1,501

Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Snöslungan är lagad, kaminköp är inlett och det är bara att hålla ut.

Vad var det för fel på snöslungan och hur lagade du det? Och vad blir det för kamin?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,502

Sv: Mårundan

maggan skrev:
Tommy skrev:

Snöslungan är lagad, kaminköp är inlett och det är bara att hålla ut.

Vad var det för fel på snöslungan och hur lagade du det? Och vad blir det för kamin?

Äh det var inget direkt oväntat problem pga bristnade underhåll.. förgasaren hade "kloggat" igen av gammal bensin, dum som man är har man kört 95 i tanken och inte typ Aspen eller annat som inte kloggar igen.. fick hjälp att plocka isär förgasaren och rensa ut det, sen fick jag rotarbladens "hållare" (eller vad fan det heter där fram) smord och det gjorde att den snurrar bättre.

Kaminen blir nog en sånhär!: https://eldabutiken.se/produkt/jotul-f-205/
Tittade på en mycket snyggare men som var så slimmad, blir så tomt på väggen. Den här ser man ju elden lite tydligare. Det är som min sambo säger: Man gillar ju ett hem där det luktar av att man eldar. Så ska det bli.

Häromdagen hade vi en sån jävla storm, beställd från Norge.. kändes som huset skulle slitas isär. Man hörde hur det liksom kom mot en, så väntade man några sekunder.. sen slet det tag i huset och man hörde hur grenar och annat kastades mot taket. Otäckt. Nu har det varit plusgrader i jävla januari ett tag och allt smält bort och den snö som är kvar (ändå en del) har blivit stenhård och omöjlig att skotta bort, som tur var har man "rakat rent" med snöslungan så det ska ge sig. Ska vara -4 ett par dagar och först på torsdag väntas -17 igen, lite normalare temperaturer på dessa breddgrader. Satans klimatförändringar, man kan ju ha ångest för mindre.
Nu har jag druckit ett par eu de vie och är redo att gå å lägga mig. Målat om hallen på ovanvåningen med linoljefärg och det blev jättebra, men fan vad trögt det är att hantera den typen av färg... skönt när det är klart o skönt att det var hallen (som mestadels bara är en onödig yta för att göra rimliga ingångar till tre sovrum, en garderob o en toalett) och inte typ vardagsrummet...

Over and out :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig