Sv: Filmer

Ja ska bli kul att se om Summer of Sam. Blev sugen att se BlacKkKlansman, ska kanske låna den idag! Försökte se om Do the right thing på dvd men den var för trist så kastade den, annars hade nån kunnat få. Själv spatserar jag på motsatta sidan av Tarantino-stängslet; Once upon a time in Hollywood är hans överlägset bästa film (enda riktigt bra film?), som inte bara är ett mekaniskt tuggande av infantil dialog utan har riktiga karaktärer och ett lite subtilare blinkande till filmhistorien och de passioner som han har kvltat loss med under åren. Där fick han äntligen till det efter alla halvhjärtade, halvt misslyckade genretvångströjor. Tycker Basterds-filmen är absolut outhärdlig, haha, 100% ultra cringe deluxe i karaktärer, handling och utförande. Ok, bara Hateful 8 är sämre, den är verkligen en skenande katastrofplats av missriktad introvertism där någons genistatus fått rusa fram oemotsagd. Här kommer en oombedd Tarantino topp tre för alla true kultkingar därute som läser det här "bro handshake / epic handshake-scene from Predator ".

1. Once upon a time in Hollywood
2. Django Unchained
3. Death proof

Justja Spike lee har ju gjort nån mindre annan ny film också, som väl heter Da sweet blood of Jesus. Den verkar lite kul.

Sv: Filmer

Måste ju säga att hans sunkiga kvinnosyn verkligen kommer till sin prakt i Once upon a time.. Han har ju alltid haft lite halvgömd misogyni men den här var ju nästan öppna kort. Såg den på bio och scenen när de visar att Brad Pitt tröttnade på sin fru och harpunerade henne i ryggen bjöd på skratt, uteslutande av grabbgängen. Deras flickvänner var knäpptysta.

Jag tycker dock att De hänsynslösa fortfarande är väldigt bra, trots sin ålder. Pulp Fiction är bra med men den börjar kännas som att den upplevs som gammal nu.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Jo att prata Tarantino och misogyni är lite som att se vad som blir "kvar" av Bibeln och Koranen och annat dylikt efter en feministisk analys............ Även om liknelsen mellan Tarantino och "heliga" skrifter är oavsiktlig eller lite dragen ur räwa. :-)

Eller? Alltså, en del av det fantastiska med film är ju tolkningsmöjligheter. Min eventuella eller potentiella tolkning eller kontextuella läsning av harpun-scenen skulle ju kunna vara att det är en funktionell satirisk pastisch på det extremt sexistiska 60-talet, det är en scen som filmen tar avstamp ur. Grabbgängen flabbar, flickvännerna sitter knäpptysta - endast B-pappa är vaken. :-D :-o :-)

Sv: Filmer

Jag minns att jag verkligen gillade Spike Lees INSIDE MAN. Tarantino har jag aldrig tyck det minsta bra om, eller möjligen TRUE ROMANCE då (noll lust att se om och kolla om det ännu gäller), men igår såg jag första timmen av hans DJANGO och tyckte det var kanon. Sen somna mitt sällskap i soffan, så blir att se resten ikväll....

Sv: Filmer

“If you are great, El Topo is a great picture. If you are limited, El Topo is limited.”

- Alejandro Jodorowsky

Sv: Filmer

Andra Django-timmen tappade lite, men ändå inte så tokig. Han verkar ha tvångsmässigt behov med en jättelång dialogscen som urartar i våld i varje film. Stort plus för att Franco Nero dök upp och fråga vad huvudpersonen hette!

Sv: Filmer

Tarantino ja. Aldrig fattat grejen. Reservoir dogs är skittråkig. Pulp Fiction går väl an men hypen suger allt kul ur den.
Håller med om att Django tillhör hans bästa.

Såg faktiskt Lamberto Bavas Demons (1985) på jobbet igår medan snön vräkte ner. På en sån däringa strömningstjänst. Är det en riktig kalkon? Tycker den var hyfsad. Härlig gore. Slutscenen var nån sorts peal 80-tal. Mörsa demoner inne i en biosalong på en Kawasaki-cross med katana. Mycket skrik och burkig hårdrock på soundtracket. Fast as a shark.

Cannibal Apocalypse finns visst på samma tjänst. Svårt att minnas vilken som är vilken av alla de där Cannibal Holocaust/insert variant-filmerna.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Filmer

Bavas Demons är toppenbra! Sett den säkert 5 ggr, blir bättre varje gång. Härlig stämning och rätt äcklig. 2an är fin den med. Cannibal Apocalypse är (smittade) kannibaler på krigsstigen i storstad, USA. Typ rabies? Inte sett den sen 00-talet. Se den! Men se allra helst Atlantis Inferno på Netflix. Ta chansen! Den har inte varit helt lätt att se i ordentlig utgåva men nu händer det. Hade den på svensk VHS (Atlantis Interceptors) sen innan men såg den hos en kompis och oj vad kul vi hade.

Sv: Filmer

Underbar fim!

Sv: Filmer

Puffy!
Vi såg Atlantis Interceptors (Inferno) i söndags. Jag tycker den var finfin. Väldigt rolig dialog, urdum och med absurda oneliners och en jäkla fart filmen igenom. En härlig cash-in på Mad Max-vågen. Kanske hinner se Demoni 2 och Cannibal Apocalypse också. Det är verkligen min sorts filmer men har ingen att se dem med så det blir aldrig av.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Filmer

Nu har jag sett om första säsongen (5 avsnitt) av Tusenbröder, finns på öppet arkiv. Riktigt bra serie trots att ju äldre man blir desto mer kritisk blir man till hur snubbarna och i synnerhet Hoffa beter sig. han får chans på chans, tänker bara på sig själv, pressar sin tjej känslomässigt för att dra in henne i hans skit och hycklar på som fan. Kräver lugn av alla andra men är lika impulsiv och ogenomtänkt som vem som helst i hans situation. Men den håller fortfarande, en av de bästa svenska serierna som gjorts.
Blir säsong två nu snart som fått ett - av en pålitlig källa med erfarenheten - trovärdigt fängelsedrama. Visst det är en del klicher och lite löjliga karaktärer osv men att man fångat känslan av svenskt fängelse väldigt bra. Man märker att Henrik Bromander tog mkt inspiration från fängelsedelen i Smålands mörker härifrån.
Den sista delen, filmen, är rent skräp. Då har dom slut på idéer och vill bara snabbt summera och knyta ihop serien. Den är faktiskt jättedålig. Typisk tv-film av den sämre sorten.

Ikväll ska jag se "På palmblad och rosor" som är baserad på en novell av Slas, med Janne Loffe Karlsson i huvudroll. Den tror jag på! Inte läst boken dock, men jag chansar och tittar ändå. Senaste Slas jag läste var "Roseanna" och den var riktigt bra, om än lite konstig. Vidhåller fortfarande att Blues för Mr Shelley är bland de bästa böckerna som getts ut på svenska språket.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Såg om Tusenbröder - även filmen - och tyckte verkligen att de två säsongerna är otroligt bra. Roligt också att jag sett riktiga Hoffas Måleri-trucken så sent som igår. Då åkte den iväg, så var väl på väg till jobb.

"På palmblad och rosor" är fin. Gillar bastuscenen och scenen där de går på hotellet och lyssnar på när dansbandet Roynes spelar. Intervjuade Roynes om inspelningen till filmen till SiM#6/7 (var ett dubbelnummer, ett desperat försök att få upp antal nummer jag givit ut), men verkar inte ha varit nåt speciellt med den inspelningen. Har du sett "Vem älskar Yngve Frej?". Det är nog på min topp 5-bästa svenska filmer nånsin. Gillar att Loffe är med i "På palmblad och rosor" och även "Henrietta" (som inte är så bra som den kanske borde vara) och spelar typ sin vanliga roll - den glada pajsaren - men mycket mer nedtonat och melankoliskt.

