Ja, håller med Tommy, sikta på att gå plus-minus-noll som lägsta nivå i alla fall! Kan man gå med vinst utöver det är det också bra och helt ok. Sätt vilket pris ni vill, så man kan köpa pennor och papper till nästa projekt utan att ta av ens basekonomi. Personligen tycker jag det är pinsamt när folk försöker sälja fanzines som helt klart reglerar en vinst på flera hundra procent mer än tryckkostnaden, men jag är ju gammal punkare så det förklarar ju varför jag känner så.
Porto ska ju vara exklusivt, folk betalar för zinet och sedan för porto. Porto är som regel dyrare än zinet, om det inte väger under 50 gram. Personligen så reagerar inte folk på att ett zine kostar 20kr eller 50kr, ibland tänker jag att folk dessutom förknippar kvalite med prissättning också, så ett lite dyrare pris kan göra att folk tror att det är bättre? Men jaja.
Ett exempel på hur jag räknar är att styckpriset för att kopiera upp nya arbetartidningen var till exempel 12,50. Sedan säljs det av för 20 kronor, det blir en vinst på några spänn. (Är det konservativt Tommy?)
En annan viktig aspekt är att priset ska vara lågt för att det inkluderar fler folk till att köpa det, det finns fortfarande de som inte har råd att lägga ner över 50 spänn på zine, att det inte är värt det då. Alternativt kan man sätta ett pris för de som är arbetsfria och ett annat för de som har jobb. Jag brukar försöka ge bort zine eller sälja billigare till mina fattiga kompisar/bekanta.
( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT