1,451

Sv: Mårundan

Åkt till Stockholm och sover på hotell. Åker tillbaka hem imorrn.

Jävlar vad jag har städat både hemma och i ateljén på sistone. Mycket märkliga vintagekläder som antingen åker ner i gratisloppisen i källaren eller upp på tradera eller nåt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,452 Senaste redigerad av larsesq (2023-09-07 08:46:19)

Sv: Mårundan

Hoppas huvudstaden var snäll mot dig, maggan. Vad var det för hotell? Jag ska bo på hotell i helgen, i Bremen. Jag och skijolld ska till zinefesten där (vi har båda nya zines gjorda, men de blir väl mer tillgängliga för inhemska marknaden först nästa vecka. Om nån i Stockholm vill ha mina nya går det nog att få det på Poison Ruin/Axe Rash/Vidro-spelningen på onsdag, t.ex.) Har massiv resfeber (inte varit utomlands på riktigt på år och dagar), men skönt att jag har stabilt sällskap i skijolld som kan sitt Tyskland. Så - go' helg, fandom!

1,453

Sv: Mårundan

Ett vanligt Scandic bara, rätt nära centralen. Sover nästan alltid på Scandic med jobbet.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,454

Sv: Mårundan

Argh vad allt med motorer ska jävlas med en!!

Har på grund av rådande väderlek behövt justera mopedens förgasare, som tur var har jag ställbart munstycke så det tar ju sekunden att fixa. Men man kan köra hundra meter, justera, hundra till, justera, inse att man gjort helt fel eftersom den helt plötsligt inte orkar med en backe. Justera. Hundra meter. Sen håller man på så en dag innan det blir någorlunda bra. Sen ska det här upprepas i vår när det blir torrt och varmt istället.

Och igår såg jag först att startspärren på Ladan inte lös, såg sen att jag inte hade el övht i bilen och tog in batteriet för att ladda. Mätaren står och vobblar på 100% men lampan för full laddning tänds inte. Hoppas det bara är batteriet som är kaputt och inte något elfel i bilen.

Sen sväller träet upp och balkongdörren går inte att stänga ordentligt. Det var iofs kärringen vi köpte huset av som satte dit, och det var en dörr från grannen som skulle slängas... just för att den var förbrukad..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,455

Sv: Mårundan

Uppdatering, var lite värre men inget jag inte kan hantera: Bytte batteri i bilen, det sprakade till och rykte. Fick kolla vad som händer. Såg att en kabel från pluspolen på batteriet smällt sönder och kopparen blottade sig stora delar av vägen ned till generatorn. Snark. Tur att det inte är nån avancerad data-skit utan en kabel med varsin ögla på som man ska skruva dit. Hade en stammis på macken som hade en kabel, skiter det sig ändå har jag en annan stammis som gärna mekar mot en liten betalning. Och när det väl löst sig ska jag låta en verkstad kontrollera motorn. Jävla suck..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,456

Sv: Mårundan

Sista uppdatering: Det var en kabel från batteri till startgeneratorn som brunnit, och när jag forskade vidare såg jag att en annan kabel brunnit. Fick lämna in verkstad och hämta ut dagen efter, som ny. Går som en klocka. Inga andra motorfel vad de kunde upptäcka som tur var.
Jag har även, sen en tid tillbaka, provat travspel. Blivit inte bra men skaplig på att förstå det. Nu har jag vunnit så pass mkt (inga större summor, rekordet är 1500 på ett spel för 100kr, men det jag vinner betalar i regel tillbaka insatsen och lite till) så nu ska jag börja lägga spel via jobbet. Det kan bli kul men också lite läskigt att andra satsar pengar på min förmåga att förstå hur ett levande djur med 1 meter lång kuk ska bete sig på travbanan. Så, om någon här spelar om ens lite så haka gärna på mina andelsspel framöver big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Men åker inte du runt i den där ryska bilen? Skönt att höra att det ordnade sig, är ju jävligt viktigt att kunna ta sig runt och irriterande när saker kring det strular. Själv har jag ingen röst, alls! Kan inte ens få ut ett enda kraxigt ord. Jag var tvungen att vara hemma från jobbet pga det, jobbar så mycket med rösten i biblioteket och fritids att det är helt otänkbart att stå och vara helt tyst. Hade massa bokprat och sånt inplanerat plus byggprojekt på fritids så får skjuta upp alls och bara vara hemma i ofrivillig tystnad. Hört att folk betalar för såna resor iof, hehe....Orsaken till att jag tappade rösten är uppdelat i 2:
1: Repade med mitt band för första gången på två år, väldigt ovan och fick inte in tekniken att sjunga förrens en bit in på repet. Hade skonat rösten om jag inte tagit i 100% från start heller. Det var ett bra rep men jobbig konsekvens för mig att jag inte är rutinerad på hur jag ska sjunga för att minimera skador.
2: jobbade på cyklopens 10 års fest till halv fyra på natten, där jag med min hesa röst efter repet kommunicerade med folk genom gabber-muller när jag stod i baren/plockade skräp runtomkring, smogig rök från eldtunnor när jag stod i entren.... Ja, ni fattar ju. Det var helt klart dödstöten.

Känns jättekonstigt att vara sjukskriven för en sån grej, men läste att det är det bästa sättet att få tillbaka rösten. Bara vara tyst så länge man kan.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,458

Sv: Mårundan

catinzebag skrev:

Men åker inte du runt i den där ryska bilen? Skönt att höra att det ordnade sig, är ju jävligt viktigt att kunna ta sig runt och irriterande när saker kring det strular.

Jodå! Men det var den som strulade. Bilar utan nån form av elektronik får andra mer old school problem som att kablar brinner. Haha. Och så är dom kända för att få elbränder i sig, alltså inte att det händer allt o alla men det är ett relativt vanligt förekommande fel sad

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tommy skrev:
catinzebag skrev:

Men åker inte du runt i den där ryska bilen? Skönt att höra att det ordnade sig, är ju jävligt viktigt att kunna ta sig runt och irriterande när saker kring det strular.

Jodå! Men det var den som strulade. Bilar utan nån form av elektronik får andra mer old school problem som att kablar brinner. Haha. Och så är dom kända för att få elbränder i sig, alltså inte att det händer allt o alla men det är ett relativt vanligt förekommande fel sad

Aha, läste först moped och sen massa ord om motorer och där någonstans åkte min ADD-hjärna ner i diket.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,460

Sv: Mårundan

haha! Nejdå. och mopeden är tysk. Den krånglar tamejfan aldrig. Alltså man är van att elektronik ska bli sämre med tiden, vara opålitlig osv. Men en tysk zundapp från 80talet som håller bättre än typ alla nya bilar, motorcyklar osv är inget annat än en pinsam påminnelse om hur urusel kapitalismen är. Jag har typ bytt tändstift och olja, såna saker som naturligt går sönder med tiden. Kör i ur och skur. Behöver justera förgasaren när kylan kommer för att den kallstartar. Det är ett jävla skämt.

Framtiden byggs inte av datachip och plast, utan av förbränningsmotorer, vevaxlar och plåt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,461

Sv: Mårundan

Ohemult arbetspass igår 6-23 haha. Som ett jävla storstadsica. Vill ju inte kliva av när saker strandar liksom men hujeda mig. Skönt med ledig helg nu.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Träffade Hunden, Larsesq och Saftgay i helgen, samlade under samma tak. Två roliga dagar fyllda med prat, mat och utflykter, loppis, fika och allmänt trevligt. Känner att jag har fått ny energi av denna subkulturella konferens. Lätt en av årets bästa helger, ja den bästa på lång tid. Tack för att ni finns. Och ja tack alla andra sköningar också. Utan svenskafanzin stannar livet!

