Sv: Corona-tråden

Aha. Verkligen otäckt är det. Justja du såg ju den, mäktigt! Minns du vad jag gjorde då? Var det efter jag lämnat stan? Eller var det på våren och jag satt och var toknojjig över slutuppgiften i skolan? Ja där skulle jag varit med, är ju trots allt en av mina favoritfilmer. Har den nu iaf på blu-ray så ska väl se i sommar. Finns en extremt prisvärd Herzog-box från BFI som känns som ett måste att ha. Är typ 18 st filmer eller kanske mer och har väl kostat uppåt tusenlappen men jag fick den seriöst för typ 250 kr, ny. Vet inte vad den kostar idag men detta är verkligen en samling som är värd att ha.

27 Senaste redigerad av larsesq (2020-04-30 14:48:54)

Sv: Corona-tråden

Du hade pyst från Borås vid det laget. 2015 var sista allhelgonahelgen jag hade i Borås. Sista oktober 2016 flyttade jag därifrån für immer. Var väl augusti/september 2014 du lämnade Borås/Göteborg. Jag stannade kvar i två år till. Boxen verkar inte vara fy skam, nej. Många bra filmer av Herzog på ett bräde.

Sv: Corona-tråden

Fin scen, B-pappa. Har ej sett filmen, kanske borde göra? Så ser ju Stockholm ut i Coronatider ibland. Andra gånger är det ett smockfullt Carmen (som nu är nedstängt av samma anledning), helfulla uteserveringar osv. Idag var det mer som i klippet, gick ner till pendeltåget precis innan hemrusning, då var det knappt en enda människa där.

Också realistiskt med tanke på råttorna, stockholm kryllar av råttor. Både djuren och människorna. Sen finns det många bra också, både djur och människor.

Ja, så himla bra serie i Galago, tommy!!! Och den i arbetaren ser jag när den blir till ser fantastiskt ut. Rolig och bra. Kul att vara med och diskutera idéer osv.

Idag har jag lagat ett trasigt lås hos en kvinna. Cylindern satt lös så jag skruvade åt den. Gick på en minut. Kände mig händig och bra. "Vad snabbt det gick!" sa hon. Börjat bli kompis med en budkille. Fördelaktigt. Nu kör han alltid dit jag är för att leverera filter istället för att vi måste mötas på utsatt plats. Snällt!

Har blivit dålig på att köra bil, är nog trött och disträ. Trodde cykelfilen var höger körfält och körde nästan in där. Usch. Tabbar mig en del, kanske för att jag blir lugnare bakom ratten och sådär? Hemma ritar jag mycket. Det är jag bra på iaf, och inga olyckor är man med om heller.

Träffade på min gamla kollega fårn köttfabriken för någon vecka sen, som jag skrev om förra inlägget i tråden. Låter som det var världens mest minnesvärda möte, det var det ju inte, men det var trevligt att ses. kom att tänka på det när jag såg nosferatuklippet, att han berättade om likförvaring under corona. Dom har det i skogen nu, utomhus på nåt sätt. Här i flemingsberg. Han har letat runt men inte hittat. Funderar på att gå på expedition...

Rolig sak är att nya brand har kommit, sååå snygg! B-pappa har fantastiskt kollage med! Tips!

En annan sak, cyklopen har livesändning av första maj-grejer. Vissa verkar vara jättebra.

Sv: Corona-tråden

jag och larsesq ska förresten "trotsa corona" (nä blir ju säkert och förståndigt utfört) för att träffa puffymagnus nu på lördag. Den ni!

Sv: Corona-tråden

larsesq skrev:

Var lite Nosferatu-känslan idag när jag gick på köpcentret i Skärholmen. Folk som samlas för att möta domedagen.

Såg förresten just den Nosferatu-filmen på bio under allhelgonahelgen i Borås 2015. Var en de mäktiga bioupplevelser jag haft.

Stumfilmen från 1922? Underbar.

Sv: Corona-tråden

Michelinmannen skrev:

jag och larsesq ska förresten "trotsa corona" (nä blir ju säkert och förståndigt utfört) för att träffa puffymagnus nu på lördag. Den ni!


Dog in?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

32 Senaste redigerad av larsesq (2020-05-04 21:03:38)

Sv: Corona-tråden

Nej, vi skrev om Herzogs version av Nosferatu. Gillar stumfilmsversionen också, men har bara sett den en gång. Hemma hos föräldrarna på VHS (jag såg den ensam. Pappa är ingen stor fantast av stumfilm och mamma gillar bara feelgood och buskis).

Nej, vi dog inte, men hade det döfint med Puffy. Har transkriberat intervjun idag och fnissat åt all roligheter som Michelinmannen och Puffy (och kanske även jag) kläckte ur sig. Blir en finfin intervju som kommer kunna avnjutas innan 2020 har dragit sin sista suck.

Utöver att transkriberat i timmarna fem (eller kanske nästan sex) så har jag och en vän varit på IKEA. Verkligen en vidrig plats som suger ut all livsglädje. I början kände jag mig som en knodd som ville leka i alla låtsasrum (minns att Lars Molin gjorde en TV-film om ett hemlös par som levde i typ IKEA. På dagarna vandrade de runt, sökte jobb, hångla i nån park och sen precis innan stängningsdags var det dags att pipa hem - alltså till IKEA - och se till att nattvakterna inte såg dem när de gökade, sov, åt, bajsa på IKEA), men sen blev det bara pest och pina att vara där. Alla var arga och irriterad på varandra. Jag blev också sur, men höll god min. Den dåliga luften sög verkligen musten ur mig. Sen gick vi till lite roligare Rusta, men känner verkligen mer än nånsin att jag är färdig med kapitalismen och konsumismen nu. Nytt samhällssystem, tack.

IKEA hade ett Corona-budskap där de försäkrade att IKEA minsann är din vän som vill dig väl. Och att vi skulle tänka på vår säkerhet. IKEA vill ju inte att vi ska bli sjuka, svaga och tappa köpkraften. Snällisar.

Sv: Corona-tråden

Har Lars Molin gjort en film om det? hehe, det har ju typ hänt på riktigt. Finns en riktigt konstig historia som utspelar sig på 50-talet tror jag, med en vagabond/missbrukar/prostituerad tjej som teamar upp med en spännande man och de bryter sig in på NK-varuhuset i Stockholm och leker överklass i låtsasrummen, snor saker och ligger i någon av de dyra sängarna. Hon somnar och vaknar av att han försvunnit och hon blir upptäckt av personalen. Hon hade aldrig sett honom varesig förr eller efter denna historia.
Vet inte riktigt varför den var så intressant att berätta, men den är med i brottsplats stockholm som blir lite mystik över exakt allt - och många historier är helt orimliga och konstiga, och då tror man att man levde i de konstigaste tiderna nu (undantag panedemin då) vad sägs om den handikappade pojken som träffade en handikappad flicka, insåg att de aldrig skulle få leva ett normalt liv och skulle ta livet av sig genom att gasa sig i hans lägenhet på Kungsholmen? bara för att istället råka spränga huset och döda ett par grannar och själva klarade de sig. Och efteråt (avtjänade straff etc, jag minns inte vad påföljderna blev...) så började de älska livet och levde tillsammans tills de dog av hög ålder. Eller tortyrmordet i Klara, det är en av de kusligare historierna jag vet:
https://skarn.se/tortyrmordet/
(det fanns faktiskt på nätet, bra skrivet och rekommenderar den bloggen väldigt varmt! mycket bilder också)

Denna vecka jobbar jag helt hemifrån och nu slutar kortet gälla, så nu är man väl strandsatt i Flempan..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Corona-tråden

Shit, två år till i Borås ja! Bra att du lämnade den otäcka staden. Även om loppisarna var bra. Och vi hade en del fina stunder där, alla gånger vi träffades. Hmmm jag är rätt säker på att jag lämnade Borran typ juni 2014, städade jag ur lägenheten och så. Insett efteråt hur mkt jag gamblade, är en otroligt krånglig historia som föll väl ut, men det var verkligen ingen garanti att jag skulle lyckas med hem och boende osv, men hade en på miljonen tur som fick mitt boende. Kostade tillråga på allt typ 2000 kr i månaden och var skitstort, relativt. Brukar alltid ha tur med sånt så var nog det som gjorde att jag vågade chansa. Jaja.

Ja se Nosferatu Herzog! På hög volym och när en är i rätt läge att se något subliminalt och kusligt. B-pappa-fakta: var med i TV-program i Sthlm 2004 typ som sändes på Kunskapskanalen, Garagefilm hette det, då var vi med i studion och berättade om livet som lågbudgetfilmtokar, alltså producera film och Forsberg satt i en egen hörna och kokade fejkblod live under inspelningen. Men då på frågan vilken min favvofilm var så sa jag Herzogs Nosferatu och kanske kan jag stå för det än.

Ja riktigt kul med Tommys serie i Galago, den lockar till skratt.

Våga köra bil i Sthlm = övermänniska i mina ögon.

Kul med hembesök till puffy! Det där ska bli sköj att läsa.

Ja tack, jo toppenkul med Brand, det där kommer jag leva länge bra. Bra jäkla nummer, håller på läser. Tack tack. Vilket hästjobb ni gör, på redaktionen.

Ja Tommy du berättade ju om de där böckerna! Jag sa väl förut att jag läst en av dom och då var ju den där och de andra historierna med! Så jäkla bra! Och så jäkla tråkigt att min loppis är borta här på stan, hittade ju såklart den där boken där. Shit vad mycket tokiga historier det finns. Exakt sånt jag vill läsa i hängmattan i sommar så ska ut och rensa lite bokloppisar på semestern, finns några bra här runtom.

Jobbar på här. Knallar hem med böcker till pensionärer och snackar i telefon massa. Springer och plockar böcker ur hyllorna och håller på. Ska äta lite nu innan kvällspasset. Har med pastasallad, alltid gott.

Lyckades göra en liten liten film i helgen och skrivit en del samt donat med annat, så är rätt nöjd. Håller saker igång. Seg vecka nu men typ 2 månader till semester, det ser jag fram emot. Blir nog mycket tid i skog och mark i sommar, är utvilad och frisk i huvudet för första gången på många år känns det som, lugn och reko. Känner ingen superstress med nåt. Bra det. Detta önskar jag alla. Ha det så fint!

EDIT: tror Molins film heter "Väckning kl. 06.00", tror jag sett den? Denna är det ja:

https://www.filmtipset.se/film/vackning-kl-0600

Sv: Corona-tråden

Och här finns filmen, Väckning kl.06.00:

https://www.youtube.com/watch?v=OqofpXTtTVs

Finns också en text om händelsen (eller händelser) på NK skriven på snustorr och förnumstig 50-talssnutprosa i första volymen av "Brottets krönika" från 1954. "Kärlek på Det Stora Varuhuset" heter den och kanske borde återtryckas i nåt fansin eller så.

Om jag kan åka till Göteborg i sommar som jag tänkt kanske jag tar mig en tur till Borås och kollar in hur läget är på Frufällan Marknad, BBC och allt vad de hette. Loppisscenen i Borås var ändå riktigt fin och kul. Går det att se det där inslaget i Garagefilm? Hade varit lattjo.

Sv: Corona-tråden

Mitt ex jobbade på ikea i jkpg, där var det några män från östeuropa som inte hade nån stans att bo som lyckades sova på ikea på nätterna och jobba på logistikavdelningen på dagarna. Sen åt dom köttbullar till frukost, lunch och middag. På ikea då såklart. Hur stor sanningshalten är i den hära berättelsen är jag inte säker på kan jag ju säga.

Ska laga ett trasigt element hos en hyresgäst i veckan, men dom har nog (haft?) corona så då ska jag ringa när jag kommer så går dom ut. Sen lagar jag. Sen ringer jag och då får dom gå hem. Känns overkligt, som en sci fi film.

Också roligt när man relaterar mer till film än verklighet. För nån vecka sen fanns det affischer för gävle universitet (eller nåt gävla universitet var det minns ej riktigt men tror d) där dom hade försökt göra netflix-inspirerade affischer, var typ ett gäng kostymnissar bakom ett ekskrivbord, så stod det typ "gillar du drama, då borde du läsa EKONOMI" (fattar ej den kopplingen men appsolut). Men så sjukt för man tänker ju om nån ska plugga att den typ 1. har detta intresset så jag 2. pluggar detta jag är intresserad av. Känns som ett mellansteg, eller som att man inte kan relatera till världen utan netflixmellanfiltret (iaf verkar universitetet tycka så...) att typ 1. ser en serie på netflix så jag får 2. ett intresseområde som gör att jag 3. pluggar. eller ja vet inte om jag når fram men förstår ni vad jag menar?

