Tråd: k.ri-ga.se/nte

Tjo!

Gör någon slags litet miniförsök att förändra omvärlden med ett fanzine och söker nu medverkande. Alla detaljer finns här:

http://k.ri-ga.se/nte/ (läs: Krigas inte)

Hemsidans namn och namnet på fanzinet är samma

mvh Hippie-Maggan

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

Fin idé Maggan! Hann inte med deadline 7 mars tyvärr. Hur gick det att få ihop material?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: k.ri-ga.se/nte

27 bidrag kom in, typ 11 fler än väntat. Har tryckt hela inlagan igår och idag och trycker förhoppningsvis omslaget på Torsdag. Börjar skicka ut medverkansex. nästnästa vecka och sen får vi se hur många nummer som är kvar. Håller tummarna för att någon orkar agera lite distro så att jag inte måste kränga alla nummren själv då jag kliver på ett sjuhelvetes jobbschema på typ 55 timmar i veckan. Just nu tvekar jag på om jag ska låta folk swisha till något vettigt typ refugees welcome själva när de köper fanzinet eller om jag ska ta emot pengar och själv swisha över.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

Tungt jobbschema! Jösses.
Jag köper gärna ett ex när det är klart.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: k.ri-ga.se/nte

Samma här! Verkar väldigt intressant. Ska bli roligt att se + pengarna går ju till en bra sak.

Gör det som är smidigast för dig maggan, jag hade nog hämtat in pengarna själv och sen swishat iväg en klumpsumma, så man vet att alla är betalda och pengarna kommer fram:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: k.ri-ga.se/nte

Ja jag köper gärna oxo.

Sv: k.ri-ga.se/nte

Kul att ni vill köpa! Ska se till att frankera lite kuvert och skriva lite adresser på så snart allt är klart! Tror att iaf 2-3 från forumet är med i detta nummer också. Larsesq vet jag säkert iaf sen är jag lite osäker på namn/nick och så där.

Har skurit alla papprena någorlunda nu och det ska bara vikas och häftas. Tufft när man gör allt själv och bestämmer sig för att göra en upplaga på 100 ex. Haha. smile Har inte gjort så många på en gång innan. Fick hjälp av en person men räknar man timmarna så är det c:a 20 arbetstimmar nedlagt och då har jag inte ens räknat tiden som de medverkande har lagt. Lär ju bli iaf en arbetsvecka i tid totalt.

Borde skriva ner exakt hur lång tid det tar, det är ju ett kul jobb, missförstå inte, mer att det hade varit intressant att vikta olika värden i tid och så.

Kliver på 3 veckor med jobb som snittar på typ 25 timmar i veckan. Och påsken var bara jour... så hoppas att allt är lugnt då kan jag sitta och pilla med nästa nummer som består av alla som skickade in sent haha. Det går alltså bra att skicka in material igen, kanske temat borde vara imperialistkrig/nato/vadsomhelstsominteärukraina men orkar inte ta ställning för ev. kontroversiella grejer som skickas in eller vad tror ni?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

jag vill också ha!! och är gärna med i nästa nummer. när är deadline?

Sv: k.ri-ga.se/nte

anev skrev:

jag vill också ha!! och är gärna med i nästa nummer. när är deadline?

Har inte ens bestämt tema men det kommer med stor sannolikhet inte ha ukraina-fokus utan kanske yemen eller typ nato. Däremot är det ju ganska fritt att tolka temat.

Kommer inte att acceptera löpande text och kommer att vilja jobba med två-färgstryck denna gång. Återkommer när jag vet mer. Tänker att jag kan skicka ut en mall för den som vill ha kontroll på sina färgsepareringar eller så hjälper jag till med det om det skulle bli aktuellt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

ja är gärna med! och är dags jag lär mig färgseparera! dock så använder jag ju bara svart vitt så det kanske är redan det? men kan ju testa göra två färg.

Sv: k.ri-ga.se/nte

mest troligt blir det typ röd/blå eller grön/blå på något ljusare papper men ändå med färg. Har mycket rosa så det känner mest rimligt att använda. Har f.ö. börjat skicka ut några fanzine som blivit klara! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

Hunden Uppföljaren skrev:

Jag köper gärna ett ex när det är klart.

Tommy skrev:

Samma här!

B-pappa skrev:

Ja jag köper gärna oxo.

anev skrev:

jag vill också ha!!

Kul! Jag ser till att lägga till er på sändlistan så snart jag fått ordning på allt här.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

Finns nu c:a 30 ex. kvar.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: k.ri-ga.se/nte

Kul med ett nummer iaf! Skriver du i försändelsen hur man pröjsar för det?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth