701 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-07 10:46:02)

Sv: Mårundan

Växt o odlingsintresse och pyssel relaterat till detta kan väl aldrig gå för långt eller bli för intrikat. Jag ska fixa nåt på min balkong i sommar, har ett göldigt solläge tycks det. Är väl uppenbart men det finns bra många fina böcker på biblioteket om att leta mat i skogen osv, många nya och snygga böcker.

Hihi tack, yes nu är man en workshoppaholic ehe eller ja var det verkligen jag som gjorde nåt, jag som har tummen mitt i handen. Det klämdes och kollades på tidningarna, från kopieringskvalitet till innehåll till ja det mesta. Det bläddrades och fnissades och kikades i respektfull tystnad. Ni ligger i god jord. Känns kul att hypa saker på ett ärligt och enkelt sätt, från Paddsatan till Tack för inget till Puffy till Hunden till Sober coven osv. Var väl en hmm 10 pers kanske, helt lagom och bra. Förhoppningen är att det kommer finnas en liten zine-tråd som löper genom verksamheten och jag är ju inte på väg nånstans så jag ska göra vad jag kan för agera mellanhand osv. Repris hmmm ja nja om det finns en efterfrågan så. Haha ja sleven i grytan. Hoppas någon reggar sig på forum eller ja börjar smyga lite och känner för att droppa in här sen.

Men ja se tråden jag startade idag och kom gärna med input, känns väl mer eller mindre som att allt är möjligt och jag gillar ju att agera hmm "curator" eller vad det heter, föra samman olika saker / personer med varandra så kika gärna runt på BBBs instagram och fundera om det är något som någon vill realisera, samarbete eller vadsom. Kors och tvärs-vitalisering och rörelse känns viktigt, ger syre och utrymme att bli tryggare i sig själv och med andra. God kväller, måste lägga mig, ska upp te bussen å kaffet å allting, har iaf köpt en finfin termos i rostfri plåt på ICA, kanske jag har sagt. 0.5 liter för 90 kr, inte orimligt men OK OK det är ju billigare på loppis men jag ville ha en ny. Hej!

Sv: Mårundan

Jag är med i växtgäris! Tycker den är fin, roliga möten mellan unga och gamla som frågar vad en sån där "gäris" är. Enda dåliga är att jag får sånt habehov, gillar att aldrig köpa något, snåla på snållänningars sätt och lägga pengar under madrassen tills den dan allt går åt helvete. Skoja. Eller? Det är mest sticklingar för mig, men vill ha såna som växer snabbt! Vill gärna ha mycket resultat för minsta möjliga ansträngning. Snodde gullrankasticklingar på min skola, får se om dom tar sig, då fan. Maggan, vad har din partner för växter som folk kommit och plockat av?

B-pappa! Jag och tommy har två inglasade balkonger varav en är i guldläge, båda kommer ju vara växthus på sommaren. Fantastiskt. Vad ska du plantera till sommaren? Jag tror jag ska börja sätta frön nu. Mynta och koriander står högst på listan, godast av allt att ha i mat! Bladspenat också. Då blir det koriandergrytor hela sommaren, längtar. Min bästa smak. Har hittat ett ställe med tofu för 17 kr/400g också, magen blev nöjd och glad då må ja säga.

Fina tankar kring att föra samman saker och personer, BBB är helt klart något att hålla koll på alltså!

Sv: Mårundan

Inte vart inne här o läst på ett tag, fullt upp m allt annat. Härom dagen lagade jag en laptop från soprummet o la in linux mint på den, så nu har jag en egen dator igen o slipper riskera att jobblaptopen (som kostar typ 15000) blir förstörd av barnen när de ska titta film. Min nya gyllne regel är att aldrig mer betala för datorhårdvara eller toapapper från o med nu.

Tränar mycket imitation o ordkunskap m sonen, han lär sig snabbare o snabbare. Väldigt imponerad av hur plastisk hans hjärna är trots att hela hans språkcentra brakade ihop för 3 år sen. Väldigt kul! Roligt att han blir oavsiktligt tvåspråkig (typ) också, med svenska och teckenspråk, även om vår teckengrammatik är rätt skev. Finns det nån här på forumet som tecknar (språkligt, inte med penna alltså)? Visste ni förresten att ordet 'fanzine' hittades på av en döv SF-fantast?

Ska äntligen försöka skriva på fansinet igen. Tittade på texterna jag skrev före jul o de var inte alls så pinsamma som jag brukar tycka att saker jag gjort är när jag återkommer till dem.

Ang balkongodling tänker vi satsa på kryddor och pumpa här hemma, o så ska jag fixa med min balkongskog också, kanske skaffa en till tall. Supersoft med barrträd på balkongen, grönt året om!

Sv: Mårundan

Michelinmannen skrev:

Maggan, vad har din partner för växter som folk kommit och plockat av?

Det jag kommer ihåg är palettblad (mörk/ljus), dr westerlunds blomma (rosengeranium/doftpelargon en med lite mintigare doft och vita kanter på bladet), monstera, kristi törnekrona, elefantöra, aloe vera well ganska basic saker jag minns men det finns ju säkert coolare grejer.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

705 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-07 22:01:04)

Sv: Mårundan

Hejsan lägger ut ett meddelande här till Intresseklubben så den kan anteckna: lille B-pappa har feber och är jättetrött. Hade kurs i veckan och då träffas ju allihopa i arbetslaget och då är det mycket människor och bakterier och fika och handslag och glufs-glufs. Så nu sitter jag och vinglar på stolen och får återkomma med svar på olika saker här. Började i morse med att snoret bara rann som vatten, dropp dropp, lät likt det Michelinmannen beskrev, så hoppas andra slipper, det kanske är en epidemi som går. Krya! Är väl inte mycket att göra, ta det lugnt och vila och äta vitlök och te osv. Ha det gott, hörs, hann iaf maila Puffy innan energin gick ur (varför berättar jag detta). Tjo!

Sv: Mårundan

B-pappa skrev:

snoret bara rann som vatten, dropp dropp

KRYA PÅ DIG!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Hur blev tjej till gäris? På min tid var det guss/guzz.

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

Hur blev tjej till gäris? På min tid var det guss/guzz.

Försöker hitta något om detta.

http://nwt.se/sverige-varlden/2014/12/2 … ar-nyorden

Flashback säger zigenska och jag gissar att de menar romani, tänker inte ens länka det. Men men. Trodde att det var äldre än 2011 faktiskt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Ska fundera lite på vad jag ska odla. Låter bra allt det andra som alla skriver. Vad gott med billig tofu.

Sv: Mårundan

Idag är en bra dag!

Vår alldeles egna Michelinman har fått en fin och välförtjänt recension i senaste Galago och forumet omnämns. Så snart kanske Galago-folket börjar leta sig hit. Ska man möta dom med hawaii-blomkransar eller hur gör man isåfall?
Det kan bli helgens läxa.

Sen igår kom larseqs nya fanzines så det får bli helgläsningen :-)

Post's attachments

eve.jpg 683.38 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Läste också recensionen. Har precis läst färdigt samma fanzine och tyckte det var roligt att läsa om det och forumet i Galago. Jag tänker att vi möter alla med den skepsis jag borde ha mötts med för ett par veckor sedan! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Jag hörde någonstans att det skulle stå om Puffy i en fanzinekrönika i Galago. Har du lust att fota av det också om det stämmer? Vore kul att läsa, hoppas jag i alla fall...

Sv: Mårundan

Ja, här är alltså Puffy-recensionen. Vet inte om jag gör nån putt eller nåt olagligt. I så fall får nån hojta till, så tar jag bort denna.

Post's attachments

puffypuff.jpg 180.23 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Mårundan

Tack!
Ja, det var väl trevligt att läsa - kanske inte så konstigt att det inte genererat några beställningar då mailadressen är fel...

Sv: Mårundan

larsesq skrev:

Ja, här är alltså Puffy-recensionen. Vet inte om jag gör nån putt eller nåt olagligt. I så fall får nån hojta till, så tar jag bort denna.

Magnus Jansson!? Är du min kusin?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

716 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-20 22:38:03)

Sv: Mårundan

:-o :-D

Sv: Mårundan

Jag kanske inte vinner pris för originellaste namn, men det är inte omöjligt. Har en kusin, men hon heter ju inte Maggan... ge mig en ledtråd!

Sv: Mårundan

Det här är olidligt spännande!! :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Btw fan vad jag tycker om er allihopa, varenda en som skriver i det här forumet :-)
ni gör det här till internets bästa plats!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Du med Tommy och ja alla andra också. <3

721 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-24 18:19:54)

Sv: Mårundan

Ska nog bli folk av mig också. Köpte äntligen scanner + skrivare, mitt livs första egna.

Post's attachments

Foto3300.jpg 650.21 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Mårundan

Kliar mig i huvet. Sett på Sunes jul på senaste tiden. Tappar hakan när jag ser detta:
http://scontent.cdninstagram.com/t51.28 … Ng%3D%3D.2

Dels: Smygreklam i public service! Dags att bli förbaskade.
Dels: Är pappa Rudolf en proto-hipster? I ett avsnitt lyssnar han på W.A.S.P. också.

Jaja, bortsett från dessa fånerier, har jag silat ömsom vin, ömsom vatten genom truten senaste tiden. Till helgen blir det nån hockentocken vintermarknad och ska svara på e-post och vara en aktiv medmänniska.

Sv: Mårundan

Wow vilken skrivare, b-pappa! Förresten drömde jag om dig, det var konstigt. Det var massa människor runt ett runt bord som man kan snurra på, som i temple of doom i början, och du satt där bland massa andra personer. Nån jag gått i högstadiet med också. Du sa inget, var lugn o glad. Jag har sån ångest över att köpa dyra (över 100 spänn) saker... Även om skrivare är rätt billigt nu för tin. Jag o tompa splittade på en scanner men det var ju så dumt att liksom inte köpa en skrivare också, nu brukar dom ju sitta ihop och sådär liksom. Blir såhär dåligt pirrig i kroppen av sånt, att man gör ett dumt val ekonomiskt. Tommy hjälper en tant-granne med epost atm. Sån stjärna, möe fin shout out osså.

Har gömt en mangokärna bakom elementet som har fått små gröna groddar på tre ställen bevare mej väl. Har köpt böcker, en om labyrinter och en annan om arkitektur i las vegas.  Hoppas på att orka igenom dom. Har lagat go gryta med tofu (hittat ett billigt ställe för det!) och polkabetor, en halv sötpotät jag fick med mig från morsan som inte behövde den.

724 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-26 21:23:34)

Sv: Mårundan

Va festligt! Ja Temple of doom är en psykiskt överförbar film då den är så ansträngande för hjärnan, jag har fått huvudvärk varje gång jag sett den. Eller ja det är väl kanske olika för olika personer, men mig gör den utmattad och yr. Jo det är alltid en pärs att köpa nya dyra grejjer, tror detta var min första nyköpta pryl (filmutrustning räknas inte) sen (kollar runt i hemmet) hmmmm ja justja nya lampan till arbetsbordet å en dammsugare förrförra året och en blu-rayspelare. Köpte en musikmultispelare i Borås. Mitt tänk är att de ska räcka typ hela livet. Min teve är typ 15 år gammal och är skitbra. Datastället i stan är så sjukt bra att jag visste att ägarn skulle hjälpa mig och att jag kan lita på han, ger alltid hur mycket rabatt som helst (jag fick pappret gratis + en sladd för en hundring gratis). Har installerat nu och provskrivit lite, ser finfint ut.

Har lämnat tillbaka min trojänarvideo till min far då han ville ha den en stund och jag är inte överförtjust i den jag använder nu, lite sämre uppspelning och färre funktioner, men ändå stabil (avverkade 2 eller 3 VHS-spelare i Borås på cirka en månad, sen gav jag upp. Ja larsesq du minns ju källarhåle-loppisen mellan resecentrum och Norrby, vilket jäkla ställe, aldrig hittat så djupt mögelskadade VHSer, nästan berusande lukt. De hade iaf ett berg av VHS-spelare och jag lyckades ta fel varje gång, de orkade ungefär 3 filmer var men det var där och då jag blev nykär i VHS, tack vare karate-filmen China O Brien med stentuffa Cynthia Rothrock.

HUR BRA!?

https://www.youtube.com/watch?v=NgmfqCx6Zmg

snel Tommy
tofu ist krieg

ha en go vecka alla

725 Senaste redigerad av Michelinmannen (2017-02-27 21:33:05)

Sv: Mårundan

älskar gamla grejer som håller, vår tv som tommy haft i många år har lyxen med INBYGGD DVD. mumma! måste fråga, varför köpte du en blu ray spelare? är inte det typ skitdåligt? eller förstår typ inte grejen. ingen kritik, är bara nyfiken!