Sv: Mårundan

Känner också att jag saknar ett socialt sammanhang, dels eftersom att nästan alla mina vänner flyttat från göteborg men också för att jag har så fruktansvärt svårt för att ta mig från lägenheten. När jag väl hittar något att göra tycker jag det ofta blir jag som får dra i alla trådar och se till att saker blir gjorda, vilket jag inte hinner. Jag misstänker dock att det inte är helt sant, eller att folk helt enkelt låter mig ta den rollen eftersom att de också har mycket att göra men om jag inte tog på mig den rollen själv så tänker jag att någon av de andra(t. ex. andra parten i mitt band) göra det istället.

Forever living låter... intressant, hur tänkte du med det? Sen är väl typ alla sorts intressen saker som kan ge en någon sorts känsla av att man befinner sig i något slags socialt sammanhang? I alla fall alla intressen som involverar andra människor, det handlar väl egentligen mest om att hitta något man tycker om att göra som också innebär att man träffar folk man tycker om, eller?

Min mamma o min sambos mamma har vart med. aloe vera-svängen det stämmer att det är lite sektigt. De tycker att läkemedelsbolagen är onda o att aloe vera är bra till ALLT såklart. 'man kan ha det som glidmedel också' som min mamma sa.

Igår har vi vart hos svärmor i stekiga söderförorten Gamla Enskede (Det var arbetarhus för typ 100 år sen men är nu skitdyrt) o fick lite avlastning o fika. Vi har inlett en neuropsykiatrisk utredning för vår snart treåring eftersom han har svårt m tal, kommunikation och uppmärksamhet. Psykologen på BUP sa att det kanske är UNS/atypisk autismspektrumstörning. Vi har vart oroliga länge pga att språkutvecklingen regregerade vid 1.5 års ålder o aldrig vart sig likt. Han är rätt ensam på dagis o blir helt jävla slut där varje dag pga att d e så rörigt (under våren e de inklämda i en evakueringslokal +betongträdgård m 2 andra avdelningar pga renoveringar) Vissa dagar när vi hämtar är han helt slut o ba sitter o stirrar o längtar därifrån. Innan vi tog tag i utredningen har de vart så jävla mkt skam kring honom hela tiden om va andra ska tycka typ 'ja hehe han e nog lite trött idag', har vart standardursäkten när han int hälsar på folk. Folk man besöker ser ofta lite skrämda ut o ba 'oj, ja han var ...livlig' när han röjer runt i deras hem. Vilket gjort att vi undvikt att hälsa på hos andra rätt mkt allt blir ba n jakt för att rädda deras jävla prydnadssaker o annat. Har inte orkat ha något engagemang i facket som förr, inte fattat hur andra med småbarn hinner med varken hem, hobby eller föreningsliv.

Asså han e asgullig o lekfull o rolig, men mycket blir svårt iom att språket o tålamodet inte är på plats. Vi har börjat md TAKK (stödtecken för hörande) men det går lite trögt, inte minst för att förskolan slarvar med det.

För att återknyta till socialt sammanhangtråden så har v som föräldrar hamnat lätt utanför den.allmänna föräldragemenskapen. När andras ungar glor på HELA resan till melonia.o sen pratar.om vad de sett får vi va glada om Sigge säger en begriplig tvåordsmening. Vad jag SKULLE vilja göra är att ha typ en studiecirkel i att dyrka lås, diskussionsgrupp om syndikalistisk strategi o taktik, alt dragspelsklubb som ses 1 gång i veckan i vår kvarterslokal så att jag har nära hem (att va själv med båda barnen är ett inferno så ingen av oss vuxna kan va borta så länge i sträck själv).

Nickecool: dehlt där är ju en seg roll att få, att alla ba ska ringa en o sen ska det hända grejer, annars händer inget alls pga att folk inte har driv lr va en ska säga o överlåter d till en själv (som e sååå bra på d...)

Ja d här blev en.lång harang men e d mårunda så e d. Nu ska ja göra kaffe, gottigott!

Inaktiverade facebook idag. Har redan abstinensryckningar i händerna när jag är vid en dator.

329 Senaste redigerad av B-pappa (2015-05-25 13:31:12)

Ja usch för allt sånt där med facebook å dylikt. Insåg meningslösheten i att dissa eurovision men ändå sitta och kladda på knappar på fejjan. Nya dumheter varje dag och man själv blir trögare o trögare. Man bygger en egen pyramid inuti den stora pyramiden. Osv.

Filmade i helgen. Det var roligt men någon hel, färdig film blir det nog inte. Fick ett par bra bilder och en ganska märklig stämning men allt var för riktningslöst och kanske uppgivet. Slut på bränsle. Känns det inte på liv och död så är det inte så nödvändigt. Hursom, känns bra ändå, att iallafall göra nåt. Var roligt att klättra upp på ett berg och kolla på utsikten och kolla in stenblocken som lossnat och skumpat ner för berget och kika in lite i de grottliknande hålen under kolosserna. Såg inge djur där, men sen kom två rådjur, en hare och en räv inom loppet av 5 minuter.

Jag tycker det är trist att sverige är så stort och att allt bra folk är så utspritt. Men det känns ju magnetiskt, man sugs mot punkterna där man föddes. Dubbla känslor inför landsbygd och storstad. Man kanske har krånglat till det för sig.

Nu snart ska jag kolla på The gore gore girls. Jag tycker detta forum är det bästa med internet.

Nickecool skrev:

Forever living låter... intressant, hur tänkte du med det? Sen är väl typ alla sorts intressen saker som kan ge en någon sorts känsla av att man befinner sig i något slags socialt sammanhang? I alla fall alla intressen som involverar andra människor, det handlar väl egentligen mest om att hitta något man tycker om att göra som också innebär att man träffar folk man tycker om, eller?

Det blev bara av en slump. Det har tydligen vuxit jättemycket i Kiruna det senaste året. Det finns någon form av hövding och hon har ju blivit väldigt rik. När hon var den som tog det till stan. Sedan har den rekryterat flitigt och pyramiden har vuxit. Var två kollegor på stället vart jag gjorde min praktik som försökte snärja mig. Men känns som att även om man får mycket nya kompisar och ett större kontaktnät så vill man inte hålla på och göda någon på toppen av pyramiden genom att köpa massa skitprodukter.

Arbete är livets krydda

331 Senaste redigerad av Hunden (2015-05-26 22:47:09)

Usch och fy för såna konsumtionsgillen som Forever Living. Mary Kay och Tupperware är väl gamla varianter av det där, fast kanske inte på samma sätt. Umgås kring konsumtionsprodukter.

Jag är ju med i poesigrupp, det är mitt sociala sammanhang. Det är gött för det är byggt på gräsrotsverksamhet. Om vi får in några stålar går det till verksamheten. Funderar ständigt på att gå ur gruppen dock. De flesta där är så olidligt pretentiösa, stereotypa kulturtanter och gubbar. Vi gjorde en antologi nyligen, en enkel grej i A5-format precis som ett zine. Jag gjorde layouten, vilket var en mardröm. Folk skickade in textfiler med helt fel formatering och sen skulle jag ändra massa grejer åt dem som de hade missat att göra själva.
Var en nyttig läxa, om man ska göra layout till nånting ska man ha klart ALLA beslut i förväg. Känner mig rätt spyfärdig på poesifolk överhuvudtaget. Såna egocentrerade, extroverta teaterapor utan självinsikt. Så mycket usel poetisk poesi. Poesi är verkligen hemvist för den litterära idioten som uttrycker sig grumligt om grumligt tänkta tankar. Måste typ läsa Philip Larkin eller Anne Sexton när jag kommer hem från mötena för att fatta att det finns bra poesi, som betyder nånting. Då gillar jag bättre att gå på berättarstugor, ännu en medelålders aktivitet. Där folk bara berättar skoj anekdoter, och all undertext får man lägga till själv.

Jag saknar ett bättre socialt sammanhang. De flesta av mina kompisar flyttade söderut för länge sen. Det är ju så man gör häruppe, när man gått ut gymnasiet lämnar man Norrbotten typ. Trist utveckling. Många undrar varför man bor kvar häruppe. Varför inte?
Vill engagera mig i Föreningsgatan 7 i Luleå eller Riv Huset i Skellefteå men är så jävla rädd för såna sammanhang. De enda sammanhangen jag funkar i är de där jag har mycket lite personligt intresse i folk, där jag är ointresserad av att bli bekräftad av dem. Som poesigruppen.
Wow, mårunda var det.

maskinpark.bandcamp.com

332 Senaste redigerad av B-pappa (2015-06-04 11:04:54)

Hahaha din diss av poesi här ovan var bland det bästa jag läst, Hunden.

"Poesi är verkligen hemvist för den litterära idioten som uttrycker sig grumligt om grumligt tänkta tankar."

HAHAHAHA! Fantastiskt! Kan bara instämma. Skrattar nästan så jag gråter här.

Men ja, mindre roligt med det andra. När blir det semester?

I helg var jag på Anarcho-Pride i Lule och det var jättekul. Många bra artister, mysigt och massa kompisar och nya människor. Men det var många som verkar ha valt Pride firandet där snutar, militär, företag och migrationsverket ingick vilket var trist. Men det var första året så nu kommer det bara växa!

Arbete är livets krydda

334 Senaste redigerad av B-pappa (2015-06-20 13:59:25)

Vet inte hur ofta du kollar mailen, Lappia, så skriver här också: Har mailat dig en prototyp på texten jag skriver till dig. Återkommer med den fullständiga när den är klar!

Har gått bra och känns jättekul att skriva.

Jag är sugen på semester och skriva. Får en ny kombo i slutet av sommaren, hon är asgrym så jag tror det kommer bli bra av det hela. Slöar med det mesta på jobbet just nu och avslutar diverse projekt som ska vara klart innan sommaren gör sitt antåg. Fan vad fint väder det är ute.
jag har gett vika för mitt nördintresse av italienska märkeskläder och har beställt en jacka för sju tusen!! som man kan vända ut och in så får man två jackor till priset av en. Och det ena är en vanlig mörk jacka o den andra sidan är en helt galen jacka som självlyser å allt möjligt galet :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

336 Senaste redigerad av B-pappa (2015-07-21 16:01:51)

Tänkte bara kolla om det finns några fanzine-makare här på Sveriges största loppis-community? Sånt brukar ju kunna gå hand i hand.

Jobbade idag igen. Samma gamla visa. Proppa i gamla mat och medicin, se på medan en gubbe bytte stomipåse på sig själv och uttrycka förundran över att han inte bajsat på två dagar och lyssna på ensamma isolerade äldre hålla monologer.
Men! Jag slängde även ett getöga på en container och blev helt nipprig när jag såg att det fanns massor med VHS-band och kassettband där nere. Jag hoppade ner och rotade runt. Mest skräp och sånt som jag redan sett. Star Wars, Young Guns, Ett päron till farsa... Ja, det gamla vanliga. Men en var omärkt och den ska jag titta närmare på ikväll. Kassetterna var också tråkiga. Hade höga förhoppningar om en film kallad Return to Fantasy Island med Hervé Villechaize, men den innehöll en annan kassett med amerikanska vilda stunts eller något sånt. Tråkigt. 

Annars brukar jag inte gå runt och leta i containers, även fast jag känt mången smutsig hippie/punkare som gjort det. Jag har aldrig bott i en lägenhet som har ett grovsoprum heller, men det ska ju vara kul. Kanske värt en egen tråd, dumpsterfynd om det finns intresse för det?

Nåja. Bara det faktum att se VHS-kassetter gjorde dagen roligare. Nu lyssnar jag på Big Black och ska snart se Olle Hägers dokumentär om Ingmar Bergman.

Lappia: fint m anarchopride i luleå! I sthlm f några år sen hade anarkistblocket (längst bak på behörigt avstånd fr partierna) n banderoll dör d stod 'hur många hbtq-flyktingar har pridepolisen utvisat?'.

I övermorrn påbörjas NP-utredningen av vårt äldsta barn. Sommarn har vart bra, vi lånade stuga i sthlms skärgård i 3 veckor av svärmor, det funka toppen. Men hemma i skarpnäck har han vart skitsur o urspårad iom att d blir mkt hänga inne o sånt. Ute funkar bäst så vi försöker va d så mkt som möjligt. igår hänge vi m n familj där äldsta barnet e autist. hon har just börjat snacka på allvar o säger helt fantastiskt roliga o märkliga saker. Hoppas min unge kan lära sig prata igen snart f d vore typ d roligaste ja kan tänka mig.

Har massor av ideer på grejer ja vill göra, fansin att skriva, spel/appar ja vill programmera, böcker att läsa. Hinner typ inget just nu annat än o städa o ta hand om barnen. aja d hinns väl tids nog.

Hoppas ni andra har en bra sommar

vi e ute i skärgården igen eftersom förortslivet e jävligt deppigt just nu. idag är jag ute m ena barnet och antecknar o klockar allt han gör. Han får bestämma vart vi ska o va vi ska göra. Nu e vi på en brygga o han äter nektarin. Han slänger fruktbitar i vattnet. får se vad som händer sen

första dagen tillbaka på jobbet idag. ganska lungt och bara vikarier inne fortfarande. blir nog lungt resten av veckan med.
vad annars är nytt.. min roomie flyttade igår och jag är själv i en stor trea i en vecka. det jag ska göra är att laga mat, bada med öppen dörr å äta framför tv:n. typ såna saker.
personen jag ska flytta ihop med är en sån jävla skön blandning av egenskaper så man inte vet var man ska ta vägen. vegetarian som jobbar på slakteri, lesbisk, krav maga-utövare & bokmal :-D

nu har jag en ny roomie! hon är grym. och fanzinet går bra. och det mailar idioter till mig på jobbet. herre min skapare vad psykiatrin är eftersatt i det här landet..

Jag försökte gå ut idag. Det gick inte så bra. En sådan dag producerar dock mer fanzinmaterial än många andra.

343 Senaste redigerad av B-pappa (2015-08-17 19:40:25)

Härligt.

-----> Conan-tidningarna gick till en Video Ferox-profil. Jag tillämpade "först till kvarn"-metoden.

344 Senaste redigerad av Lappia (2015-08-25 08:40:52)

Nu är jag tillbaka efter ett sommaruppehåll! Hoppas att ni har haft det bra allihopa. Vad har hänt? Vad har jag missat? Vilka fanzines måste jag köpa in? Kan ni inte fylla i luckorna!

Arbete är livets krydda

345 Senaste redigerad av B-pappa (2015-08-25 09:52:57)

Vill påpeka att de som vet att jag har skrivit texter till deras ännu otryckta fanzines kan kontakta mig om de vill ha hjälp med betalning av uppkopiering. Om det behövs. Då blir det som att jag betalar för att få vara med, win-win. ;-) För det blev ju ett par sidor där,  Hunden och Lappia.

Jag ska snart göra klart det sista jag har att göra i Paddsatan #17, som jag ska trycka nu i helgen och skicka ut. Sen ska jag börja med #18, eller fortsätta mer, jag har börjat rita serier igen! Blir ett tunnt nummer men som jag säkert kommer bli nöjd med.

Hujja! Jag blir knäpp på datorer. Nu kan jag inte komma in på forumet om jag använder firefox utan måste använda Explorer som är standard på skoldatorerna! Varför ska det vara så svårt så fort det är datorer. Hur är det med er annars? Ska ni göra nå roligt ihelg?

Arbete är livets krydda

Sjukanmäler mig till arbetsförmedlingen för att dra runt i sverige. Blir sjuk på riktigt. FML!!!!!!

Låter bedrövligt, autotrof. Fy fan. Ja nu är dom på mig också, arbetsförmedlingen. Deras "bedömningar" av olika saker måste vara det dummaste dom har för sig eller nja iofs, hård konkurrens där. Hoppas du frisknat nudå och gjort nåt sköj.

Har jobbat hela dagen med tre styckena bildkollage, jävligt kul. A4-format. Proppfulla sidor, nog använt en 200 klippbitar, kanske. Detta ska jag försöka göra igen. Druckit 2.8or och härjat med sax och lim. Är det så ni gör när ni gör fanzine? Fascinerande. Blir det nån mer tripplelsplit mellan olika knöfar?

Känns iallafall bra att vara mer eller mindre helfärskning inom flera områden, har allt framför mig. Ser framemot att göra musik i en 15-20 år, har samlat på mig idéer hela livet (blir säkert skön bluesgubbrock). Ja, intresseklubben antecknar sida upp och sida ner. "Nästa grej" blir nog att rita lite.

Jag har inte bråttom med nåt jag. Jag låter saker ta den tid de kräver. Bollat en text i huvudet nu i runt ett halvår och inte skrivit ett ord än men vet att den kommer komma när det är dags. Vet inledningsmeningen och det är allt som behövs. Researchat från bussfönster hela sommaren, researchat när jag cyklat och promenerat. Men när jag klev upp idag hade jag ingen aning om att jag skulle göra bildkollage. Inte gjort såna på många, många år, men tänkte att det var samma princip som att flytta runt post it-lappar  med filmscener på en vägg under en redigering (en sorts dialog där uteslutning uppnås genom logik, känsla och "kraft"). Lite knepigt, men huvudsaken är att det funkar. Allt är lätt när man plötsligt är igång. Jaja. Blö. Gnagahhshsjsks. Tjo på er.

e föräldraledig, sambon har fått karpaltunnelsyndrom o min EDS gör sig påmind när jag bär runt på bebis o aldrig sover så ingen kan anv händerna ordentligt. Ska börja jobba deltid i okt igen, blir ju semester jfrt m hemmaslitet. Har fått en ide till ett samarbetsfansin jag vill göra, med recensioner av gameboyspel. Ska ragga folk i några retrospelsgrupper ja e m i på fejan o se om d nappar. O om ja har tid att rådda m d.

Treåringen övar sig intensivt på att prata, går segt som fan men senaste veckorna har d hänt nåt. Spännande o hoppfullt. Start börjar utredningen på BUP också...

Aja d har vart sämre iaf