1 Senaste redigerad av Lappia (2019-12-09 22:04:51)

Tråd: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting

Bures, terve, hej alla kamrater

Jag håller på med ett nytt fanzine som ska heta Spark Punx Forever. Det kommer bli ett fanzine om den välsignade sparken. Men jag kommer ha en artikel "Röster om Sparken" där jag kommer återge folks personliga sparkhistorier. Så har DU någon fin/rolig (eller lite udda) sparkhistoria? Dela den gärna så kan jag lyfta in den i zinet! Ni kan skriva här i tråden, elller mejla mig på separatisten@riseup.net

Fiini!

Post's attachments

sparkpunxforever2.png 96.43 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting

Fett!

maggan skrev:

Fett!

Jajamän, absolut! Jag håller med.

Arbete är livets krydda

Vilken kulturgärning!

5 Senaste redigerad av Lappia (2019-12-09 22:08:26)

Den riktiga Maria skrev:

Vilken kulturgärning!

Vad är inte ett sparkfanzine annat än ett flarn i universums oändliga tystnad?

Arbete är livets krydda

Ett fanzin om spark? Coolt. Kan bli riktigt exotiskt söder om Gävle där sånt inte existerar i princip big_smile

Du menar att alla kommuner inte gör som i Östersund, dvs lämnar en del av gatan osandad så sparkarna kan åka obehindrat, samt att det finns platser där alla cykelställ på vintern inte blir till sparkställ? Vad fan bor du i för helveteshål??

"Pappa vi har ätit upp din bil"
"Hurra, grattis, men håll käften när jag spelar Playstation"

Mina föräldrar hade en gammal spark liggande i en gammal gisten lada. Det enda roliga jag kan komma på om den på rak arm är jag och min bror nog en gång försökte leka att det var en giljotin. Det gick inte bra alls. Blir spännande att läsa om sparkshistorier. Har typ inte ens reflekterat att sparkar ens existerar sedan de där rötna leken i min barndom.

Toppen! Jag återkommer med en historia eller två, nog en. Skriver nog under julledigheten, skriver en påminnelse till mig själv.

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

Denna artikel dök upp under mitt kvällsliga Internetläsande:

https://www.bizstories.se/prylarna/in-s … it-a-kick/

Nä får nog banga på detta, har skrivkramp...! Blir lite ofokuserad och orolig under jul och nyår. Jag ska inte sitta och lova saker till höger och vänster!! Förlåt. Hoppas iaf att du, lappia, fick det där jag postade till dig där typ innan jul.

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

larsesq skrev:

Mina föräldrar hade en gammal spark liggande i en gammal gisten lada. Det enda roliga jag kan komma på om den på rak arm är jag och min bror nog en gång försökte leka att det var en giljotin. Det gick inte bra alls. Blir spännande att läsa om sparkshistorier. Har typ inte ens reflekterat att sparkar ens existerar sedan de där rötna leken i min barndom.

Kul! jag tar den historien till fanzinet.

larsesq skrev:

Denna artikel dök upp under mitt kvällsliga Internetläsande:

https://www.bizstories.se/prylarna/in-s … it-a-kick/

Tack! Hade inte läst just denna artikel. Så kul att du länkade den, ska gå igenom noggrannare och se om den innehåller nått jag missat som jag vill ha användning av. 

B-pappa skrev:

Nä får nog banga på detta, har skrivkramp...! Blir lite ofokuserad och orolig under jul och nyår. Jag ska inte sitta och lova saker till höger och vänster!! Förlåt. Hoppas iaf att du, lappia, fick det där jag postade till dig där typ innan jul.

Okej, vad tråkigt! Blir nog inte klar med detta förrän till våren. Så skulle det skaka lös nått är det bara du hör av dig. Jag fick paketet, vilken underbar julklapp. Känner mig välsignad.

autotrof skrev:

Du menar att alla kommuner inte gör som i Östersund, dvs lämnar en del av gatan osandad så sparkarna kan åka obehindrat, samt att det finns platser där alla cykelställ på vintern inte blir till sparkställ? Vad fan bor du i för helveteshål??

Det fanns en sådan tid. Men tyvärr är den fina traditionen dött. Kommunen gör sitt yttersta för att döda sparkkulturen med allt sitt grusande. Är såklart engagerad i denna frågan, på lokalpolitisk nivå, genom att försöka bilda opinion och påverka politikerna så gott jag kan.

Arbete är livets krydda

https://www.youtube.com/watch?v=Qryf3CXbHvY

Klassiskt klipp. Har gjort någon slapp lista på alla tv-serier/filmer där jag sett spark den senaste tiden. Det är en skrämmande underanvänd rekvisita måste jag säga.

Arbete är livets krydda

Också klassiker! :-D

https://www.youtube.com/watch?v=qr9XOFSz_Ss