Tråd: Fanzines på gång just nu?

Ja, vad är den allmäna statusen? Filar ni på någonting just nu? Det behöver inte vara "ja jag är bara sekunder från att kopiera!" utan har ni börjat samlat material till något, har ni en idé ni vill bolla med etc? Lite allmänt fanzine-pulsenkännande smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzines på gång just nu?

Jag har börjat lägga in grejer i är det är våra liv #3 och har massa grejer i huvudet, sen en uppföljare till mountains of hurt som heter rivers of strength som ska vara lite mer positiv och handla om folk jag tror alltid komme rvara i mitt liv istället för folk jag inte har i mitt liv. just nu håller jag på med omslaget till ett amerikansk fanzin om straight edge. ska titta igenom saker jag gjort innan och se om jag ska ha med nåt mer i det fanzinet. har funderat lit eå det där med zinetober. att göra ett vikfanzin om dagen. det låte rju kul (även om de tinte blir varje dag) men jag vill mest bara tuscha på min bok!!

Sv: Fanzines på gång just nu?

Vilken bra tråd, denna har ju saknats hela tiden!

På gång: Inge direkta zines på G men kommer orda om alla fanzines jag läst senast året i respektive trådar här, det tar lite tid bara. Men B-pappa har som ambition att skriva kort om allt läst. I övrigt jobbar jag vidare med bildkollage, får bli nåt samlingsfanzine i framtiden i färg. Har ett flertal kortare och längre texter på gång, som söker sin slutgiltiga form och sitt sammanhang. Känner mig ändå ganska nöjd med tempot i år, fått hyfsad balans på arbetsliv och fritid, iallafall jämfört med förut. Jo sen dyker jag upp på ett eller annat i ställe i höst eller vinter, men det visar ju sig. Det tuffar på.

Sv: Fanzines på gång just nu?

Härligt med allt Ane! Senaste paketet med bägge Är det våra liv och senaste Youth Culture Forever var jättebra! Och hoppas verkligen på tiden med ett samlingsfansin med B-Pappas kollage.

Jag har två nummer av Sällsamheter i Munchkinland på gång: Ett med lite blandade texter (texter om arbetsliv och recensioner på böcker och filmer) och ett med kollage och knäppa klipp från tidningar. Gjort så mycket på egen hand till mitt och Jonas samarbetsfansin Skinnbrakka, så låter det bli ett eget nummer. Vill få klart det snart, så jag kan göra annat. Texterna i textnumret är rätt gamla och hade varit kul att få lite ny energi, vilket jag brukar få när ett nytt nummer är klart. Känner mig dock lite seg, men ska sitta och skriva på ledaren imorgon. Kanske kan det bli klart redan i oktober?

Sv: Fanzines på gång just nu?

Har börjat jobba med 210x1000 mm papper som grund för att liggande a5-fanzine. Går långsamt men tror det blir fint om det blir klart. Som vanligt bara mina drömmar.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Fanzines på gång just nu?

Vi var 7 pers som satt och nötte en kväll och en natt, fredan 23 Oktober 2020. De blev ett helt fanzine some ska tryckas åsså äre färdigt för distribution. Så ett nytt Lule-fanzine har kommit till världen! DÅLIG ATTITYD - HÖG MORAL heter de. Tema är spretigt men nån slags humor, fina bilder och nåt politiskt

Sv: Fanzines på gång just nu?

Härligt big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzines på gång just nu?

VA skrev:

Vi var 7 pers som satt och nötte en kväll och en natt, fredan 23 Oktober 2020. De blev ett helt fanzine some ska tryckas åsså äre färdigt för distribution. Så ett nytt Lule-fanzine har kommit till världen! DÅLIG ATTITYD - HÖG MORAL heter de. Tema är spretigt men nån slags humor, fina bilder och nåt politiskt

Fräsigt! Det vill jag ju läsa. Hörde talas om att FG7 ska ge ut nåt antologifansin om punkhuset. Det känns som om det kan bli årets kulturgärning (funderar på att skriva nån rad om den enda gången jag, som förtappad sörlänning, satt mina 43 ½:or på den helgade marken). Luleå bidrar verkligen till fansin-Sverige.

Sv: Fanzines på gång just nu?

Jaaaaaaa Larsesq!!! Skriv om denna enda gång! Skitkul att höra ju! När och vad var de för spelning?

Alla som har varit på nåt på FG7 och vill skriva om de får jättegärna göra de!!! Tankar om att komma dit, punk i Lule eller en berättelse om hur det var på spelningen! Allt är intressant! smile

Sv: Fanzines på gång just nu?

Jag har just lagt sista handen på mitt nintendo fanzin. "Kronbloms topp 10 NES-spel" eller nåt liknande heter den.
Känns kul, för jag har inte fått så bra styr på mitt fanzierande på ett tag, även om jag gjort smågrejer.
Så nu ska jag sätta gaddarna i Angry Hudik Zine #3 när som, har massa material. Det blir punk å sånt.
Ska "bara" kopiera upp NES-zinet först ehe... Tänkte försöka rycka plåstret på måndag. Sen slänger jag väl upp det i sälj/byt-tråden tänker jag. Är data-text A5, 46 sidor. Inge flashig layout, men kul att orera fritt om nåt jag gillar.

Sv: Fanzines på gång just nu?

FG7 hade för övrigt vart kul att besöka nån gång. Längst norrut jag tagit mig musikaliskt med min krammelorkester Kronofogden är Ume tyvärr... Skulle gärna göra en lov i egentliga Norrland + Österbotten å finska Lappland nån dag när pandemin lättat hint hint luleå

Sv: Fanzines på gång just nu?

VA skrev:

Jaaaaaaa Larsesq!!! Skriv om denna enda gång! Skitkul att höra ju! När och vad var de för spelning?)


Jag var där och spelade med Hunden sommaren 2017. Joar Sandling satt upp spelningen. Var lite europeiska noiserockare och Communist Youth League. En härlig spelning. Så tråkigt att FG7 ska läggas ner.

Sv: Fanzines på gång just nu?

dj_achmed skrev:

Jag har just lagt sista handen på mitt nintendo fanzin. "Kronbloms topp 10 NES-spel" eller nåt liknande heter den.
Känns kul, för jag har inte fått så bra styr på mitt fanzierande på ett tag, även om jag gjort smågrejer.
Så nu ska jag sätta gaddarna i Angry Hudik Zine #3 när som, har massa material. Det blir punk å sånt.
Ska "bara" kopiera upp NES-zinet först ehe... Tänkte försöka rycka plåstret på måndag. Sen slänger jag väl upp det i sälj/byt-tråden tänker jag. Är data-text A5, 46 sidor. Inge flashig layout, men kul att orera fritt om nåt jag gillar.

Kul med ett NES-fanzine! Jag hade aldrig supernintendo eller något annat så NES var ju en stor del av min uppväxt smile
Flashig layout är inte intressant i sammanhanget, det viktigaste är att du gjort någonting du tycker är kul att skriva om och vill dela med dig av. Jag kommer köpa!

För min egen del så har jag en liten grej på gång: Jag har ju under ett par års tid (långt ifrån aktivt....) arbetat med en skitlång serie, den är för kort för att försöka få ut som någon form av trycksak (som om det ändå skulle vara aktuellt) men den är alldeles för lång för att be typ grymma svärdet om att publicera den, så den ska bli nästa nummer av mitt insomnade "revkrematoriet". Det blir lattjo och ska tas itu med i början av nästa år. Nu går ju all tid åt att göra klart en annan serie.

Och samtidigt ligger ett helt färdigt nummer av paddsatan och väntar på att kopieras på min dator och det har börjat tillkomma material för ytterligare ett nummer...... :-/

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzines på gång just nu?

Låter läskande! Jag tjingar direkt.

NES-fanzine, absolut. Kul att det närmar sig. Blir spännade att läsa!

Sv: Fanzines på gång just nu?

Mitt nya fanzine, Blek Amfibieteater, är på tryck just nu.
62 sidor A5, limmad rygg, färgomslag
Innehåll: intervjuer med hushålls- Power electronics-stjärnan KOEFF (med en vanvettigt lång notapparat om alltifrån power electronics till folköl, Linköping och The Klinik) och författaren Henrik Bromander om hans kommande thriller och att vara med i Peter Mangs gamla skytteklubb, därtill partitur för ljudverk och performances av Liz Allbee, Helena Jureen, Carl Lindh och Stefan Roigk, rapporter från konserter i Göteborg och i drömvärlden, nya dikter samt luxuösa teckningar av Marcus Ivarsson.
Begränsad upplaga 100 ex.
Om du har lust, förhandsbeställ ditt ex genom att swisha 92 kronor till 072 8745071 eller paypala till per_thorn@yahoo.se

Sv: Fanzines på gång just nu?

Jag har spånat lite på ett nytt fanzine och det ska jag sätta igång med. Endast serier! Och jag funderar lite på hur jag ska göra eftersom jag inte längre har fri tillgång till kopiator, om jag ska skicka in det till något litet tryckeri och låta dem kopiera upp åt mig , som hunden och larseq m.fl gör. Heltidsjobb frigör ju den typen av resurser och varför inte liksom.

Eftersom det ska vara serier så kan jag nog inte skita ut ett nummer i kvartalet även om det vore en ambition såklart. Men då blir det ett ypperligt tillfälle att få ut min 70sidor långa serie om teaterläraren som var pedofil, som legat klar och färdig att kopieras hur länge som helst nu.......... :-/

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

17 Senaste redigerad av VA (2021-01-25 01:24:21)

Sv: Fanzines på gång just nu?

När jag flyttade ti Lule kommun för 6 månader sen så fick jag ryktesvägar höras om ett fanzine som kombinerar två underbara saker.

Snusk och korsord!

Blir de nåt fanzine eller har dom bara kommit på ett jävligt bra namn och gjort ett korsord? Som vanligt vet ingen, men om dom inte kommit längre den 20 augusti 2021 så ska jag propsa på att dom ändå ska släppa det, även om det bara blir ett enda vikt A4!

Sv: Fanzines på gång just nu?

Spännande zines ni håller på med!

Jag håller på med två zines, ett mer allmänkulturellt och ett med fokus på noise och konstig musik. De blir Hunden 27 & 28, beroende på vilken som blir färdig först. Hunden 26 är tryckt och färdig men jag har inte hunnit sätta mig och skicka ut några ex än.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Fanzines på gång just nu?

Jag fick just Flyktsoda #40 från tryckeriet, det var en lång uppförsbacke att få det klart (pga sjukskrivning och en jävla massa annat jag haft för mig). Fick Fanzinerad2 och blev superpeppad! Detta, i samklang med att Flyktsoda #40 blev så standard, har gjort att jag verkligen fick blodad tand och satte igång med nästa nummer innan jag ens fått senaste från tryckeriet.
Det jag hoppas på är att jag ska få till texter med mer anekdoter och politik så att det inte bara blir fråga-svar-intervjuer och recensioner.
Jag tar såklart väldigt gärna emot krönikor om nån har nåt ni tror passar.

Har även en idé om att göra ett riktigt tjockt nummer i framtiden när det blir dags för #50 som nåt slags jävla jubileum, kanske så att det blir så tjockt att det kan bli mer av en bokform. Min idé om detta är att det skulle vara mest fokus på turné/spelningsanekdoter. Hoppas jag kan ro i land ett sånt projekt... min styrka är ju att jag får saker gjorda och min svaghet är ju att jag är slarvig hahaha.

Vill nån bidra med nåt så är ni såklart välkomna att skriva till flyktsoda14@gmail.com

Sv: Fanzines på gång just nu?

Kul med ny Flyktis! Och gillar såklart idén att ha med mer anekdotiskt material och löpande texter istället för "bara" intervjuer.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth