Ja, p3 dokumentär om Basebolligan rent spontant. han som berättar om sin tid i piketen är jätterolig att lyssna på. Typ när de kom in med folk de omhändertagit för fylla så satte dom pistolen under näsan så det skulle bli en hitlermustasch, högerarmen upp som hälsning. Polisen alltså.. vilken jävla yrkeskår.
Autotrof: nej jag har faktiskt varit ganska dålig på att läsa Anneli (såg din fråga nu, sorry för att jag missade :-( ) jag upptäckte henne ganska sent, eller jag har vetat om henne men jag läste faktiskt henne första gången i den där, för övrigt skitbra, bromanderboken "allt jag rör vid försvinner" där andra personer tecknat hans manus. Hennes serie om den ensamma kvinnan är ju en av de absolut bästa i boken. Hon är så vansinnigt trevlig också kan jag säga.
Nu fortsätter jag med Tredje riket, den är ganska roligt skriven för att ändå ha några år på nacken. För att jämna ut nazismen så drog jag igenom senaste Expo som faktiskt innehöll en rätt bra artikel, om vallentunamordet 2012 där nassen som mördade en jämnårig gått under jorden men alla omständigheter är så konstiga, typ att hans föräldrar inte anmält honom försvunnen, att NMR insunerar i poddar och kommentarsfält att de har kontakt med honom, och sen försökte Expo nysta i om han kan ha gömt sig i Ryssland för att undkomma rättvisan i sverige och därmed blivit utskickad till strid i Ukraina och kanske dött. Ingen vet ju ett knyst om honom. Hade han tagit sitt straff i sverige hade han varit ute nu.
Expo är fö en jävla skittidning, fan vad usel den har varit så länge nu. Inte som förr när de var lite mer sympatiskt inställda och hade lite mer gräv och sånt, nu är det ju ganska mycket skit. De har börjat snöa in på "vänsterextremism" också. hade ett nummer nyligen där det handlade om vänstermän (ja för det är ju faktiskt uteslutande män i det här fallet) som går från vänster till höger. Bl.a Robert Matthiasson som var ordförande i KP som nu skriver på Nyheter idag om invandring och genusflum, Markus Allard som jag inte behöver säga något mer om, Nils Littorin i Malmö som startade lokalt missnöjesparti och några andra. Vad driver dom? Varför är dom så många? Känns som att förr hade vi typ en sånhär dåre vart tioende år, om ens det, som gick över till fascisterna. Nils Flyg är väl det kändaste exemplet.
Sen finns det ju dom som gått åt andra hållet, var det inte Birger furugård som först startade nazistparti i Sverige på 30talet och sen slutade sina dagar som aktivist i FNL-grupperna? Så kan det gå.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig