Christmas evil är verkligen genial! Såg om den nu sen förra inlägget skrevs här ovan. Larsesq, har du sett den än? Blir 5/5 i betyg på den. Lär nog se om i år igen. Samt kanske även Black Christmas (1974), den är svårslagen. Annars har jag för i år laddat upp med en omtitt av Ensam Hemma (1990), haha, inte sett den sen 90-talet. Var en sån film som spelades in från TV typ samtidigt som farsan slutade röka och hade råd att köpa video. Så kändes overkligt att kunna se den evigt (nåja) antal gånger. Kunde se den flera gånger i veckan. Så nu är det väl dags, att se om den.
Sen har jag spanat in hmm vad heter den, A christmas story, regi Bob Clark (som ju regisserat just Black Christmas), så den ska jag försöka hinna med. Förra julen såg jag svenska TV-serien Kullamannen och det var fint, såklart inte lika spännande nu som jag minns den, men ändå lite småkuslig ibland. Så i år blir det 4e omtitten (eller 5e) på Kråkguldet, ja denna behöver väl ingen presentation bland förhärdade forumiter.
Andra snöiga filmer som dyker upp i tanken: sci-fi skräckisen Screamers (typ 1996), westerneremitfilmen Jeremiah Johnson (70-tal), Fargo och hmm nu tog det nog stopp. Annars önskar jag innerligt att jag hade Star Wars-spinoffen The battle for Endor på Gul Esselte, en favorit från barndomen. Hade chans att köpa denna relativt billigt på en av filmsamlarträffarna men högmodet gjorde att jag lät bli, tänkte att jag kunde kirra den typ närsom.
Såg de tre första Die Hard hyfat nyss så de får stå över för i år (även om 3an ju är solig och så).