Tråd: Zinebålet
Hallå, tänka kasta fram en zine-ide jag fick på tåget hem då jag låg ihoprullad på sätet och försökte sova (det var svårt, en person snarkade så pass att tåget skjutsades framåt på utandningarna..)
Det var kul att höra om alla kreativa sågningar från den gamla macho zine-eran, fick intrycket också att fler önskar mer rättfram kritik och inte bara ömma ord om det man skapat.
Samtidigt vill en ju inte ha tillbaka machokulturen där alla som inte pallar trycket av hårda ord behöver dra sig undan! Det skapar ju bara en likformad scen tänker jag.
Men så tänkte jag, fan jag brukar ju alltid försöka hitta det som är bra med zine jag läser men det skulle ju gå att läsa det med över-kritiska ögon också, och försöka formulera det på ett kreativt och lustigt sätt. Tänk om det fanns ett zine som recenserar andra zines genom att konsekvent såga dom? Att alla är med på det, och då kan det i bästa fall bli kul. Vet inte, tänkte testa om ni tycker det låter som en bra ide.
ZINEBÅLET:
-Skicka in zine eller be om att få en sågning (om du vet att jag redan har det zinet)
-Alla som blir sågade får sina kontaktuppgifter publicerade i zinet (så folk som vill köpa det kan kontakta fanzinisten för att köpa ett eget ex).
De som hittills är med på att hitta på sågningar är jag och Cristian, men om någon annan tycker det låter som en kul grej att medverka i, i egenskap av sågare, så säg till.
Vad tycker ni?
-