Sv: Mårundan
Vad fint det låter Lappia!
Jag har äntligen fått tummen ur röven å gjort klart nästan allt på min att-göra-lista. Bland annat klippa å klistra å scanna in nya Paddsatan. Det känns bra och lite läskigt efter så lång tid. Så snart kommer jag börja spamma med att ni kan börja beställa.
Annars har jag det bra, rullar på med jobbet och har kommit in i uppgifterna ordentligt och det känns kul. Brukar alltid vara rädd för att inte fatta vad jag håller på med om dagarna och att jag kommer klanta till mig. Det är väl så man alltid känner när man är ny, såklart. Såg BlackKklansmen på bio igår med michelinmannen, den var bra. Har ni sett den? Tycker om Spike Lee och min favorit är Summer of Sam. Svårslagen. Det tråkiga var att det kändes som att han inte la så mycket energi på att fördjupa eller förklara karaktärerna, så alla var plattityder och det kändes ytligt och därmed blir skådespeleriet inte så trovärdigt. Det sänker helhetsbetyget men det är absolut en bra film, och framförallt viktig. Han knyter ihop dåtiden med nutiden jävligt bra och kusligt. Bra att en sån film ändå ses av miljoner människor som tar till sig av budskapet. Den får en fyra iallafall.
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig