Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

hur får man acess till driven?
försökte logga in på gmailen för nyarbetstidningen men den ville jag sku vaerifiera min identiet på jag gissar tommys telefon

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Inte min! Jag har inget med det å göra :-o

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag hade samma problem. Det funkade att skriva in mitt eget telefonnummer då, lustigt nog.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Oj, vad krångligt. Funkar det med telefonnummer vore det ju bra. Jag hade inga problem att logga in men det var ett tag sen. Men folk har inlogg alltså? Jag har fått säkerhetsvarningar när nån annan loggat in men trodde inte det utgjorde nåt hinder. Hoppas jag inte råkat knyta driven till min egen mail på nåt konstigt sätt... Nä, det vore väl konstigt?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Inlogg står i inlägg nr 13 på första sidan i den här tråden.
Jag kunde logga in med de uppgifterna, och mitt eget telefonnummer som verifiering.
Lite lustigt säkerhetssystem ändå.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

1281 KR till tryck + porto nu också smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Fan, jag måste betala in nåt också. Min ekonomi är totalsabbad men får skylla mig själv. Pengar kommer.

Håller folk på och skriver? Deadline närmar sig. Vi kanske får flytta den, haha!

Jag ska plita ner några idéer jag har till en text om att köpa grejer på annons.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

58 Senaste redigerad av larsesq (2021-07-15 20:20:36)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Har nån slags tanke att jag skriva nån tårdrypande/nostalgisk gubbjäveltext när jag är i Småland nästa vecka. Men får se vad som blir av med det. Eller så gör jag en rankninglista över alla Iron Maiden-skivor (kom ny låt nu, för typ 3 timmar sen som jag lyssnat på 2 gånger på raken. Inte direkt "Powerslave", men ändå bra). Åh, nåt blir det. Larsesq håller alltid dödslinjer. Gammalt djungelordspråk.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja jag är ju klar med mitt bidrag, så den som känner sig hugad kan säga till, så får den en google drive länk att ladda ner skiten ifrån.
Nya Arbetstidningens gmail fortsätter kräva att någons Sony Xperia XZ3 ska bekräfta min identitet, så, kul för dig, anonyme Sony Xperia X23-ägare som sitter på all makt över tidningen tongue

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Var nog jag som var boven med Sony Xperia. Tagit bort kontot från mobilen så nu borde alla kunna logga in.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hur många sidor har vi kvar att fylla? Jag skrev ihop en kort novell häromveckan som jag skulle kunna bidra med, om inte andra vill göra anspråk på utrymmet, då backar jag såklart :-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja jag kan rapportera att i mappen NAT#4 finns 3 bidrag.
- 3 a5 serier från mig
- 3 a5 serier från "stefan petrini"
- 2 1/2 A4 text från joel abrahamsson

Så det finns gigantiska mängder plats kvar tuta och kör

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Andra saker jag tycker och tänker:
Ane har inte skrivit på forumet sen i april så tycker inte att vi ska sitta och förutsätta att den bara styr upp allt utan det kan hända att vi får omorganisera ansvaret så det inte ligger som en skuld och väntar här på forumet när Ane kommer tillbaka
Jag tycker vi langar upp material tills det börjar likna nåt och så ser vi om Ane fortfarande är pepp på att va ihopsättare, eller om nån annan vill överta uppdraget
För just nu finns det ju som sagt inte så mycket tidning så hetsa om nån deadline känns ju ovärt

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag läser forumet orkar bara inte skriva hehe. det är inte jag som ska sätta ihop detta nummer men hunden och han är ju rätt aktiv här i tråden så bara tuta och köra! jag gör ett omslag till deadline får se om jag hinner skriva något också. försöker få en kompis som är helt besatt av det koreanska bandet BTS att skriva om det men den har aldrig skrivit nåt eller läst ett fanzin men ska ge den föra arbetstidningen och peppa. men ja om de tinte finns material när deadline är kommit sätter vi en ny deadline, men tänker att det är ju fortfarande 1 1/2 månad kvar (den var väl 31a august) så är ju säkert fler som sitter och arbetar?

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Fetttt! Bara pepp, ingen panik! smile

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Sommaren har varit upp och ner men nu har jag börjat spåna på en text!

OT: Älskar Anes profilbild.

67 Senaste redigerad av Hunden Uppföljaren (2021-08-09 19:51:31)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Bra skrivet Autotrof!
Ja, jag är hopsättare jag, bra noterat Ane. Hann själv bli osäker vad vi bestämt. Men alltså:

Layout: Hunden
Omslag: Ane
Sidor per medverkande: 5
Totalt sidantal: 54? 100?!!
Tryck: Kopieringsservice?

Deadline: 31 augusti (eller flyttad om det blir för lite material)
Upplaga:???

Jag håller på med en text om att köpa saker på annons. Vete fan om det är så kul ämne men blir nog helt ok. Kul att du är igång Maria och kul med novell Tommy!
Jag är också beredd att slopa mitt bidrag om det skulle behövas plats för nykomling eller nån har skrivit värsta grymma texten. Just nu känns det inte som det kommer behövas men vi får väl se.
Kopieringsservice kan då trycka 100 sidor max i A5. Kanske högmod av mig att ens nämna det, haha! Kan ju bli en trevlig blaska på 40 sidor oxå.

Angry Hudik-Arvid och Henrik Zacco har sagt att de ska skicka in serier och har ett par andra som sagt sig vara intresserade när jag skickat blänkare. Får höra av mig till dem igen.

Edit: om ni föredrar att göra layout själv kan ni lägga in färdiga pdf-filer på driven så kan jag bara foga ihop de med resten sen. Har nåt gratisprogram som sammanför pdf:er.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag vill vara med med en grej! 5 sidor. En sorts text med bilder... Jag kommer inte kunna lägga in dem i ngn mapp förrän jag är hemma från semestern, i mitten av nästa vecka.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Låter bra! Är väl ingen stress. Känns som deadline kommer behöver flyttas ändå.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Har laddat upp en text på 5 sidor till Driven. Glad som en lax just nu. Autotrofs serie var riktigt rolig också!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Och vi fick ett litet bidrag nyss, så nu har vi 1886 SEK inne smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Bra kassa för trycket! Vi har mer pengar än material i nuläget haha.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej! Tillbaka efter semestern. Har sagt att jag ska göra ett mailutskick till folk med gott gry i så får de snabba ihop sig med bidrag. Orkar inte göra sånt här hemma, behöver sitta på kontoret, tangent och mus är ju bra grejer det. Behöver lite tid till detta men tror det ska kunna vaskas fram nåt.

Haft en oerhört oproduktiv period textmässigt så vet inte om jag har nåt att bidra med, men borde ju hehe.... Men nån gång nästa vecka borde jag ha fokus att skicka ut lite förfrågningar. Nu ska jag sätta mig in mer i detta, vart folk isf bör skicka material osv. Kan iofs ge inlogg till Driven, skickar såklart bara till folk jag litar på till 100%. smile Ska skicka lite mer stålar till tryck också, sånt behövs ju alltid.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

jag har ett förslag på att folk som är nya kan få skicka in sina bidrag till mejlen ist för driven. va tror ni om det? tänker tröskeln bli r mindre då för svårare än att sätta sig in i det med driven (jag får fan int ens till att logga in för tiden!) jonas vad tror du? om du tycker det är krångligare kan jag hjälpas till med att flytta grejer från mejlen till driven. tror verkligen det kommer göra skillnad för har peppat flera på att skicka in men de fattar liksom int det med driven och då blir som peppen borta.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja, folk får gärna skicka till mailen Ane! Inga problem att klippa och klistra. Vill de göra egen layout får de skicka som pdf. Jag kan föra över det som kommer in till Drive.

Borde gå bra att logga in i Drive nu. Det krånglade som sagt för att jag råkade knyta kontot till min mobil när jag loggade in via telefonen. Jädra Google. Nu är jag utloggad så det borde funka.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth