Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Såg Mothman Prophecies igår med Åsa. Den var riktigt kuslig. Vad jag förstår skiljer den sig en hel del från folkloren? Bra film men jäklar vad tossigt 90-talsfoto. Massa galna kameraåkningar mest hela tiden och ett ljudspår som aldrig slutade plinka oroväckande eller lägga tjocka stråkmattor. Tänkte på Arkiv X såklart. Gjorde de nåt avsnitt om Mothman?

Ja, eller, filmen skiljer sig från boken som i sin tur bygger på händelserna på 60-talet när den där bron rasade (som i filmen, fast i filmen är det förlagt till nutid) så boken är nog mer trogen folkloren.

Listade du ut vilken scen som jag menade fortfarande är riktigt ruggig? :-) Om vi tänkte på samma.

Som sagt, den filmen räddas av att man får se så väldigt lite, om ens något.. av malmannen. Utan allt spooky sker utanför kameran.

Och ja, väldigt 90talsfoto. På gott och ont. Jag har konsumerat så mycket sån film att jag är helt obrydd över det. Tycker det är lite mysigt nästan.
Arkiv X ja, jag kollade faktiskt men inget avsnitt om själva malmannen - men avsnittet Detour ( https://en.wikipedia.org/wiki/Detour_(The_X-Files) ) så refereras det till malmannen, men odjuret i avsnittet ska tydligen vara baserat på Predator... så kan det gå. Minns inte det avsnittet på rak arm, så jag tror inte det gjort så stort intryck på mig heller.

when the fireworks hit you
mogadishu
on a beautiful saturday night

Helt sant, Hunden Uppföljaren, haha, om Mothman P (2002), att fotot är tossigt och tidstypiskt. Har, likt Tommy, också börjat att försonas med det. Blev sugen på att sen om den nu! Ska lätt göra i sommar, med öppen balkong så blir det lite extra kuslig, kanske!

Jo hej det är jag igen som skriver om min bluray på Legend om Boggy Creek - nu vill jag bara berätta att detta faktiskt är den FÖRSTA officiella utgåvan för hemmabruk någonsin! Alltså ja någonsin.  Filmen hamnade ju ni nåtsorts rättsligt eller upphovsmässigt limbo och har sjunkit djupare i det träsket, lite likt Night of the living dead (1968, var helt sjukt att se Criterion UKs print på denna, jösses ser ut som den är filmad igår) men räddades alltså. Storslagna tider! Nu är det fint att vara homo sapiens.