larsesq skrev:Haha! Kul att ett sånt lättsamt och roligt program som Landet Runt påverkar journalistiken.
Jo, men jag tror faktiskt att detta är ett fenomen. I alla fall här i Norrbotten. Det känns som att redaktionerna gärna gör saker i stil med att det är bra före för långfärdsskridskor, något gulligt djur, eller typ mysiga saker som Snöfestivalen. Vet inte hur det ser ut i resten av landet men är ju lite status att komma med i "rikset" alltså utanför de lokala nyheterna.
larsesq skrev: Lyssnade och det lät mycket kul. Hur många gånger har du varit med i lokalradioprogram, Lappia? Hört två-tre inslag. Onekligen forumets största mediakändis. Och det är ju välförtjänt. Fanns en del guldkorn på deras arkiv. Lyssnade på Becka som sjöng några korta stumpar. Bäst var "Cadillac". Ska lyssna på "Keps reportage", "Nisse 25 år i radio" och "Stulen släde." Känns som inslag i min smak. Kommer nog inte lyssna på det om (med?) Markus Allard. Och varför är det så mycket om moderaterna?
Jo, har ju varit med i P4 Norrbotten också och snackat bigfoots, tyvärr sparade jag inte dom klippen vilket suger. Hade varit roligt att höra igen. Läste du min artikel där i Gyrmma Svärdet? Där ger jag bakgrunden till Becka-fandomen som lever i Närradion. "Nisse 25 år i radio" var en superbra special! rekommenderas varmt. Keps speciallen var här rätt nyligen! haha, hur bra radio som helst.
Moderaterna har sitt egna program, sådär som föreningar kan få ha på närradio. Så det är därför dom finns så mycket där i arkivet! Tyvärr är arkivet rätt smalt nu, förtur fanns i princip allt där! Markus Allard avsnittet var inget att hänga i julgranden, men väldigt konstigt att de två världarna skulle mötas. Aimo och Allard.
larsesq skrev:Kan förstå tanken att strunta, men är ett mycket bra nummer. Maggan Nordin, Henrik Bromander och några utrikiska serietecknare förgyller numret.
Okej, nog kan det säkert finnas nått läsvärt.
Arbete är livets krydda