Min mamma o min sambos mamma har vart med. aloe vera-svängen det stämmer att det är lite sektigt. De tycker att läkemedelsbolagen är onda o att aloe vera är bra till ALLT såklart. 'man kan ha det som glidmedel också' som min mamma sa.
Igår har vi vart hos svärmor i stekiga söderförorten Gamla Enskede (Det var arbetarhus för typ 100 år sen men är nu skitdyrt) o fick lite avlastning o fika. Vi har inlett en neuropsykiatrisk utredning för vår snart treåring eftersom han har svårt m tal, kommunikation och uppmärksamhet. Psykologen på BUP sa att det kanske är UNS/atypisk autismspektrumstörning. Vi har vart oroliga länge pga att språkutvecklingen regregerade vid 1.5 års ålder o aldrig vart sig likt. Han är rätt ensam på dagis o blir helt jävla slut där varje dag pga att d e så rörigt (under våren e de inklämda i en evakueringslokal +betongträdgård m 2 andra avdelningar pga renoveringar) Vissa dagar när vi hämtar är han helt slut o ba sitter o stirrar o längtar därifrån. Innan vi tog tag i utredningen har de vart så jävla mkt skam kring honom hela tiden om va andra ska tycka typ 'ja hehe han e nog lite trött idag', har vart standardursäkten när han int hälsar på folk. Folk man besöker ser ofta lite skrämda ut o ba 'oj, ja han var ...livlig' när han röjer runt i deras hem. Vilket gjort att vi undvikt att hälsa på hos andra rätt mkt allt blir ba n jakt för att rädda deras jävla prydnadssaker o annat. Har inte orkat ha något engagemang i facket som förr, inte fattat hur andra med småbarn hinner med varken hem, hobby eller föreningsliv.
Asså han e asgullig o lekfull o rolig, men mycket blir svårt iom att språket o tålamodet inte är på plats. Vi har börjat md TAKK (stödtecken för hörande) men det går lite trögt, inte minst för att förskolan slarvar med det.
För att återknyta till socialt sammanhangtråden så har v som föräldrar hamnat lätt utanför den.allmänna föräldragemenskapen. När andras ungar glor på HELA resan till melonia.o sen pratar.om vad de sett får vi va glada om Sigge säger en begriplig tvåordsmening. Vad jag SKULLE vilja göra är att ha typ en studiecirkel i att dyrka lås, diskussionsgrupp om syndikalistisk strategi o taktik, alt dragspelsklubb som ses 1 gång i veckan i vår kvarterslokal så att jag har nära hem (att va själv med båda barnen är ett inferno så ingen av oss vuxna kan va borta så länge i sträck själv).
Nickecool: dehlt där är ju en seg roll att få, att alla ba ska ringa en o sen ska det hända grejer, annars händer inget alls pga att folk inte har driv lr va en ska säga o överlåter d till en själv (som e sååå bra på d...)
Ja d här blev en.lång harang men e d mårunda så e d. Nu ska ja göra kaffe, gottigott!