1 Senaste redigerad av Tommy (2021-06-02 07:11:44)

Tråd: Dags att betala för ytterligare ett år!

Från nyhetsforumet:

Hej alla!
Nu har fakturan för i år kommit avseende svenskafanzin.se. Dvs forumet ska betalas för ytterligare ett år.
Jag kommer betala fakturan så vi inte riskerar att åka ut från cyberspace men jag skulle uppskatta alla bidrag eftersom forumet är vår gemensamma samlingsplats och ansvar.

Beloppet är på 1335 KR och förfallodatum 1/7. Alltså ska betalningen ske nu till lön den 25/6.

Om du vill bidra så skicka PM för swish eller maila wottson@gmail.com. Alla belopp är välkomna

Status
2021-06-02 Vi har 668 KR inne just nu. 667 KR kvar.
2021-06-03 Vi har 1138 KR inne just nu. Tre kronors överskott som går till NAT-porto. Ett dygn tog det att betala fakturan! Bra jobbat alla.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Maila swishnumret till mig Tommy. Pengarna är uppbundna denna månad men 25e kan jag pynta över en slant!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Antar att det är ditt vanliga nummer, Tommy? Swishar! Har arbetat upp en liten buffert, så skickar pengar bums.

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Jajamen! Ni som har mitt nummer och/eller swishat förr: Det är samma uppgifter, så då behöver ni inte fråga mig på mail eller PM smile


Tack! I vanlig ordning så fylls säcken på snabbt och nu har vi 448 KR redan!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Hoppas innerligt att det är åtta personer som swishat 56 kronor vardera, oberoende av varandra.

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Har ju ditt nummer doktor Tommy så kirrar en slant sen när jag kommit ut i friska luften efter arbetspass.

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Folk betalae ju efter förmåga,  det är det viktigaste  smile alla har ju olika förutsättningar.
Nu har vi 668kr så det går väldigt fort iallafall!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Ja, fint att det löser sig solidariskt!

Tyckte bara att det var en rolig summa, och att det var så jämnt delbart också.

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Haha förstår hur du tänker big_smile Jag väntar ju bara tills den dagen kommer när någon swishar en krona eftersom "man skulle betala efter förmåga"

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Tommy skrev:

Haha förstår hur du tänker big_smile Jag väntar ju bara tills den dagen kommer när någon swishar en krona eftersom "man skulle betala efter förmåga"

Jag betalade en krona till moderaterna en gång. Fick ett tackbrev. Borde ha varit en förlustaffär för moderaterna.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Haha! Bra trollning smile

Vi har 1138 KR inne just nu. Tre kronors överskott som går till NAT-porto. Ett dygn tog det att betala fakturan! Bra jobbat alla. Lika fina och bra som vanligt!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Hej!

För andra året i rad så tog det inte ens ett dygn innan fakturan var betald. Det känns väldigt fint att så många känner för forumet och att så många är villiga att betala för det. Tanken är ju, som tidigare nämnts på flera ställen, inte att ni är här som konsumenter av forumet, utan det är vårt gemensamma ansvar. Det är vårt digitala vardagsrum och allt vad det innebär. Precis som det viktigaste för fanzinscenen är att folk inte bara konsumerar fanzines utan börjar göra egna så är det viktigt att forumet används som en gemensam plattform snarare än någonting folk loggar in på, skriver något och loggar ut. Ni ska känna att det här är lika mycket ert som någon annans.

De senaste åren har vi även fått in tre hyresgäster på utrymmet som har sina hemsidor hos oss, vilket också garanterar en liten pott pengar varje år. En bra grundplåt.

Återigen, tack! Nu kör vi ett år till och glöm inte att NAT #4 är under produktion, surfa in här och var med: http://svenskafanzin.se/viewtopic.php?id=462

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dags att betala för ytterligare ett år!

Så bra! Mäktigt! Blev lite sen men kastade in lite stålar just. :-)