Tråd: Hunden som vägrade dö #28

Sprillans nytt nummer. För en gångs skull tog det mig inte en månad eller mer innan jag lägger upp annonsen här.
Det här numret är mer allmänkulturellt i gammal god stil.
Innehåller:
reserapport från nedlagda gruvbyn Laver, massa klasshat, historier om olyckor med avföring, minnen av högstadiets omklädningsrum, en rapport om hur det är att ta Benzopreparat när man ska operera käften, en hög med dikter, essä om zinet som motståndskultur av Jason Rodgers, krönika från Emma Davidson i Sydney, recensioner av dokumentärer om Eddie Meduza & Svullo samt tidig norsk Black Metal.
54 sidor, A5.

50:- inkl porto.
Beställ genom mail till: brevsolo (at) gmail (punkt) com

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Ja! Jag vill ha :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Kommer till dig snart Tommy!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Mailar dig sen!

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Vilket kanonfint nummer! Har inte hunnit läsa det från pärm till pärm än, men det var just den här sortens blandade, högkvalitativa nummer som jag hoppades på när jag tecknade en prenumeration på Hunden! big_smile
(Men för all del, skriv om oljud ibland också, blandningen är en del av charmen med Hunden wink )

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Kul att du gillar numret Maria!
Det kommer fler nummer med blandat innehåll, känner mig mer entusiastisk över det själv igen.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Åh, låter lovande. Och poesi behöver du inte be om ursäkt för, för min del iaf, när den är såhär fin.

Sv: Hunden som vägrade dö #28

EN RECENSION SKRIVEN I VÄNTAN PÅ ATT MATEN SKA KOKA

Jag fick Hunden som Vägrade Dö nummer tjugoåtta i Brevlådan idag. Hungrig och sur kom jag hem efter att ha tänkt lämnat en kompis coronatest, men upptäckt att de stänger inlämningen kl 16.00. Hur fan ska det gå till att genomföra ett coronatest i det här jävla landet. Man måste åka dit och hämta det. Sen åka hem - för man får inte sitta på parkeringen och ta det informerar stors skyltar om, det måste ske INOMHUS - och göra testet och sen åka tillbaka IGEN.
Hunden Som Vägrade Dö görs av Jonas från Piteå. När jag började göra Autotrof i min ensamma håla måste nån slags spindelmannen-sinne aktiverats hos honom, för efter de närmast sörjande var han den första svenska fanzinist som jag fick kontakt med och började utbyta fanzines med, och på den vägen är det.
Vägen ifråga ser alltså ut som så att Jonas med en dåres beslutsamhet levererar minimalistiskt designade fanzine innehållande högkvalitativa texter om samhälle, kultur och arbete, genomsyrat med melankolisk humor och politisk vrede, och jag oregelbundet skiter ur mig min skit.
Trots att han är förloraren i denna ekvation får jag då sedan nästan tio år tillbaka hans jävla superfanzin i min brevlåda och det är en jävla fröjd varenda gång. Tillochmed när han bara skriver om nån jävla musik som jag skiter i, så är det gött att läsa för han är så jävla bra på att skriva och refererar alltid mot ett relaterbart liv och leverne, för oss som vistas här i arbetarklassens lägre skikt.
Det han är bäst på i hela världen är att intervjua folk. Kramar alltid det bästa ur varje vinkel och vrår, eller ger tillräckligt ledande frågor för att locka intervjuoffret att börja tömma ut sig, men inte överdrivet detaljerade frågor som tar över hela intervjun. Många intervjuer handlar om musik och såna grejer, men mina favoriter är de som handlar om arbetsliv och vardag. Överhuvudtaget är det HSVD:s bästa genre och det jag fucking älskar med detta fanzine.






Inser nu att detta inte sa nåt om numret specifikt men det är pga jag har itne läst det ordentligt än, skummade det mest i väntan på maten, men mycket kärlek till bajs-historierna, mvh en som lyssnar på många ssk:or snacka bajs och hemska hudsjukdomar vid fikabordet

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Tack för recensionen Slarga. Tar till mig av att folk verkar gilla texterna om annat än musik mer. Tror det kan bli mer Gonzogrejer framöver, ut och titta, känna och rapportera.

Har vi bytt zine i tio år... Jäklar vad tiden går.
Spindelsinnet du tänker på heter nog Tommy Sundvall, fixare, lovsångare.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Vilken kanonfin recension av Hunden! Instämmer.

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Saxofonen och jag

Här köper man ett ynka nummer av Hunden som vägrade dö, och kolla vilka annonser man får sen så fort man startar datorn! Värsta tankekontrollen!

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Men jistanes, jag tyckte jag vanställde omslaget så pass att saxofonisten knappt var synlig. Men de har fortsatt på nästan exakt samma tema som på Åsas gamla lärobok.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Hunden som vägrade dö #28

Haha, jag är ju gammal saxofonist själv, så jag kände igen det ändå.

Riktigt bra nummer för övrigt! Tyckte speciellt om att läsa om utflykten till Laver, samt reflektionerna om lantbruksarbetare före och efter EU.