Sv: Filmer

Såg Quick-filmen (2019) och hade skämskudden tillhands - och den behövdes. Som om en 8-åring blivit inlåst i ett rum och tvångsmatad med amerikanska true crime-serier från sunkigt 00-tal och sondmatats med Seven-estetik, så så känns och ser hela filmen ut. Oerhört stelt, teatralt och allt annat än levande. Man kan jämföra med svenska TV-serien Lasermannen eller varför inte filmen Mannen från Mallorca, som ju har en socialrealistisk approach. Berättelsen och karaktärerna där känns levande och äkta. I Quick är det krampaktiga kamerarörelser, förutsägbara händelser och en påklistrad dialog fylld med verklighetsfrånvända beteenden. Märks att regissören Mikael Håfström fört in sitt amerikaniserade filmskapande, föråldrat high concept som mest bara skapar kaos i historien. Jag är ju ofrivilligt insatt i hela Quick-debaclet så jag kände ju igen det mesta, så filmen gav inga som helst nya infall eller spänningskänslor. Samtliga skådespelare känns obekväma i sina roller och hela världen i filmen känns otroligt främmande och liksom iscensatt, som ett barn har fabricerat ihop scenerierna. Mycket märkligt och förvirrande för åskådaren.  Det blir pyttipanna, lite av varje, journalistgrävande, kärnfamiljssnuttande, olika videoformat, intervjuer, flashbacks, relationen mellan Hannes Råstam och Quick / Sture osv. Inget går in på djupet. Tydligaste spåret är väl själva tillbakatagandet av erkännandena av morden och hur det leder fram till att Sture släpps fri, men allt är ytterst fragmentariskt och ytligt. Vilket det ju är ok att vara, men det blir mest bara som att snabbt blicka in i ett skeende som man inte kan bry sig mindre om. Och nu försöker jag alltså att inte alls jämföra med verkligheten eller böcker eller nånting, jag försöker bedöma den enbart som en film (även om ju sånt här icke existerar i ett vakuum). Många scener känns parodiska i sitt berättande, som tex scenen i slutet där vi ska fatta att den där Kwast-typen kommer få det hett om öronen i arbetslivet och i hemmet; han tittar på Råstams dokumentär på SVT medans FRUGAN surt & demonstrativt står en bit bort och tittar avståndstagande på KARLN. Verkligen 5-öresnivå. Hujja.

Sv: Filmer

Jag tycker faktiskt att Quick vuxit från botten till ändå okej, det är ju verkligen en true crime-historia av amerikanska mått. Jag tycker inte man får lära känna karaktären Quick alls trots att det här var David Denicks drömroll att få spela. Han spelar ju Lasermannen h e l t klockrent, hur kan inte Quick framstå lika bra? jag hade gärna sett en typ filmatisering av "Bara jag vet vem jag är" vore intressant med den här ensamma, tragiska människan som är sjuk och narkoman och som ljuger för att få uppmärksamhet på säter och det slutar med att man är dömd för åtta mord och misstänkt för ytterligare trettio och hela jävla Sverige snurrar i 180 runtom en, mördare går fria, Thomas får upprättelse och släpps och släpps ut till...vadå? han är ju samma ensamma människa nu liksom då. Det har ju inte hänt någonting egentligen.
Jag hade gärna sett den filmen före fokuset på hannes råstam, för journalister är faktiskt inte så jävla intressanta egentligen. I film ska de användas som verktyg för att berätta historien, inte vara själva huvudpersonerna.
De började ju antyda lite om den här hutlöst spännande sekten som terapeuterna ingick i, med Margit Norell å allt, men det berördes ju inte i mer än en enda scen. Varför är de så besatta av henne? Allt sånt framkommer ju i Dan Josefssons bok och borde ju vara stoff till en tv-serie i världsklass.

Nu hoppas jag bara på filmatiseringar av Bombmannen Lars Tingströms liv. Serien om Helenmördaren var ju faktiskt väldigt bra, inte Lasermannen-klass men absolut bra. De får in vinkeln att den egentligen handlar om new public management och hur man förstör väloljade organisationer bara för att spara pengar, snarare än jakten på Ulf Olsson.

Det var faktiskt pga Hoffa-bilen Lars som jag kom på att se om serien! Jag hoppas det ordnat upp sig å att Hoffas måleri är ute och målar "vardagsrum och sån skit" för att citera serien smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Fint sagt, Tommy. Ska se om Lasermannen, nån gång. Var ju ett tag sen jag såg den så är ju ur minnet jag minns den rolltolkningen som ja perfekt. Så blev ställd när jag insåg att denna rolltolkning inte når fram och ja som du säger, man får inte komma in under huden på han eller liksom förstå honom i filmen. Det är ju ett perspektiv man vill ha, för att det perspektivet berättar både om människan och samhället som format människan och som den lever i. Och det är ju det perspektivet som missats i filmen, som gör allt relevant. Men ja, jag tyckte första halvtimmen var snudd på katastrof men absolut så var resten bättre.

"journalister är faktiskt inte så jävla intressanta egentligen" <3 <3 <3 Håller med.

491 Senaste redigerad av larsesq (2021-10-27 11:32:47)

Sv: Filmer

Problemet med Quick är väl lite samma som med många andra (svenska) samtida filmer: Det känns som det finns nån sorts formel som filmmakarna desperat försöker trycka ner berättelsen i. Visst filmer och narrativt berättande har alltid haft formel och troper, men det känns segt när det är samma gamla tråkig murvel-berättelse som dras. Speciellt i ett fall som Quick-fallet, där det finns så många mer intressanta saker att berätta än att Sture och Hannes blev rätt bra kompisar och så får dummingar lite på moppen (en tanke jag haft på senaste är att läsa Göran Lambertz rätthaveristböcker: "Quickologi" och "När sanningen inte räcker"och skriva om dem, men hu, vet inte om jag orkar med det).

Allt blir bara så ytligt när en sån mustig och sorglig och kaosig historia som Quick-affären ska berättas i nån sorts tillrättalagd Hollywood-stil. Hade varit mycket mer intressant att se en filmatisering av  "Bara jag vet vem jag är".

Lasermannen såg jag om i somras, med farsgubben (som tyckte Quick-filmen var bra på riktigt). Den var jättebra. Väldigt likt förlagan, alltså Gellert Tamas-boken, men ändå sin egen. Med själva stilen och berättargreppet.

Kul att mitt siktande av Hoffa-bilen fick dig att se om Tusenbröder, Tommy. Blev själv sugen på att se om, men såg serien för typ bara 1 ½ år sen.

Sv: Filmer

Du kan ju se på "Jakten på en mördare" om du inte gjort det Lars? :-) Den om Helenfallet.
Det ska ju finnas en amerikansk netflix-serie om Quick där bl.a jenny kuttim, leif-gw och Sture själv (!) är med. Den verkar ju katastrofdålig men trailern gjorde den ändå lite intressant mitt i allt det galna liksom.
Edit: Det var film4 och inte netflix!
https://www.youtube.com/watch?v=yM56OQM9BCU

Ännu mer truecrime dessutom.

Jag gillade att de fångar känslan av 90tal så bra i den, det kändes verkligen som när man var liten. Svår att sätta fingret på. ni vet scenen med byggarna som sitter i en bod och käkar matlåda medan John Ausionious rånar kiosken? Det kändes som när jag var en liten pojk å var med pappa i en såndär bod när han jobbade för gatukontoret, och de tömde soptunnor, justerade kullerstenar å annat hederligt arbete. Då satt man mkt i såna bodar och jag minns att det kunde vara svinkallt ute och typ bastuvarmt inne, inget mellanläge, on eller off liksom. Så stank det av ketchup och såndär "parmesan"ost på burk som gubbarna öste på allt dom åt. Det stinker kemiskt och det är alldeles underbart, få saker kan få mig att tänka på barndomen som den parmesanburken. Matlådan var givetvis såna där hederliga plåtburkar som man knappt ser längre. Finns väl på second hand antagligen.

Det var vid den här tiden som jag fick sitta och åka deras små lastbilar upp å ner längs Essingeleden och läsa Knasen och Serieparaden. Fan det var fina tider.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Såg "Jakten på en mördare" när den gick. Den var jättebra. Speciellt med kritiken av NPM som du tar upp. Funderat på att se om den.

Hehe, jisses. Den lär nog inte vara nåt att hojta över, den där amerikanska dokumentären, men kanske lite intressant ändå. Men all info har man ju säkert redan, men lite kul att se typ Leif GW traggla på med sin skolpojksengelska och så.

Den serien, där han går in i kiosken, och jobbar tittar på är så otroligt fint filmad. Verkligen otroligt bra gjord, både filmiskt - hur han långsamt glider in i bild medan vi hela tiden är i boden med gubbarna - och själva tidskänslan.

Sv: Filmer

Jag håller med, alltid tyckt bra om filmer där inte det som sker ska vara i fokus utan sker litegrann i bakgrunden. Väldigt vanligt i svensk film tycker jag. I en annan scen i Lasermannen så sitter ju några taxichaffisar och pratar på ett fik medan John Ausonious går ut och misshandlar en p-vakt, det är så elegant filmat. Det händer, men tankarna är någon annanstans. Det är lätt att missa-känslan liksom.

Rättelse, han rånar inte kiosken i scenen vi pratade om innan, utan han går ju in och skjuter stackaren som jobbar där :-/

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Fan jag hade ju Lasermannen på dvd men sålde den när jag bodde i Borås, vill ju se om nu! Men visst, sett den flera gånger så scenerna sitter ju. Många som fångar känslan av att vara där, man känner det fysiskt, som när han cyklar hem efter något rån, man känner lutningen i backen och ansträngingen, luften och vindarna i Stockholm, över nån viadukt eller bro över vatten. Jag har blivit filmad av samma fotograf, Hoyte van Hoytema, under produktionen av serien Upp till kamp, haha, den som kom nåt år senare. Som statist såklart. Det var kul , i GBG, på gamla SKF, läckra lokaler. Syns inte i serien, men Herr T som var med syns lite kort. Vi rökte så mycket John Silver utan filter att vi mådde vidrigt. Sen 300 kr kontant i näven, en falafel på stan, sen tåg hem i 7 timmar. Arbetsförmedlarna blev vansinniga på oss, vi ba "men ni sa ju sök ALLA jobb!?" Gick ju såklart back iaf tusen spänn på denna utflykt och blev bankrupta. Det var ju ett medvetet bus. Jaja. Vi ville vara med i den serien pga att vi tyckte Lasermannen var så bra. Det här var väl 2006.

Sv: Filmer

Hah! Vad är grejen med upp till kamp, jag har en kompis som är med i Das Partei som fick spela Das Partei-medlem och vara med i olika scener etc, typ när dom spelar Sången om Stalin på det där fullsatta partimötet i ME-huset. Jag har inte lyckats hitta henne, men hon är där iallafall.

Jag har bara varit statist i nåt av de här urusla nannyakuten-programmen, kommer ni ihåg att det var en grej på 00-talet? Fanns typ tre-fyra amerikanska original - såklart, allt fucking SKRÄP kommer ju därifrån - sen brittiska motsvarigheter, australienska och såklart svenska för att vi suger i oss all amerikansk skit.. men iallafall, nåt av de här nannyakuten, nanny 112 eller vad dom heter, så är det en "urspårad unge" som får ett utbrott på en tom buss i Jordbro, när de filmar ungens utbrott så ser man mig sitta och sova i en anti-nazi tröja i bakgrunden. På väg hem från gymnasiet. Trött som fan som tonåringar är.
Syrran har berättat att hon också varit med om samma, den här familjen med det "galna barnet" var egentligen ett helt vanligt barn och större delen av tiden sket de i att filma eller dokumentera, men de filmade bara när barnet får sina utbrott. Så när man klipper ihop det framstår det som att barnet är mer likt en påtänd varg än en människa. Riktigt uselt. Och uselt av päronen som är med i det här. Och uselt av tv-kanalen och produktionsbolaget som inte fattar vilket jävla skräp de producerar. Och så uselt av mig som inte vaknade på bussen och högg ner allihopa... eller nåt.

Förutom det så var mina grannar (eller de bodde bakom soprummet på samma "gård" i Jordbro) med i nåt av de här, återigen, amerikanskt inspirerade programmen, spökjägarna, och hon satt där och var övertygad om att hon hörde viskningar på natten. Jag är säker på att det bara är hennes samvete som ba "AnnMarie du kan inte leva på bidrag, du kan inte köpa cigg för barnbidraget, du måste ta tag i ditt liv" och hon tror samvete = spöken och det rimligaste är att dra dit något sopigt tv-team från Femman och göra sig, sin hemort och hela mänskligheten till åtlöje på TV.
Ett par vänner till mig tyckte det var så pinsamt så de smashade köksfönstret med snö/is-bollar som de sparade i frysen. Det här var alltså mitt i högsommaren. Tänk er att denna vidskepliga människa vaknar av en duns och så har någon slagit sönder fönstret med en snöboll. När det är plus 20 grader ute. Det måste ju vara ett spöke...

Inne på säsong två av tusenbröder nu. Ju mer jag ser på det desto mindre tycker jag om Hoffa. Eller, jag har väl aldrig gillat honom. Manipulativ, lättkränkt, stolt jävla gris som inte tänker på någon annan än sig själv.. man känner med Nicke, Shanti Roneyes karaktär, som tyvärr dör i första säsongen. Hamid är bra också. Känns som dom två skulle kunna göra en rätt rolig spinoff som krimmos på flykt på Kuba eller Jamaica (som de planerade i säsong 1) och så lämnar de den där jävla muppen Hoffa hemma.. Men men.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

B-pappa skrev:

Fan jag hade ju Lasermannen på dvd men sålde den när jag bodde i Borås, vill ju se om nu!

Bra/dåligt smeknamn på någon som samlar på DVD/Laserdisc/CD annars.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Filmer

Igår, efter jobbet, vinnlade jag mig för att se på film efter jobbet. Det var ändå lucia och tänkte se om "Svart Lucia". Var ändå överraskad över hur pass bra den var. Inte sett den sen kanske början av 2010-talet. Men den hade nåt speciellt. Kanske den där lite halvtråkiga 90-talskänsla som gör det. Men den är väldigt lös och håller ibland knappt ihop. Det är en sorts dröm-aktig känsla ibland. Tova Magnusson är jättebra i huvudrollen och Björn Kjellman är lite skoj. Roligt också att de ska spela typ gymnasieungdomar är mellan 24-30 år. Men det funkar. Kanske just för den drömska känslan. Folk beter sig märkligt och lite styltigt. Känns som det är slutpunkten för det gotiska 80-talet. Så... tummen upp!

Sv: Filmer

Bra sagt det där med slutpunkten för gotiska 80talet. Det finns ju en släng av det på Björn Kjellmans fest där i det där slottet? å andra sidan bor dom ju på Lidingö och den är inspelad i Danderyd så husen ser ju faktiskt ut sådär. Tycker också Tova spelar riktigt bra och det ligger en stämning genom hela filmen, som du säger, lite drömskt och febrigt. Man känner att allt inte är helt i sin rimlighet, och det hade kunnat upplevas som kasst skådespeleri så det upplevs surrealistiskt eller dåligt gjord filmproduktion övht, men icke, jag kan se den filmen bara för att få uppleva stämningen och allt udda. Det är lite liiiiite lynch över hur stämningen skapas och det universum karaktärerna vistas i. Hatten av. Jag gillar också att Figge Norling blir konstigare och konstigare ju längre filmen pågår, på ett sätt som inte känns forcerat. Att det inte är helt klarlagt hur fan det funkar i hans hem, med syrran och mamman. Alla är lite i bakgrunden och man förstår att det är så för att han liksom styr och förtrycker familjen.
Sen när han berättar den roliga anekdoten om att hans mamma sög av pappa genom ett lakan, då blir man som ett frågetecken.

Ikväll ska jag se Kaninmannen, en klart underskattad svensk film där Leif Andree spelar riktigt riktigt bra. Otäck film är bara förnamnet. "Bengt Nääs jobbar som kriminalreporter. Hans senaste uppdrag är en reportageserie om våldtäkter på småflickor. Under arbetet får han se polisens "fantombild" på förövaren. Bengt tvingas konfrontera sig själv och sitt förflutna, då bilden starkt påminner om hans egen son."

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Tommy skrev:

Ikväll ska jag se Kaninmannen, en klart underskattad svensk film där Leif Andree spelar riktigt riktigt bra. Otäck film är bara förnamnet. "Bengt Nääs jobbar som kriminalreporter. Hans senaste uppdrag är en reportageserie om våldtäkter på småflickor. Under arbetet får han se polisens "fantombild" på förövaren. Bengt tvingas konfrontera sig själv och sitt förflutna, då bilden starkt påminner om hans egen son."

Är allergisk mot allt som Stig Larsson rör vid, men jag ska faktiskt ge Kaninmannen en chans - bara för att jag älskar Leif!

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll