Ops hade vela svara på de här tidigare men missat/glömt!
Ja kanske att de är rekord!! Men visste du att sångarn i Rock Set hade ett punkfanzine där på slute av 70-talet?
Nå han har väl inte varit aktiv fanzinemakare på ett bra tag. Nåja. Jag har många uppslag gjorda till ett fanzine och jäääääääääävulskt mkt bilder som skulle funka fint till ett fanzine. Jag har velat hinna få skriva ut nu medans jag går skola DVS utskrift ingår i studieavgiften!!! Men he jär mkt som ska slängas ihop tills mittn på juni då jag blir klar, så vi få si.
Att bo i Ume 2011-2020 innebar att göra en avvägning varje gång jag ville slänga in nåt dialektalt. Inte bara ord, utan ibland bara hur en uttalar och betonar. Jag lärde känna en kompis som sakta gjorde mig mer å mer intresserad för de där me dialekten å då ville jag ha kvar mer av den. De har lett till att jag skriver med talspråk å mkt dialektalt när jag chattar å är på sociala medier, vilket är enda skrivandet och läsandet jag gör.
Så att skriva på dialekt å talspråk gjorde de mer personligt, å de är ju bra för jag ville att de skulle kännas som att jag berättar för läsaren!
Brukar du/nån av er skriva på dialekt? I HSVD minns jag de som att du inte gör de? Har du haft nåra tankar kring de?