Tråd: Fanzineidéeer
Vad har ni för fanzine ni skulle vilja göra men inte kommit till skott med än?
Här är några av mina, som aldrig lär bli av:
1. Jag har tänkt skitlänge att jag ska göra ett fanzine med fejkade blanketter. Alltså på nåt humoristiskt sätt. Typ ansökningar om absurda, orimliga bidrag eller jobb, från påhittade myndigheter och företag. Fiktiva dokument och sånt är ju alltid kul. Tänker på Larsesqs artikel med recensioner av påhittade böcker i ett gammalt nummer av Det Grymma Svärdet och Joel Abrahamssons roliga intervju med ett påhittat punkband i ett annat nummer av Svärdet (eller var det samma???).
2. Vore kul att göra ett zine som bara är en stor brevväxling eller flera små brevväxlingar. Det känns som jag kanske kommer göra det zinet nån gång.
3. Ett zine som bara är en lång löpande text, att man börjar skriva från ruta ett och väver ihop massa trådar - en blandning av självbiografiskt material, essä och fiktivt material.
4. Ett nummer där folk skickar in handritade kartor och vägbeskrivningar till olika platser som de också skriver om. Fick idén från en grej i Autotrof där Slarga publicerade gamla fantasy-kartor han ritade som barn.