Läst! Trevlig läsning! Påläst och framförallt inkännande. Trevligt tempo och allting. Bra med bilder också. Nu har jag inte zinet framför mig men en bild som fastnade i sinnet är baksidebilden eller om det var sista bilden inuti, i ateljen med den lilla liksom skrubben i bakgrunden, halvt i mörker. Fick såna flashbacks till typ olika ateljeer man varit i genom åren eller bildsalar i skolor, just den dära lukten man kan ana, lite 50-talsbygge och sen olika lukter från olika konstmaterial. Insåg precis nu att jag hmmm 2008 eller 2009 promenerade förbi kanske denna atelje, intervjuobjektets stad. Personen jag promenerade med sa att hen delade atelje med konstnären.
Hursom jäkligt nice skrubb och jag fick nästan för mig att där kan det ha kokats kaffe eller te och det blir som en sorts tankepaus i arbetet, skön tystnad och puttrandet från vattenkokaren. Fintänka kring det pågående verket.
Men ja nu ska jag inte dilla om en skrubb och få det att låta som att detta var det bästa med zinet, absolut inte men det får väl tala om hur min skrumphjärna fungerar. Jättebra intervju, fint och allting, hoppas verkligen på fler nummer. Tack.