Tommy! Jag såg också det där inslaget på Svenska Nyheter. Som jag minns gick postverken i Sverige och Danmark ihop i ungefär samma veva som danska staten bestämde sig för att digitalisera massor av myndighetspost, ansökningar osv. Det ledde då troligtvis till att danska Posten gick med massiv förlust som vi nu i Sverige genom hopslagandet måste vara med att betala. Tråkigt värre.
Jag har lagt ut massvis med pengar på porto genom åren, genom alla jag bytt och skickat gratis fanzines till. det känns väl ok men kan ibland titta längtansfullt i fjärran och drömma om det ljuva 90-talet när portot var asbilligt. Portot lägger verkligen en blöt filt över all form av postberoende kultur.
Lade ut en annons på en blogg som handlar om mail art (postkonst) tidigare i år och har under våren och sommaren fått 50-60 olika konstverk av folk, som jag tänker ha med i ett fanzine. Där kör folk på ganska bra trots dyrt porto, men verken är ju ofta små, i form av vykort eller mindre papper.
Har ett fanzine färdigt som jag ska trycka när jag har råd, kanske i höst, där jag aktivt minimerat sidantalet för att det ska bli lättare och billigare att skicka.
maskinpark.bandcamp.com