Sv: Corona-tråden

Oj, där var ju filmen ja! Väckning. Ja gör en Borås-sväng! Har några avsnitt på Garagefilm på VHS, däribland detta. Finns totalt 2 st kända exemplar, men finns väl i arkivet på UR. Har inte sett det sen typ 2005 och hoppas kunna undvika detta, känns fruktansvärt att resa i tiden så där.... Folk har tjatat på mig i många år att det ska digitaliseras men jag är duktig på bortförklaringar. Så vi låter det bero.

Jo nu har folk som smått börjat trilla av pinn här i inte ens omedelbara närhet men ändå folk man pratar med berättar om anhöriga som gått bort hastigt. Har placerat ett eventuellt kontaminerat objekt (ej en människa) i karantän här i källaren på jobbet. Får gå ner där sen med hazmat-dräkt å sånt, har gasmask hemma som tur är, inköpt till GBG 2001 men där var man ju aldrig. Användes i diverse filminspelningar dock.

Hoppas allt går bra, Michelinmannen, låter lite kusligt det där med jobbet.

Sv: Corona-tråden

Någon mer än jag som följer Hanselmanns corona-serie? började som en klassisk mogg&megg&uggla, sen ballar det ur fullständigt och så tror man att det ska ta slut i samband med det... men det bara fortsätter. Som att följa typ Rederiet nästan. Har fått in en rutin att när jag vaknar halv sex å ligger och halvsover och försöker hitta motivation att gå ur sängen, för att gå ett par meter och slå på datorn för att börja jobba (det här är en process som tar allt från en halvtimme till en och en halv timme..) så börjar jag alltid dagen med Hanselmann. Tio rutor dramatik, knas och misär att börja dagen med. Och sen går man upp. Sätter sig vid datorn. Inser att man har möte om en stund. Sätter på sig en skjorta för att se lite ren och städad ut, men sitter egentligen i kalsongerna. Man har blivit så distaniserad från arbetet på kontoret nu att jag börjar oroa mig mer för när vi ska gå tillbaka, den dag det sker, än för att bli smittad.
Nu lyssnar jag på Stockholms negrer, kommer ni ihåg dem? Riktigt bra. Sista skivan är dock dålig undantag låten "cosa nostra". De fick inte spela på 44an för några år sedan under någon av dessa sorgliga återföreningsturneer som alla större punkband har en ovana att ägna sig åt... de fick inte spela pga namnet :-) Så kan det gå.

Nu är det vår ute men det känns inte som någon årstid alls. Det känns bara tomt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

39 Senaste redigerad av larsesq (2020-05-17 09:58:24)

Sv: Corona-tråden

Inte lyssnat på Stockholms Negrer sen jag lånade min brors best of-CD med dem. Han köpte den på CD rea på Expert i Visby i slutet av 1990-talet. Vi brukade låna varandras skivor, jag och min bror. Om jag köpte en skiva, lyssnade jag på den en gång och sen lånade min bror den i en-två dagar. Det var viktigt att vi båda lyssnade på samma musik, men nu när jag skriver det slår det mig att det var konstigt att vi sällan lyssnade på skivorna tillsammans. Tror det var nåt min bror fått för sig. Att om du lyssnar på skivan själv så fokuserar du mer på musiken. Sen snacka vi om musiken. Till och med när jag började lyssna på sådant som min bror inte gillade (typ lo-fi-pop som Guided By Voices) var det viktigt att vi båda var inlyssnade på varandras skivor.

Minns inte mycket av skivan nu, men den där "Vit neger"-låten var väl ok, minns jag. Slutet av skivan tyckte jag nog var rätt såsig. Känns onekligen som tidiga KSMB var det bättre bandet (var väl minst en-två KSMB-medlemmar i Stockholms Negrer?). Men kanske borde lyssna om första skivan.

Idag är det en söndag och jag skriver på en novell som verkar bli lång som synden. Tretusen ord och nu ska snart den första stora grejen hända. Är jag långrandig eller bara duktig på att gå på djupet? Tvättar tvätt och laddar ner en dokumentär (tror i alla fall det är en dokumentär) om hur några äckliga fransmän ska försöka spela in nån "erotisk" film i Ryssland 1990. Sovjet har fallit, nu ska det göras pengar på snusk! Och läser på om "oaktsam våldtäkt" och Paolo "Tummen upp" Robertos förhoppningsvis dystra framtid.

Annars väntar inte mycket idag. Vill gå ner till stranden, heja på svanarna och sen gå hem för att fortsätta skriva.

Sv: Corona-tråden

Har faktiskt lyssnat på Stockholms Negrer hela helgen! Ännu ett läskigt sammanträffande här på forumet (precis som de tre skivbackarna), brutal disciplin! Ge mig mera pengar och Brutal Disciplin är så himla bra låtar. Tänk att det en gång i tiden fanns en stor inhemsk rockscen. Här är en bra minidokumentär om bandet https://www.youtube.com/watch?v=aG9B7YqcCP0&t=1130s

Arbete är livets krydda

Sv: Corona-tråden

Tommy skrev:

Någon mer än jag som följer Hanselmanns corona-serie? började som en klassisk mogg&megg&uggla, sen ballar det ur fullständigt och så tror man att det ska ta slut i samband med det... men det bara fortsätter.

Du kan ju inte skriva sånt där och inte langa någon länk vafan.

Sv: Corona-tråden

Det har du rätt i;
https://www.instagram.com/simon.hanselmann/?hl=sv

Varje dag tio nya rutor. Scrolla ner till den svarta "fioumento"-bilden, bilden före den är den första serien. Ser framför mig att det här blir en bok så småningom :-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Corona-tråden

Nu har antalet döda börjat sjunka i Sverige, det bådar gott. Hur är er vardag just nu?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Corona-tråden

Hej! Ja, det tycks så. Vi får se hur det blir med 2nd waves osv, läste nåt oroväckande om i Tyskland, att de öppnat upp lite, nåt med nån religiös samling på 100 pers som fått dåliga konsekvenser. Men ja det är ju Tyskland det. Här för mig är det ganska skarpt läge, vi får se hur allt faller ut. It aint over til its over osv.

Men just min vardag är väl typ som vanligt fast ännu mer osocial, haha. Börjar ju absolut bli trökigt. Men det gäller att sitta ned i båten och avvakta. Risken är ju att det faktiska antalet smittade är så pass stort att det kan leda till ytterligare smitta, om dessa släpps ut på grönbete, så att säga. Men får se.

Ha det fint!

45 Senaste redigerad av puffy (2020-05-25 21:13:54)

Sv: Corona-tråden

Den första "större" punkspelning jag var på, alltså över fritidsgårdsnivå, var med fem-sex band i en gympahall i Bro och Stockholms Negrer var huvudakt. Det var väl runt 1992, eller kanske året innan, nog för att man kan ha varit lättimponerad, men jävlar vad de var bra! Alonzo var kanske inte i toppskick, men fixade låtarna och en punkare ur publiken sjöng "Den siste mohikanen", tänk vad man minns fast det gått några år sen dess...
Sommaren efter, borde det vart, spelade KSMB på samma ställe när de gjorde en halvhjärtad comeback med den där urusla skivan som hade bland annat "polisen grisen". De körde bara gammalt och Alonzo var väl en aning mer sliten då. De sålde tröjor med Che Guevara och Olof Palme (gissa vilken gubbe jag valde). jaja.

--Nu när det inte finns ett dugg att titta på får man väl sitta hemma i sin ensamhet och minnas gamla spelningar istället. Den här covid är en konstig sjukdom, känner många som har/haft den (kanske även jag själv?) men det är sällan samma symtom på två stycken... idag pratade jag med en jobbarkompis, tryck på bröstet (hade jag med + stickningar i skinnet), svårt att andas på natten, risig i kistan, ingen hosta eller förkylning. En annan lite hosta men tappat all smak i sex veckor. En annan (äldre) respirator osv.

"Tre backar" hette föresten en krog i stockholm där det var punkspelningar tidigt 90-tal, osäker på om jag var där för de slog igen innan jag fyllde 18.

Sv: Corona-tråden

Det finns typ ingen i min närhet som haft bekräftad Corona och det är samma för flera andra som jag träffar dagligen på jobbet så man börjar sagga lite i disciplinen men det känns fortfarande som skarpt läge. Det har väl inte riktigt dragit iväg i Norrbotten än? Inte i Piteå iallafall. Sjukhuset i stan har iallafall en Covid-avdelning för folk från hela länet och båthuset har hyrt in en fryscontainer för alla extra lik. Läskigt. Hela min familj förutom brorsan tillhör riskgrupp. Min sambo ska börja jobba igen nu i veckan. Hen har varit sjukskriven och sen tagit ut semester för att hen tillhör riskgrupp men nu är det slut på alla möjligheter och regeringen håller tyst om hur det går med att införa smittpenning för riskgrupper. Jävla skitskallar. Känns overkligt att hen ska bli sjuk men rationellt är det såklart möjligt eller till och med troligt. Tror vår granne haft viruset, hennes symtom lät väldigt misstänkta, svårt att andas och sjukdomen dalade av för att sen återvända hårdare ett par dagar senare.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Corona-tråden

Fanns ju en krog i Hudik som hette Tre Bockar. Var där en gång 2006 under en mkt märklig kväll och natt. Vet att Kristet Utseende och andra band spelat där genom åren. Den kvällen så sket vi i sista bussen hem och var ute hela natten. Sånt jag aldrig skulle orka eller få för mig idag.... Slutade med att vi sov trippelsked i en olåst tvättstuga, på en träbrits. Sov kanske 3 timmar max, sen vaknade en av oss typ 08 och gick ned på stan för att ta bussen ut till torpet - väl på busshållsplatsen kom han på att han hade två idioter till med sig som fortfarande låg kvar i tvättstugan. Så han kom och hämtade oss, bra. Vi var smått livrädda på natten innan då vi muckat bråk med en farlig typ och kom undan genom att gå en bra bit utanför centrum, så tveksamt om det hade gått lätt att hitta till centrum igen, men nu gick ju det, tack vare vår vän som kom och hämtade oss. Samtalet med den farliga personen kan jag önska att det spelades in i ljudform, för det var riktigt skruvat och välmanövrerat. Tur att det gick bra.

Vad mer. Livet rullar på. Så är det. Kommer under hemestern (höhö) försöka svara på alla liggande e-mail och göra en genomgång här av alla fanzines jag läst. Om orken finns men det gör den väl! Blir väl typiska inlägg, så som jag brukar skriva "det var bra, wow, toppen" osv. Men det är ju sant, det är ju mycket bra. Ha det så fint på er. Tack som fasen Lappia för en bok på posten - kommer nåt mer till dig framöver, samt frimärken. Hejsan!

Sv: Corona-tråden

Provade att steka sojastrimlor, sambal olelek, stora lökbitar, salt och kokosmjölk. Till detta bulgur. Så enkelt och så gott. Har även planterat lite växter idag och kände mig allmänt pysslig och harmonisk smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Corona-tråden

Härligt Tommy! Vilket bra mattips, ska göra det jag med.

Ska försöka uppnå samma tillstånd av pysselharmoni, kommer en och ska köpa ett par lådor med TV-spel av mig imån, så tänkte plocka fram allt idag och sortera upp och lyssna på musik och vara ledig! Jobbade förra helgen. Ska bli så skönt nu!

Sv: Corona-tråden

Jag har tagit helg och åkt tåg till Småland. Det funkade fint. Jag förekom de mildare restriktionerna med lite över en vecka. Det har varit mycket trevlig att få hälsa på föräldrarna. Skönt också att komma bort hemifrån och slippa jobbet. Åker lika mycket från nåt, som jag åker till nåt. Idag ska jag och fassan nog åka till en loppis där en gammal fansinfantom jobbar (ingen som är aktiv här på forumet alltså, utan en viktig förebild för mig när jag gick från musikfansinet Out of Focus till självbiofansinet Ni kan fan dra åt helvete 2001). Sen ska jag nog göra rabarberpaj och göra mat till mossan och mig (fassan äter kött). Hon är på jobby nu och hjälper gamlingar/sjuklingar att fira svenska flaggans dag.


Radion spelade  Creendence idag när jag åt frukost. Så bra start på denna dag i alla fall. Vi har mest umgåtts och gaggat. Gått på promenader, ätit rätt enkel mat (lite korv, lite rulle, lite burgare), varit på loppis (mer om det i loppistråden). Åker hem imorgon. Blir både trist och skoj. Saknar vissa personer i Styggholm riktigt ordentligt. Har också lyckats styra upp så jag ska dj:a på bandet Facenags nästa spelning, som är i Stockholm nästa lördag. Känns ju knasigt och ovant att gå på spelningar. Var ute ur svängen och inne i en rätt introvert period förra hösten/vintern och kändes som jag började våga och orka mer i februari, sen hände Corona. Men kommer nog gå kanoners.