Sv: Pite Zine Fest

Har ni några tips på fler fanzinister vi kan bjuda in?

Hyfsad uppslutning hittills. 6 bokbord bokade och två som vill läsa på scen. Två personer som är intresserad men inte bestämt sig än.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

27 Senaste redigerad av mikumaria (2023-11-18 11:23:30)

Sv: Pite Zine Fest

Hunden Uppföljaren skrev:

Kul att ni är på!
Det kan bli en fin tillställning. Kaleido är fan helt perfekt för nåt sånt plus att det kommer in folk från gatan för det ligger pang mitt i rödbetan längs gågatan i Centrum. Centralt!

Hej,
Inser nu att jag inte har svarat i den här tråden utan på alla möjliga andra ställen. smile
Jag kommer med fanzines och boken Fliten på Piteå ZF.
Min man Janne följer med. Vi har bokat flyg och kommer att bo på Stadshotellet. Kommer på fredagen och reser hem på söndagen. Ska bli så kul!

Sv: Pite Zine Fest

Hunden Uppföljaren skrev:

Har ni några tips på fler fanzinister vi kan bjuda in?

Hyfsad uppslutning hittills. 6 bokbord bokade och två som vill läsa på scen. Två personer som är intresserad men inte bestämt sig än.

Jag har tipsat en i min klass, som nog iaf kommer dit. Känner inte så många där.

Sv: Pite Zine Fest

Alltså Tack för årets hittills mysigaste arrangemang. Det var så himla mysigt, litet, anspråkslöst, inte uppblåst utan vänligt, inkluderande och otroligt trevligt på verkligen alla sätt. Det var superkul att prata, lyssna på läsningarna från Öppen scen och lyssna på Hundens samtal med Kattis. Det kan vara den bästa lokala fanzineträffen jag varit på.
Jättebra samordnat, bra uppstyrt i förhand för oss som skulle komma och delta i olika sätt. Trots att det var så litet, blygt till en början, så verkade ju alla ha sålt rätt bra och framförallt pratat med andra nördar i ett riktigt bra sammanhang. Och vilken bra lokal det var.

hatten av för Piteå, resten av recension kommer i Mårundan.
Hoppas ni arrar nästa år och att det är som det här året till form, ambition osv. Det slår alla större evenemang alá Sis med hästlängder!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Pite Zine Fest

Tack så hjärtligt för en jättefin Piteå Zine Fest!

Liksom Tommy skriver så uppskattade jag verkligen den snälla stämningen, mottagandet/värdskapet, öppet kafé och alla fina samtal. Det var riktigt bra!
Sedan vill jag lägga till att det var intressanta fanzines - så tack för alla byten och köp!
Kul att få läsa på scenen och att få komma till snöiga delen av landet.
Lustigt nog var det inget norrsken i Piteå men däremot hemma på västkusten udda nog. smile

Sv: Pite Zine Fest

Ja där var en ju inte men fått så otroligt bra känsla av bilderna jag sett, verkar så otroligt mysigt och genuint och trevligt - iofs ingen surprise där med tanke på innehåll och arrangörerna osv. Var hemma sjuk istället för att drälla i Sundsvall, lika bra det, tåget hade ändå blivit 4 timmar försenat, så låg lugnt i sängen och vilade.

Sv: Pite Zine Fest

mikumaria skrev:

Lustigt nog var det inget norrsken i Piteå men däremot hemma på västkusten udda nog. smile

Ja, det där såg jag i Regumatorp utanför Skövde men stod med ett haveri så kunde inte njuta direkt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

33 Senaste redigerad av catinzebag (2023-12-02 21:18:18)

Sv: Pite Zine Fest

Ja, tack för en jättefin Zinefest! Cristian hälsar också, han beskrev det så gulligt på tåget hem att han fick en sån varm fin känsla i bröstet av hela upplevelsen med att åka dit, sitta vid bordet och vara i nördsammanhang! Hans största dröm är att se norrsken och hans favoritlag Luleå hockey så vi kommer åka upp igen norr igen, förhoppningsvis den här vintern.

P.S: Dessutom åkte vi ju buss genom Kågedalen!? (äldreomsorgen!).

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT