid och ork osv.

Ja, precis. Har också ambitionen att vara mer aktiv (har varit borta lite senaste tiden). Men ska göra mitt yttersta för att bättra mig.
Fandom Forever.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Saknar senaste numret av Hunden, tar gärna ett ex om du läser det här!

Sv: Aktuella fanzines

Köpte senaste numret, nummer 6, av Dynamite Hemorrhage från IDDB (som nu startat avdelningen IDDB Arkiv och släppt skiva med Sporten är död, suveränt band från tidigt 80-tal, rekkar alla att köpa den, vilken jäkla bomb). Nu när Fördämning har gått i graven finns ju DH som substitut för den äventyrslystna och här dyks det i olika fräna musikakter och personligheter. Recensioner, intervjuer och sånt. Köp!

Sv: Aktuella fanzines

Det hände en grej i Oslo av Pontus Lundkvist, A5-format. Fanzine.

Lundkvistsk rövarhistoria berättat på ett tillkrånglat men underhållande sätt. Skön jävel han, Pontus. Bra att han får skriva av sig. Vindlande och lite mysigt och så. Den här kan nog vara rätt svår att få tag på men kolla med Apoteket / Lystring, om den finns kvar eller ens är till salu / byte. Läsvärt.

Sv: Aktuella fanzines

Ostämman 2018 fanzine, A5.

Kul och vilt kollentivfanzine som kom till under festliga festivalen Ostämman 2018 (eder B-pappa, bajspunkarnas värsta mardröm, var såklart där även om hen fick förhinder under dag 2 och lära susa söderöver igen). Klotter, skisser, kludd, kaos, anarki, foton, källarpodden, konsertrapport, serier, golden axe, noise, skitful teckning av en speedad B-pappa fullpumpad på cigg, snus o bärsöl!!!! Text av  Andreas fr Radium grrrls ni vet Gamnacke-red (visst fan hette det så? Sorry att jag halvglömt).

Ok hela numret tillkom ej under festivalen, men det mesta. Kul blaska! Kolla med Angry Hudik om de har ex kvar.

I övrigt, kul men regnigt. Filmvisningen jag hade var sjukt lyckad och totalt rätt i mörkret bland allt noisefolk och hedniska Hälsingebor. Topp tre visningar av filmen, även om det säkert var fett på gigantfestivalen i Brasilien, Kanada och Grekland också men det kommer jag aldrig få veta. ;-) ;-) 8-) Magiskt, skogen och mörkret och stämningen. Oj sidospår. Ostämman 2019 var iaf ännu fetare och jag tycker alla här på forumet måste åka på nästa års! Ska man mäta och tävla i äkta DIY så vinner Ostämman med eoner framför allt annat. Ses där!

Och Justja, autotrof var ju där! Mysigt. Hoppas du hade en fin helg där!

Sv: Aktuella fanzines

Kattis serier, nummer 9, fanzine, A5.

Stenkul och snurrigt! Plottrigt och busigt. Många goda skratt! Humor och berättarglädje. + att Kattis är en så snäll och rolig person. Många bollar i luften! Kolla in Kattis band Framfall. Larsesq har intervjuat Kattis i nåt Munchkinland va?

Köptes av Kattis på Ostämman.

Sv: Aktuella fanzines

Pseudodöd, fanzine, A5.

Är nåt år eller två gammalt, fick en bunt förra veckan på mitt lokala kulturhus.

Undertiteln lyder ’episode 1 the legion of queerdoom’. Två personer bakom detta. Serier, queera liv och vardag. Bra berättat. Många sidor. Fint!

Har ett par extra ex, hojta här i tråden om du vill ha ett! Gratis. Först till kvarn. Men kan ta lite tid för mig o posta men det kommer när det kommer.

Sv: Aktuella fanzines

Pictures of objects and words del 1 och del 2, A4-format, fanzine, foton.

Hanna L ligger knappast på latsidan. Det fotas och donas. Fick dessa två levererade till mig via min kusin som visade sig vara tjenis med Hanna. Hanna har ett skarpt öga för vardag, nästan övernaturlig vardag, det som finns alles framför en men ibland missas. Alla känslor inryms här. Skönt att se bilder på papper och inte bara digital skärm!  Bra grejjer detta. Bilderna ger associationer och man dröjer sig kvar, funderandes. Minnen, ögonblick och sökande efter liv eller frånvaron av liv.