Sv: Mårundan
Finns ändå mycket kul i Stockholm. Tänkt en del på det nu när jag inte längre bor där. Känns som jag missar en hel del. Som det där snacket 29 november på stassbiblioteket i Stockholm, med både Tommy och catinzebag.
Känns ändå storslaget och fint att ha fått vara med från början till slutet av DGS. Alla epoker av DGS har haft sina för- och nackdelar, men kommer definitivt sakna den nu när det är borta. Vila i frid.
Härligt att HELLRESER tuffar på. Blir spännande med nya numret. Är också en bra antologi, som Mal och Galago. Roligt att nån gör grejer som påminner om mig. Väldigt spännande att få se det.
Var jättekul att träffa Dam på dekis i juli. Härlig och kul person. Minns också den där falafelrullen. Den åts väl på gamla goa Pinocchio-pizzerian i Borås? (De finns kvar och har sloganen "Stans bästa" - vilket jag tycker inte alls stämmer. Shalom var väl ändå bättre? Och tyckte att Galaxy i mina gamla hoods - området Sjöbo i Borås - var lite bättre än Pinocchio. Var också nån konstig kidnappningshistoria på Shalom för några år sen, men... Jaja.) Det måste ha varit 2011-2012 nån gång, när jag försmäktade i ett råttinfesterat kollektivhus på Hisingen. Tiden går, men fint alla scenrävar och krigare och vänner och sötnosar man mött och lärt känna. Drack en kopp kaffe idag med Jerker Kaj och köpte hans nyaste bok/zine, där han skriver om 17 skjortor han minns. Han finns på sociala medier, så leta upp honom där.