1 Senaste redigerad av Lappia (2021-05-04 10:37:23)

Tråd: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

UPPDATERING 2021-02-26: NU ÄR FANZINET FÄRDIGT OCH JAG HAR BÖRJAT KOPIERA!

Det tog lite tid (som vanligt) men nu är fanzinet klart och jag har börjat kopiera upp. Stort tack till alla fanzinister som bidragit med innehåll! Det är fortfarande lite kvar av sparksäsongen 2021 så jag släpper fanzinet nu.

Fanzinet är A5-format, 24 sidor långt och kostar 40:- + porto. Beställ från: separatisten@riseup.net

Har du på något sätt bidragit och vill ha ett exemplar är det bara att höra av sig.

Sparka vidare! Sparka på! Åk spark!

Här kan man läsa en recension av fanzinet: http://bloggasfuck.blogspot.com/2021/04 … nzine.html

Fanzinet är också recenserat i Flyktsoda #43 (2021)


ORGINALPOST:
Bures, terve, hej alla kamrater

Jag håller på med ett nytt fanzine som ska heta Spark Punx Forever. Det kommer bli ett fanzine om den välsignade sparken. Men jag kommer ha en artikel "Röster om Sparken" där jag kommer återge folks personliga sparkhistorier. Så har DU någon fin/rolig (eller lite udda) sparkhistoria? Dela den gärna så kan jag lyfta in den i zinet! Ni kan skriva här i tråden, elller mejla mig på separatisten@riseup.net

Fiini!

Post's attachments

sparkpunxforever2.png 96.43 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Fett!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

maggan skrev:

Fett!

Jajamän, absolut! Jag håller med.

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Vilken kulturgärning!

5 Senaste redigerad av Lappia (2019-12-09 22:08:26)

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Den riktiga Maria skrev:

Vilken kulturgärning!

Vad är inte ett sparkfanzine annat än ett flarn i universums oändliga tystnad?

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Ett fanzin om spark? Coolt. Kan bli riktigt exotiskt söder om Gävle där sånt inte existerar i princip big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Du menar att alla kommuner inte gör som i Östersund, dvs lämnar en del av gatan osandad så sparkarna kan åka obehindrat, samt att det finns platser där alla cykelställ på vintern inte blir till sparkställ? Vad fan bor du i för helveteshål??

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Mina föräldrar hade en gammal spark liggande i en gammal gisten lada. Det enda roliga jag kan komma på om den på rak arm är jag och min bror nog en gång försökte leka att det var en giljotin. Det gick inte bra alls. Blir spännande att läsa om sparkshistorier. Har typ inte ens reflekterat att sparkar ens existerar sedan de där rötna leken i min barndom.

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Toppen! Jag återkommer med en historia eller två, nog en. Skriver nog under julledigheten, skriver en påminnelse till mig själv.

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Denna artikel dök upp under mitt kvällsliga Internetläsande:

https://www.bizstories.se/prylarna/in-s … it-a-kick/

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Nä får nog banga på detta, har skrivkramp...! Blir lite ofokuserad och orolig under jul och nyår. Jag ska inte sitta och lova saker till höger och vänster!! Förlåt. Hoppas iaf att du, lappia, fick det där jag postade till dig där typ innan jul.

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

larsesq skrev:

Mina föräldrar hade en gammal spark liggande i en gammal gisten lada. Det enda roliga jag kan komma på om den på rak arm är jag och min bror nog en gång försökte leka att det var en giljotin. Det gick inte bra alls. Blir spännande att läsa om sparkshistorier. Har typ inte ens reflekterat att sparkar ens existerar sedan de där rötna leken i min barndom.

Kul! jag tar den historien till fanzinet.


larsesq skrev:

Denna artikel dök upp under mitt kvällsliga Internetläsande:

https://www.bizstories.se/prylarna/in-s … it-a-kick/

Tack! Hade inte läst just denna artikel. Så kul att du länkade den, ska gå igenom noggrannare och se om den innehåller nått jag missat som jag vill ha användning av. 


B-pappa skrev:

Nä får nog banga på detta, har skrivkramp...! Blir lite ofokuserad och orolig under jul och nyår. Jag ska inte sitta och lova saker till höger och vänster!! Förlåt. Hoppas iaf att du, lappia, fick det där jag postade till dig där typ innan jul.

Okej, vad tråkigt! Blir nog inte klar med detta förrän till våren. Så skulle det skaka lös nått är det bara du hör av dig. Jag fick paketet, vilken underbar julklapp. Känner mig välsignad.


autotrof skrev:

Du menar att alla kommuner inte gör som i Östersund, dvs lämnar en del av gatan osandad så sparkarna kan åka obehindrat, samt att det finns platser där alla cykelställ på vintern inte blir till sparkställ? Vad fan bor du i för helveteshål??

Det fanns en sådan tid. Men tyvärr är den fina traditionen dött. Kommunen gör sitt yttersta för att döda sparkkulturen med allt sitt grusande. Är såklart engagerad i denna frågan, på lokalpolitisk nivå, genom att försöka bilda opinion och påverka politikerna så gott jag kan.

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

https://www.youtube.com/watch?v=Qryf3CXbHvY

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Klassiskt klipp. Har gjort någon slapp lista på alla tv-serier/filmer där jag sett spark den senaste tiden. Det är en skrämmande underanvänd rekvisita måste jag säga.

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Också klassiker! :-D

https://www.youtube.com/watch?v=qr9XOFSz_Ss

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtl … JZPK7iT0so

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Haha, vilken historia.

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Hur blev det med sparkzinet Lappia?

Kul idé att använda sparken som giljotin Lars! Det är rätt passande, de där medarna är ju rätt smala och ser vassa ut på håll.

I Piteå och Luleå har de sparkar till låns på isbanorna som går på respektive älv under vintern. Men gatorna sandas och saltas och är mycket ovänliga för sparkar.
Att fastna med sparken i grus så det tar tvärstopp, den ilskan alltså! Värre än att cykla i stark motvind.

Den här våren har jag sett sparkar gömda i skogen med bredare plastmedar. Antar att de är till för att sparka i djupsnö, att plastmedarna förhindrar att man sjunker ner i snön. Har bott över 30 år i Norrbotten men aldrig sett den sorten tidigare.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Om fanzinet fortfarande tar emot bidrag så skickar jag gärna in några rader. Sparken har varit ett självklart vinterfordon hela min uppväxt. Är det fortf öppet för bidrag?

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

elias242 skrev:

Om fanzinet fortfarande tar emot bidrag så skickar jag gärna in några rader. Sparken har varit ett självklart vinterfordon hela min uppväxt. Är det fortf öppet för bidrag?

Okej, vad roligt! Det finns fortfarande lite plats i fanzinet så tar tacksamt emot bidrag om du har något att komma med. separatisten@riseup.net

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Hunden skrev:

Hur blev det med sparkzinet Lappia?

Jajamän, jag krigar på! Planen är att det ska komma till när säsongen drar igång. Väntar på lite utlovade bidrag av diverse bidragsgivare i nuläget. Men som sagt, förhoppningsvis läser du det lagom till vintern.

Arbete är livets krydda

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Tjabba, jag har lurkat lite här på sidan men iom spark-fanzin var det ändå dags att logga in och säga att jag har en liten trivial historia från hälsingland som skulle kunna vara med. blir nog inte många rader men bra uppvärmning till mina egna zines som alltid tar sån tid på sig att materialiseras. finnes plats för en till två A5-sidor?

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Lappia skrev:
Hunden skrev:

Hur blev det med sparkzinet Lappia?

Jajamän, jag krigar på! Planen är att det ska komma till när säsongen drar igång. Väntar på lite utlovade bidrag av diverse bidragsgivare i nuläget. Men som sagt, förhoppningsvis läser du det lagom till vintern.

Kul att det krigas på i sparkens tecken Lappia. Och kul achmed om du kan vara med.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

du å hunden har nån historia på lut tro? vi får ladda batterierna till stora zinefesten i skogen nästa sommar, om jah är god!

Hunden skrev:
Lappia skrev:
Hunden skrev:

Hur blev det med sparkzinet Lappia?

Jajamän, jag krigar på! Planen är att det ska komma till när säsongen drar igång. Väntar på lite utlovade bidrag av diverse bidragsgivare i nuläget. Men som sagt, förhoppningsvis läser du det lagom till vintern.

Kul att det krigas på i sparkens tecken Lappia. Och kul achmed om du kan vara med.

Sv: Spark Punx Forever - Nytt fanzine om sparkstötting (vintern 2021)

Varför har jag inte sett den här tråden förrän nu!??? Är det försent att skicka in historier Lappia? Jag har nog ett par stycken på lager, är ju typ uppväxt på spark