Den där radio som ser ut som en liten PC är för gullig.
Började springa på loppisar med morsan. Tror första var Lopp-Loellas kanske 2001. Lopp-Loellas var en loppis som fanns i Visby. Det var när de låg vid Skarphäll, sen flyttade de och då tog Jysk över lokalerna. Jag började först gräva bland vinylerna. Sen kollade jag lite på böckerna. Jag tror jag fick uppleva de sista gyllene åren av skivor på loppisar. Slutet på den här perioden när du kunde göra galna klipp. Köpte lite tysk kraut, This Heat och sånt. Minns att jag snöade in på Prince också, efter jag funnit "1999"-dubbeln på Lopp-Loellas. Var skönt att ha lite annat att lyssna på än det som var hett inom min krets 2002 - typ Power violence och screamo.
Men efter ett tag tröttnade jag ju på att bara kolla på skivor och böcker och filmer. Började kolla på annat. Har säkert köpt massor av dumt skräp på loppisar - och tänkt köpt massor av dumt skräp, som jag sedan låtit bli. Har en tavla med troll som nån glad amatör gjort. Trollen hojtar olika saker till varandra, typ "Bryr mig inte!", "Stick o brinn!"
Köpte nallar ett tag. Bästa är nog en svart liten björn med fyrverkerier på sig och texten "The End".
Hittade också en mugg som ser ut som ett ansikte. Munnen, som är längst ner på muggen, är öppen. Vilket gör den helt omöjlig att ha vätska in, då den skulle rinna ut genom munnen. Trodde först det var nån som gått en kurs gjort. Men hittade en till på en loppis i Huddinge. Köpte den och gav den som födelsedagspresent till Michelinmannen.
Hittat en del tokiga skivor och filmer också, men det känns som det får jag gå igenom en annan gång. "Skurt i Tjernobyl" var dock en favorit som jag nog kommer hålla hårt i. Och en informationsfilm om schizofreni. Blev också glad när B-Pappa skickade ett loppisfynd till mig, "Sommarmord"-filmen av Lars Molin. Den är svår att hitta och väldigt bra. Eller en julskiva där några glada gamänger sjunger snuskiga julvisor till storbandskomp. Den gavs ut av porrklubben Nana. Och köpt bokklassiker som Ricky Bruchs självbiografi "Gladiatorns kamp", Sune Hjort & Arne Jonssons "Fantastiska resor med UFO - Besök hos utomjordiska civilisationer" och Lena Liljeroths "Skinnskallar."