1,463

Sv: Mårundan

Spelade i Halmstad i en fet lokal på slottsmöllan. Det är en stadsdel vid Nissan som gått från att vara bortglömd och nedgången (nåt gammalt militärt) till typ gokart, klättergym, skatehall, privatvård och sånt. Men det verkar ändå finnas tomma lite halvsunkiga lokaler kvar liksom. Några kompisar ställde ut sina skulpturer och så hade de vernissage med spelning för några veckor sedan och nu finissage och jag fick spela lite. Första gången på länge jag inte var nervös faktiskt. Kul! smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,464

Sv: Mårundan

Kul maggan big_smile Och extra kul att du inte var nervös heller!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,465

Sv: Mårundan

Nu vräker snön, men eftersom temperaturen är 0,8 så blir det inte lätthanterlig pudersnö utan relativt tung slaskig blöt skit som man bara blir ledsen av. Fått så mkt så jag tänkte spara tid genom att använda snöslungan, men det var ju värdelöst. Rev upp grus och blev bara sur av att köra i den tunga blötsnön. Struntade i detta och fick skotta med snöbjörn som en glad amatör. Nu är det iallafall hyfsat bra.
Eftersom jag inte kan köra moped på grund av rådande väderlek (eller, jag kan - men jag bor uppför en riktigt brant backe som är helt omöjlig att ta sig upp för pga väglaget, så allt går bra tills jag bokstavligen är hemma....) så är jag förpassad till buss och ben. Bussen tar 5 minuter och sen kan jag unna mig en promenad på 4km sista biten, och slipper gå längs riksvägen. Men bussarna går inte på helger, så idag kan jag ta mig till jobbet men får gå hela vägen hem, och imorgon får jag gå till och från jobbet. Tänker att så mkt godis jag trycker i mig på jobbet så är det väl bara ett gyllene tillfälle att få sig rejäla promenader. Är en mil att gå ungefär, enkel resväg. Två mil om dagen med 6 timmar uppehåll känns ändå överkomligt.
Känns verkligen som en svunnen tid när man kunde springa en mil utan problem och sprang lopp i Stockholm.

Annat nytt.. jo, apropå mopeden så har jag tagit in den i vardagsrummet, så dyr och speciell som den är så ska den inte stå och frysa ute i boden utan den får bo inomus på vintern. Då kan man passa på att smörja, byta delar och göra allmän översikt. I natt skulle jag spänna åt chok-wajern och den jäveln gick av. Den hade blivit lite trådad så det var väl en tidsfråga men nu var det kört. Så jag måste beställa en ny, 60 spänn, och sen be till gud att jag inte behöver demontera hela förgasaren.
Som jag skrivit innan, tacksamt ändå att köra rejäl Zundapp för det enda som man behöver laga emellanåt är saker som slits naturligt över tid. Som wajrar. Hellre det än att några kugghjul eller växeln sliter ut sig. Och så bing-förgasare är ju kända för att hålla flera livstider om man inte låter dem klogga igen.

När jag är klar med wire-helvetet ska jag demontera avgasröret och grovstäda det. Sett filmer på youtube där de sprutar in något bra lösningsmedel för avgasrör på bilar egentligen, låter ligga en stund, sen sköljer med vatten och det rinner ut svart lera mer eller mindre. Det ryms förjävla mycket skit i avgasröret egentligen.
Hade jag haft ett svart avgasrör (som jag har på min ciao t.ex) hade jag gjort klassikern och eldat bort all smuts, lite hardcore att göra så, men nu är det metallfärgat och ser förjävla bra ut när man putsat det, så jag vill gärna ha det så.

Förutom det... så har jag en glad nyhet inom kort att berätta, ni som har mig på instagram har redan sett det men det blir officiellt om en vecka typ. Nej, jag ska inte bli pappa kan jag säga redan nu. Jag har mina katter o det räcker gott för mig.

Apropå katter, den tredje, Bosse, är ju typen som vill gå ut hela tiden och nu vill han ut även när det snöar som ett jävla inferno. Tuff katt. Vad han gör ute? Inspekterar sitt territorium, så han sitter på arslet i snön och glor in i skogen utifall att något skulle dyka upp.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,466

Sv: Mårundan

Jag har fått region västernorrlands författarstipendium på 50.000! Och var med en kortis i radio också. Fantastiskt roligt.
Och så spelade jag hem storvinst på travet i veckan och nu är jag ledig en och en halv vecka, ska till Piteå om en liten stund. Det blir nog en bra helg big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Blev glad för din skull, grattis!! Du får langa tips på hur man skriver ansökningar någon gång, jag har sökt ett par men gör någonting fel eftersom det aldrig blir något av det! Ska bli kul att ses, så ska du få ett ex av nya arbetartidningen också.
Annars är det bra med mig, jag hade en period där allt kändes tråkigt och nedstämt men på sistone så har jag börjat uppskatta att leva på riktigt igen, vilket är skönt. Jag har till och med börjat rita på en serie, vilket var nästan ett halvår sen.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Mårundan

ja grattis tommy det är rätta tag det där alla tiders! Låt stålarna rulla in.

Ja livet går opp och ned, ett jäklans elände hehe, det är som att hålla en eld vid liv bara det att jag är mer intresserad av att fista mig själv med vedklabbarna än att hålla på hålla dessa torra eller fina o sen slänga på brasan. Symboliskt talat. Men har en kompis (en av Sveriges största och mest inbitna Onkel Kånkel-fans såklart, jodå för fasen han var på OK live på Nalen typ 2007 eller när det var, männen sög av varandra i kön utanför och det var riktig folkfest) som en gång var ute i europa och hamnade såklart på Fisting-VM (historien förtäljer inte om han bara var där som åskådare eller deltagare) och han sa alltid nåt i stil med "danskarna, holländarna och tyskarna var värst, men tysken vann tillslut, ett vedträ i röven, en rejäl klabb" så man ska tänka på detta respektfullt och komma ihåg våra olikheter & likheter. I svårare stunder och i de mer lättsamma. När en mår dåligt kan en annan må bra, orelaterat till varandra, men vi kan alltid mötas i att vi alla vill leva på riktigt och göra skillnad och vara behövda.Ta hand om varandra där i helgen  och ha så skoj. Själv åkte man på corona men det sista som lämnar eder B-pappa är det kufiska och stofiliga, så det blir en återhämtningshelg med lite Bingolotto i goda vänners lag ute i byn. Leve den samhällsomstörtande folkkulturen! Kram

1,469

Sv: Mårundan

Nu kommer resedagbok från helgen som varit, saxar in det som rör just fanzinemässan i ett eget stycke.

Min jobbvecka började förra fredagen, så jobbade jag till nu i torsdags för att kunna vara långledig (åka till Piteå sen vara ledig en vecka) så jag hade lite skev uppfattning av dygnen, när folk sa trevlig helg så trodde jag det var måndag och var helt förvirrad, när jag sa trevlig helg så sa folk "de e bara torsdag...". Veckan bjöd på dramatik: En lastbil fylld med stöldgods
(https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste … ll--23n5tf) åkte från Sundsvall, tömde inte av bilen utan åkte för att käka korv på macken. Snuten knallar in och griper dem. Givetvis hände det här på förmiddagsskiftet (då alla underliga saker verkar hända, medan originalen kommer på kvällen) så jag såg det inte själv. Men det var ju snackisen resten av dagen iallafall. Alltså hur är man funtad, själv hade man, i deras sits, fort tömt av allt man snott och gömt, och bytt bil. Lata eller jävligt dumma i huvudet? Förutom det så snöade det massor och jag har inte hunnit skotta så tomten ser ut som skit, det får jag ta imorgon.

För på torsdagen var det hem och lägga sig, fredagen började klockan halv åtta med kaffe och sen ta sig ner till stan, tåget går vid elva till Umeå, buss till Piteå går vid 14. Dödade lite tid i Umeå och kollade in sjuk-museet vid Umeå Östra, där de hade lite om sjukvårdens historia, psykiatrins historia osv. Hade ingen aning om att Hällsnäs var så jävla stort som det verkar ha varit, värsta fortet.

Bussresan till Piteå tog sin tid och det var lite olyckor så det blev lite försenat. Ingen träff med Hunden på kvällen men vi skulle ju ses mer i helgen. Checkade in på stadshotellet och det var så flott o trevligt. Käkade själv ute, det är väldigt härligt att göra tycker jag. Ute hörde man sorlet från stan och framförallt från restaurangen på hotellet där det var nån julshow som det lät som fan om. Somnade och vaknade vid tre när min sambo stövlade in som kört från Saxnäs och kraschade i sängen och sov.

Dagen därpå var det frukost på hotellet, den var trevlig. Väldigt standard, men de hade fan sill och det var ett fint inslag. Älskar sill. Sen var det bara att knata ner till fanziefestivalen:

Alltså Tack för årets hittills mysigaste arrangemang. Det var så himla mysigt, litet, anspråkslöst, inte uppblåst utan vänligt, inkluderande och otroligt trevligt på verkligen alla sätt. Det var superkul att prata, lyssna på läsningarna från Öppen scen och lyssna på Hundens samtal med Kattis. Det kan vara den bästa lokala fanzineträffen jag varit på.
Jättebra samordnat, bra uppstyrt i förhand för oss som skulle komma och delta i olika sätt. Trots att det var så litet, blygt till en början, så verkade ju alla ha sålt rätt bra och framförallt pratat med andra nördar i ett riktigt bra sammanhang. Och vilken bra lokal det var.

Hoppas ni arrar nästa år och att det är som det här året till form, ambition osv. Det slår alla större evenemang alá Sis med hästlängder!

Sedan var det bara att avrunda dagen med att hänga med Hunden, Kattis med partner och sambon, vi skulle äta råbiff men det var fullbokat, så det blev bao:s istället och det är inte fy skam heller. Det var gott. Piteå har helt orimligt många restauranger av alla slag, så jävla mkt större är inte stan än Kramfors. Men, som vi konstaterade, så är ju Kramfors uppbyggt av en massa samhällen, byar osv, och därför en väldigt liten stadskärna och därför typ inga restauranger. Sen var det tillbaka till hotellet, jag gick till bastun och den var perfekt, fick den för mig själv, man tog handdukar där å kunde ta vatten ur tillbringare, det enda dåliga var att dörren inte riktigt gick att stänga till bastun så den släppte ut en massa värme. Jag löste det genom att mata aggregatet med massor av vatten, lyckades ändå piska upp temperaturen till 70 grader, som successivt släpptes ut. Tillslut kom jag på att jag kunde blockera dörren som inte gick att stänga, först öste jag på vatten så värmen höll sig på 70 grader, sen ställde jag ut hinken och genom att flytta den med fingrarna underifrån (dörren hade en liten öppning lägst ner så kunde jag blockera dörren med vattenhinken och sitta ifred. Till tonerna av dunkadunk från festen i restaurangen (de hade julfest två dagar på raken) så njöt jag av värmen. Sen gick jag upp när jag var klar och det är så härligt att lägga sig i en säng när man bastat, i Kramfors hinner man kylas ner till normaltemperatur när man tar sig hem, men här la man sig i sängen och värmen bara pulserade fram och tillbaka i kroppen. Sambon köpte whiskey i receptionen man fick ta med upp och det var den dagen.
Allt är än så länge 10 av 10 helt fantastiskt bra dag.
Dagen därpå ska hon fara hem med vår Lada och den är tvärdöd. Någonting har dragit ur all ström ur bilen under natten, gissningsvis har strömmen till antingen fläkten eller stereon inte strypts. Hunden som tänkt att vi ska dricka kaffe köper startkablar men det orkar bara ladda upp att startspärren kommer igång. Det blir till att ringa bärgare. Bärgaren åker från Luleå och står i säkert fem minuter och bara hyllar bilen, den är så fantastisk jag har haft en likadan faaan dom är så jävla bra,, fulsnygga visst men helt otroliga. Juste vi ska ju hjälpas åt. Han provar startkablar modell stronge, inget händer. Vi börjar misstänka att startmotorn är död. Men då provar han att koppla på en powerbooster och då jävlar går den igång. Min sambo får inte stänga av bilen, även om du ska tanka ska den stå på tomgång. Stäng aldrig av den!! Så hon drar iväg och lät den gå oavbrutet, till skogens förtret, om hon så tog paus eller tankade. Nu går den bra igen. Juste bärgaren provade att slå på generatorn med en jävla yxa "det brukar funka". haha.

Jag har två timmar att slå ihjäl innan jag ska ta bussen till Älvsbyn, så jag går o klipper mig. Nu ser man inte ut som en jävla hippie längre. Bussen kommer, och stannar i Älvsbyn där jag har ytterligare en timme att slå ihjäl. Det är skyltsöndag och jag har aldrig sett nåt så fint, massor av folk ute, alla är vänliga, man får brända mandlar, titta på feta snöslungor. Sen går jag till tåget. På tåget pratar jag bilar och AI med en kille från Sollefteå halva resan hem. Sen går jag hem från Kramfors eftersom inga bussar går, tar ca 40 minuter och är bara -5 ute. Helt perfekt.

Katterna har skitit i varje jävla rum och är jätteupprörda över att ingen hängt med dem, så imorgon blir en fixardag. Då ska jag äntligen få dammsuga, klorinmoppa huset, tvätta en tvätt, skotta, ta bort isbildning på boden. Sen ska jag gå ner till stan och göra nåt åt mitt skägg. Och basta på good old Ådalshallen.

Nu ska jag dricka ett glas eau-de vie och somna till tonerna av nya Creepypodden.

Om det inte vore för bajsfestivalen 2023 feat the catpack så hade den här helgen varit som hämtad ur en film. Med lyckligt slut.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,470

Sv: Mårundan

Inbrott på jobbet! Jag brukar alltid göra en film när jag stänger på kvällen (ifall jag börjar undra om jag verkligen låste o larmade och sen drabbas av tvångstankar och åker till macken kl 3 på natten bara för att rycka i dörrarna..) så jag har gjort helt enligt boken iaf, det var låst o larmat. Larmet gick vid fem och då visade det sig att tjyven snott följande: alla trisslotter och en låda med vapes som legat under kassan, där vi lägger de kasserade som ska reklameras. Sen hade han brutit upp kassan men där förvarar man inte pengar över natten ty det är inte 1952 längre. De är inlåsta på en annan plats. Nåja. Man kan se framför sig hur någon halvt missnöjd jävel sitter och skrapar fram 30 kronors-vinster och försöker röka en massa trasiga vapes. För att det ska vara ett tvättäkta Kramfors krimmo modus operandi så ska han väl komma in nu ikväll när jag jobbar o försöka växla in 50 st 30krsvinster.
Så kan det gå...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jäklar, det var det värsta! Vet hur det är med det där med tvångstankar om låsta dörrar osv....

Sen vill jag säga att jag älskar din rapport här ovan från zinefesten, superb läsning. Blev såpass uppeldad att jag börjat skriva min nästa text om mina resor i riket runt med kompisduon från mina hemtrakter (var en text med i nästsista DGS där vi åkte oppåt landet och gick på traktorpulling, fan fandom vi ses väl där sommaren 2024? Så jävla kul var det ok ses där. Var ju inställt sommaren 2023). Haft en tom period utan minst uns av skapande i kroppen eller hjärnan sen utställningen i somras men nu börjar det att lossna igen. Så ja väldigt fint skrivet sådär, tempot och allting, kändes verkligen som att få ta del av det fast i text. Skriv mer Tommy! Eller ja det gör du ju, i dina serier och så. Men dina texter är så roliga och fartfyllda.

Hoppas btw Lappia kommer in och önskar gott nytt år eller god jul snart, vi får väl se. Men det tar vi då. Själv får jag första långledigt runt jul sedan jag TVINGADES IN I ARBETSLIVET och det var fan 2015 det usch fyy fan brrrr. Eller ja långledigt blir ju kul men iofs man blir ju rastlös när man är ledig för länge och orolig och längtar tillbaka till jobbet SKOJJA så fan heller!!!!!!!!

1,472

Sv: Mårundan

Haha vad fint att höra big_smile

Jo, det var en jävla resa med rånet iaf. Nu har vi ny kassa, väldigt mycket bättre, slipper ha hälften av vapesen framme och nya fina anti-inbrottsspärrar på dörren som bröts iaf. Så det blev till det bättre. Och inbrottstjuven greps senare under dagen, eftersom han var på stöldturné modell sämre och åkte runt i en anmäld stulen bil, bara en sån sak..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,473

Sv: Mårundan

Önskar att det var jag som åkte dit. Hade mått så bra frihetsberövad då jag hatar frihet.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Du får försöka råna Tommys mack, garanterad chans att misslyckas (speciellt efter alla justeringar)!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,475

Sv: Mårundan

catinzebag skrev:

Du får försöka råna Tommys mack, garanterad chans att misslyckas (speciellt efter alla justeringar)!

Proffstips! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