Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Då får du ju gå på lite kalas iallafall! smile)

I natt drömde jag att vi ombildade forumet till en landsomfattande förening. Hade stadgar, verksamhetsplan å en vision av hemsidan i huvudet. Sjukt läskigt.

Ja, verkar riktigt otäckt!

Och en ordförande?
Och en balkong?

"Pappa vi har ätit upp din bil"
"Hurra, grattis, men håll käften när jag spelar Playstation"

Haha mest läskigt för att inte alls kunde se det komma. Jag har alltid sett forumet som ett forum och inte som ett embryo till någonting annat. Men visst skulle det vara en grym idé på sitt sätt...

Ingen ordförande eller balkong! I drömmen var det klassisk folkrörelse och myspys i gillestuga.

Apropå ordförande och balkong så gick jag och michelinmannen förbi en träsnidarbutik på Drottninggatan (!) i stockholm; det är ju världens hemskaste plats med stora jävla affärer och dunkadunka, folk som går precis huller om buller och det är ett sånt stresspåslag som drar på när man är där... men fortsätter man längre upp, förbi alla Stadium, Åhlens, HM, Kicks, Buttericks och gud vet vad så kommer en massa märkligare affärer. En del sexiga underklädsaffärer (jag tror jag fick det till tre st iaf?) några totalt anonyma matställen, ett litet slitet hotell som hämtat ur en gammal deckare, husen blir äldre och man kan iaf simulera forna tiders glans... och så gick vi förbi den här träsnidarbutiken, gick in och pratade lite med han som hade den. Han hade varit där hela sitt yrkesliv å tagit över efter sin farsa på 40-talet. Det var häftigt faktiskt. Jag såg en del väldigt intressanta figurer i skyltfönstret, bifogar en bild å så får ni dra slutsatserna själva.
En gubbe kostar 1300 kr.

Post's attachments

photo_2019-03-10_14-21-46.jpg 132.13 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Riktigt goa gubbar! Såldes det verktyg och sånt också där?

Själv har jag efter att de 100(!) exempålaren av mitt fanzin "Genombrottet" sålt slut(!) för länge sen nu gått och beställt 100 stycken till trots min ångest över att behöva göra reklam för mig själv eller på nåt som helst sätt berätta att ajg existerar.

Och eftersom mitt botemedel mot denna ångest oftast är att slå över i galenskap åt andra hållet så förvänta er många inlägg om att jag äger sönder och köp mitt jävla mästerverk nu i andra tryckningen och yada yada

"Pappa vi har ätit upp din bil"
"Hurra, grattis, men håll käften när jag spelar Playstation"

Fräcka gubbar, Tommy. Aningens fräckare är de fiskegubbar (som nån Döderhultaren Jr. snidat) som finns på Hultsfredsmarknad - eller markan som folk i bygden visst säger - vareviga år.

Så glad och, nästan rörd, att det går att sälja över 100 ex av ett fansin i dagens Sverige. "Genombrottet" var också bra som tusan.

Försökt koppla ihop en gammaldags VHS-spelare med en ny TV. Gått åt helskotta, så dammat av min gamla frukost-TV och ska se på svensk VHS-film ikväll på min gamla trotjänare. Frukost-TV:n fick jag julen 1996.

Hej på er! Tack för glada tillropen förut. B-pappa har börjat gymma och mår bättre överlag, men fortfarande sliten pga jobb. Såg iaf Södra Sverige med Mattias Alkberg på lil Knugen i lördags, det var riktigt bra. Surprise: kompis med sällskap dök upp från det ärorika Bergslagen! Bekant för folk via NBBBB, Nissepedia, Rättens Krater, Socialstyrelsen osv. Så trevligt! Nu lär jag åka på semester dit i sommar, det är på tiden, men orkar inte "rejva" på festivalen där längre, det är jag för skrajjsen för idag, vad min kropp o hjärna orkar med. Plus att informanterna sa att festivalen gått åt fel håll senaste åren, dvs det har blivit mer lättsmält och trendigt osv. :-) Hursom, en riktigt trevlig kväll, nyktert och sansat. Hade med 3 liter vatten som jag raskt sörplade i mig, men gav bort sista slurkarna till överförfriskad person som behövde vatten.

Hoppas folk har tid till att slappa och ligga på soffan eller golvet. Gör inte för mycket. Känn efter i huvudet och hjärtat. En duger som en är. Ta hand om er och varandra. Sitt och gör ingenting. Ingenting är allt som behövs. Kallt kaffe / te och andas ut.

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."