Sv: Aktuella fanzines

Drop the bomb zine ångar på, tror det kommit typ 6 st nummer hittils. Fick 3 st idag, ska läsa. Fick ett nummer sist jag träffade Gamnacke-red. Har väl gjorts en del splittar och så, med just Gamnacke och Flyktsoda. Tror jag, känner att jag inte har full koll på detta.

Jerker Kaj har givit ut ett nytt nummer av Agnes Vardag. Mycket musiksnack med musiker såsom L.T. Fisk och Horseface. Lyxigt och snyggt är det också.

Fick Agnes Vardag nr 4 idag faktiskt. Känns som det var nyss han gav ut första numret men det kanske kom ut innan pandemin till och med?! Inte hängt med. Gillar den lite intellektuella tonen och att det ser ut som ett litteraturmagasin.
Verkar vara originellt stuk på intervjuerna också med berättande och detaljer från själva intervjusituationen. Påminner en del om gamla indiezines som Ondskan och En Garde.
Tänkte: är det inte lite kul med postrock och indierock så lyssnade på Last Days of April och LT Fisk i bilen idag. Nja... Det är så kompetent och småtråkigt. När tappade indierocken sitt (host) klös och blev helt och hållet smakfull? Vill tycka om det men det har inte huggit tag i mig än.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Kan konstatera att musik och filmzinet (mest musik) Dynamite Hemorrhage har kommit med sitt 10e nummer. Alltid trevlig och givande läsning, bra skrivet, fin känsla för detaljer, minnen, händelser, ja ett absolut givet zine för den som gillar småfräsig läsning. Inte läst hela än men absolut maffigt nummer, riktigt bra. Frakten blev inte så dunderdyr ändå men Discreet i GBG brukar ju ta in nummer av denna så håll koll om den dyker upp där.