Tråd: Globster #1!

Nu har första numret av mitt text-'zin Globster kommit från tryckeriet!
Mitt första textfanzin på jag vet inte hur länge (typ 20 år eller så)!

Det här första numret upptas av en maffig intervju med serieskaparen och konstnären Marcus Ivarsson.
40 sidor, färgomslag. Priset är 40:- + 26:- i porto. Maila mig på stefanpetrini (at) gmail (dot) com om ni vill köpa.

Jag har skaffat ett försäljningsbord på Stockholms Internationella Seriefestival, så dit går det också att komma, för den som vill slippa betala dyrt porto!

Post's attachments

IMG_3017.JPG 1.27 mb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Globster #1!

Kul med intervju med Marcus Ivarsson!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Globster #1!

Köpte på mässan. Det är ju precis sånt här jag gillar, långa, informativa intervjuer. Väldigt intressant och kul att läsa. Hoppas på att det kommer fler nummer snart. Lät spännande med de idéer du hade inför kommande nummer. Blev sugen på att göra långa intervjuer själv, inte gjort nån sen det där DGS-fanzinerad-numret. Är snart två år sen de intervjuerna gjordes. Åh, jaja, jättebra nummer!

Sv: Globster #1!

Tack så mycket!

Sv: Globster #1!

Äntligen börjat läsa Globster. Finfin intervju med Ivarsson. Intressant att höra hans tankar om missbruk och beroende.
Spänd på fler nummer, intressant med den där kvinnoseparatistiska, neo-viktorianska rörelsen. Vad är neo-viktorianskt egentligen?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Globster #1!

Ska maila dig sen, missade detta pga full rulle. Hörs!

Sv: Globster #1!

Jåo, bra nummer! Ser fram emot nästa!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Globster #1!

Läst! Trevlig läsning! Påläst och framförallt inkännande. Trevligt tempo och allting. Bra med bilder också. Nu har jag inte zinet framför mig men en bild som fastnade i sinnet är baksidebilden eller om det var sista bilden inuti, i ateljen med den lilla liksom skrubben i bakgrunden, halvt i mörker. Fick såna flashbacks till typ olika ateljeer man varit i genom åren eller bildsalar i skolor, just den dära lukten man kan ana, lite 50-talsbygge och sen olika lukter från olika konstmaterial. Insåg precis nu att jag hmmm 2008 eller 2009 promenerade förbi kanske denna atelje, intervjuobjektets stad. Personen jag promenerade med sa att hen delade atelje med konstnären.

Hursom jäkligt nice skrubb och jag fick nästan för mig att där kan det ha kokats kaffe eller te och det blir som en sorts tankepaus i arbetet, skön tystnad och puttrandet från vattenkokaren. Fintänka kring det pågående verket.

Men ja nu ska jag inte dilla om en skrubb och få det att låta som att detta var det bästa med zinet, absolut inte men det får väl tala om hur min skrumphjärna fungerar. Jättebra intervju, fint och allting, hoppas verkligen på fler nummer. Tack.

Sv: Globster #1!

Tack för snälla ord! Kul att ni gillade 'zinet, och att du gick igång så hårt på den den där bilden på hans ateljé, B-pappa!
Jag håller helt med angående minnen av olika bildsalar och konstnärsskrubbar man varit i genom åren!

I oktober kommer jag f.ö. få tid till att börja jobba med Globster #2 på allvar! Kanske kan jag släppa det till ju eller nåt.

Sv: Globster #1!

Kul med ett nummer två. Vad kan bli temat?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Globster #1!

Det blir om den här Aristasia-rörelsen som jag nämnde i ett av mina första inlägg här på forumet:

stefanpetrini skrev:

Jag fick en plötslig inspirationschock och tänker försöka sätta ihop mitt första textfanzin på väldigt länge.

Jag tänker skriva om den fascinerande sekten The Silver Sisterhood, en kvinnoseparatistisk, gudinnedyrkande grupp som bodde i ett kollektiv vid den irländska atlantkusten. De ville leva som i forna tider, innan patriarkatet var uppfunnet, men utvecklades i en massa underliga riktningar till den mer viktorianskt vurmande gruppen Aristasia, där mycket handlade om tukt och disciplin, och som levervidare som en subkultur på nätet.

När det fortfarande var Silver Sisterhood hade de, trots längtan tillbaks i tiden,  som sidobusiness att skriva textäventyr till åttiotalets olika hemdatorer.

Jag började faktiskt skriva på allvar på den texten idag!