51 Senaste redigerad av larsesq (2022-06-29 09:34:32)

Sv: Vxo zine fest

Brukar inte vara så stor skillnad i pris numera att boka tidigt jämfört med att boka nära inpå. Kanske skiljer en del när man åker så långt? Verkar vara meckigt med de mot norrgående tågen. De jag bodde med förut, som kom från Luleå, verkar helt sadlat om till att åka flyg till Norrbotten. Tragiskt att det verkar så dåligt med tågen till Norrbotten. Gillade att åka med dem, pre-pandemi. Tycker om att resa på natten.

Såg också nu att det var zinemässa i Köpenhamn 13 augusti. Lite sugen på den också.

Sv: Vxo zine fest

Kul med zinemässan i Kphmn! Var det samma som vi var på för några år sen, i Punkhuset?

Ja, en kollega sa att tågen till Göteborg var dyra och många avgångar var biljetterna slut. Det var skit innan men verkar blivit ännu sämre med Vy Tåg som operatör. Privatiseringseländet, allt blir sämre.

Vore kul att köra ner men samtidigt lite bökigt och tungt.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Vxo zine fest

Lär ju vara densamma. Den var trevlig :-D

Kollade så sent som idag, går inte en enda jävla resa i september till Växjö.. Helvete, såhär illa har det väl aldrig varit innan?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Vxo zine fest

Kollade också. Från Kramfors verkade det stört omöjligt att komma till Växjö, men gick några från Stockholm. Trist om det ska vara banarbete då och det gör att folk inte kan komma till mässan. Hoppas det löser sig för dig, Tommy. Så kul om du hängde med på mässan!

Tyvärr verkar det som folk till stor del flyger från norra Sverige ner till södra halvan av Sverige. Känns ju som en ohållbar lösning, men vad ska folk göra om det knappt går tåg och de tåg som går är enormt dyra. Åker själv nästan aldrig SJ-tåg längre, utan mest olika lokaltåg, för SJ-tågen är så sanslöst dyra. (Sätter punkt här, annars hamnar jag i gubbkverulant-mode).

Sv: Vxo zine fest

Min plan är att åka till Stockholm (den biljetten är bokad nu) sen försöka ta nån jävla buss eller nåt, men flera bussbolag har inte turer "så långt fram". Liksom hur fan kan det vara så svårt att ta sig runt i det här jävla lilleputt-landet???

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Vxo zine fest

Funderar seriöst på att köra bil ner till Växjö. Min bil går hyfsat snålt, den är lite skraltig men har bytt olja och luftfilter så motormässigt borde det vara lugnt.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Vxo zine fest

Svänger förbi här och påminner om att nu på lördag är det Vxo zinefest, kl.10-16 på stadsbiblioteket. Är också nåt sorts kassettsläppfest på Rundgång i Växjö, vid 15.30, samma dag, så komsikom till Växjö, så festar vi loss.

Sv: Vxo zine fest

Jag fick bytt jobbhelg av nån jävla anledning så kan inte komma förbi i år. Synd för jag hade väldigt trevligt förra året.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Vxo zine fest

Så tråkigt! Var så skoj när du dök upp förra året.

60 Senaste redigerad av larsesq (2022-09-28 17:41:34)

Sv: Vxo zine fest

VXO zinefest är över för detta år. Förra året var helt makalöst skoj och var full rulle hela tiden. Så blev det inte riktigt i år. Vissa personer jag som hade hoppats skulle dyka upp, gjorde det inte (och det av väldigt sorgligt och tråkiga anledningar). Men småpratade med Hunden och Jerker Kaj, så det var ju lattjo. Sålde lite zines, men möten med lokala kufar var det tyvärr dåligt med. Blev lite sånt när jag och Hunden åt lyxig pizza på Pizzeria Grizzly i Braås (ort nära Växjö). De lokala förmågorna som drack lite öl där var nyfikna på Hondjävul-patchen Hunden hade på sin väska. De ville snacka punk från Boden och skillnaden mellan Småland och Norrland. Snackade också Bo Ohlsson i Tomelilla med Växjöhipster på skivbutiken Rundgång, där jag, Hunden och Jerker Kaj såg ett indieband från Malmö spela loj 90-talsindie med surfgitarrer.

Sv: Vxo zine fest

Var kul med tanten på zinefesten som trodde du hette Bo Ohlsson och ifrågasatte varför du hade en sån tröja när du inte heter så. Haha. Antar att hon skojade, eller?

Jättekul att träffa dig och Jerker. Kändes hattigt när jag var iväg för att ringa och sånt men samtidigt var det ganska segt att sitta. Programmet med talare var inte alls min grej, avskyr ju poetry slam men lite kul med italienaren som pratade om brittisk brutalism och allmännyttans bostäder. Och New age-amerikanen som fastnat i en sex-kult i Indien. Hade varit intressant att höra hur illa det var och hur hon kom därifrån. Men hennes tal var väl mer av ett lockbete för att köpa hennes zine.

Jag köpte inte ett enda zine. Allt var väldigt Etsy. Det är inte riktigt min DIY. Antar att vi som gör gamla skolans textzine numera är en minoritet inom fandom, det finns hur många som helst Poetry slammers, habila serietecknare och folk som gör små gips-vaginor som de fäster på pins för att de är så woke.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Vxo zine fest

Tanten drog ett skoj. Men kul att min Bo Ohlsson-t-shirt blev en sån isbrytare (det är väl å andra sidan mer Henrik Bromanders Bo Ohlsson-t-shirt, då det är hanses design, men det är jag som bär den därav användandet av "min").

Jag ger en solig tumme till VXO zinefest. Man kan inte gilla allt, men att det arrangeras DIY-marknader är alltid av godo.

Sv: Vxo zine fest

Haha, je suis Roy och Roger - bokstavligen. Fun fact, samtliga anställda på min mack är medlemmar i V. Rosanna är som vanligt ute och cyklar.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig