haha det är inget att be om ursäkt för! Det är ju dött här i perioder och det är väl som det är. Jag kan ändå gilla att det inte är hetsiga "du har 10+ olästa meddelanden" varje dag heller. Det är som ett lugnare ställe på nätet )
Nu är SIS över och jävlar vilken bra helg det var. Är glad att man delat upp så alla fanzinister är uppe i ett rum, där det är mest folk, stimmigt, roliga bord och de bästa fynden görs, och de större förlagen är på nedervåningen. Även om det var ganska stimmigt där nere under lördagen. Söndagen var jättelugn iallafall. Jag hade ett samtal på lördagen där jag blev kortintervjuad inför kanske 20 personer eller något (på stolar) räknar vi in alla som faktiskt hörde samtalet för att det pågick i samma rum som bokborden så hade jag säkert 100 åhörare. Det var kul att få lite insyn i andra tecknare och sen sitta och signera. Och signera. Och signera.
Det roligaste mötet var en person som kom fram efteråt, köpte boken å fick signering "du, är du från västernorrland?" - nej, men jag bor faktiskt där nu. "jo jag med" så visade det sig att han bodde i Sollefetå och tydligen har jag integrerats ganska bra i samhället, fastän allt och alla säger att jag INTE pratar västernorrländska. Men man tar ju efter vissa uttryck och sätt att uttala saker vart man än befinner sig, såklart..
På söndagen modererade jag å Fredrik från lystring ett samtal med johan ingemarsson och kattis, kattis var skitrolig att prata med och gick hur bra som helst. Köp hennes bok den verkar superbra, har tänkt dra igenom den i sin helhet nu i helgen.
jag köpte alldeles för mkt, så nu har jag tre hundra kvar, tur att det är lön iövermorgon. Det kostar ju som fan att tanka så mycket pengar har ju gått till det också. Jag köpte derf backderf "kent state" som jag inte haft sen innan, hört mkt gott om, Agnes Jakobsson & Lars Norens "Olycka", karolina bångs "Himlastormande", Tommi Parisch "Män jag litar på", Kattis bok dårå, diverse fanzines från Hammarn så jag har allt jag saknat, en Henrik Möller-bok, "Återvändsgränder" av Gabi Beltran som kom för nåt år sen.. sen köpte jag lite grejer till bonusbarnen, bl.a "Heartstopper" & "Diana och Charlie", samt ett ex till av Kattis Serier.. några affischer. Ja. Det blev en dyr helg, men hellre bränna tusentals kronor på folks serier, teckningar, fanzines, böcker och affischer än på cigaretter, snus, sprit och droger :-D
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig