Sv: Nya Arbetartidningen #3

ja så himla grymt och ambitiöst! jag har läst igenom min egen text nu och de tvar ju rätt mkt fel som jag ändrat. ska jag skicka den till dig? har skrivit ledaren nu också så när korret är gjort är det bara att skicka till tryck.

hur gör en då? jag har inte råd att lägga ut nämligen pga alldeles för låg sjukpenning.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag har ganska hög sjukpenning så jag kan ligga ute med tryckkostnad. Jag har korrat din text, kanske borde jag vi köra google drive för den och ledaren? Tror man kan jämföra filer också, ska kolla på det.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Så bra jobbat av er! Jag har fått smygtitta på 2% av tidningen och det ser verkligen ut att bli ett toppenfint nummer! smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Är den klar nu!? :-)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja, korrekturen ligger uppe i en mapp som heter 00000 KORRLÄST 00000

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

juhuuuuuuu!! då ska jag fixa sista biten nästa vecka och skicka den till tryyyyck!

132 Senaste redigerad av maggan (2018-10-06 11:53:43)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ligger en fil med några frågor också. Jag har ju korrat den versionen du lade upp. Har det skett några ändringar efter det så är de inte med. Vissa rutor har blivit för små efter korrekturen då antalet bokstäver har ändrat radbrytning och liknande. Jag har då bara förstorat rutan så att det har fått plats. Vissa radhopp kan jag ha missat dock.

Jag kan även köra en sista koll innan tryckeriet tänker jag.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Great maggan! har laddat ner det nu och öppnat i indesign så det verkar funka! Ska kolla igneom allt en sista gång rent layoutmässigt och det du skrev sen lägga upp sista pdfen så kan du göra en snabbkoll och sen skickar vi till tryck kulkulkul!!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja, perfekt!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

nu är nya arbetstidningen #3 skickat till tryck!! mer info sooooooon om hur en beställer och sååånt! såå kul, tror den kommer bli väldigt braaaa!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

sjukt nice!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Bra jobbat ane och maggan med korrekturen ä sättningen! Härligt big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hej alla medlemmar!
Jag kan stolt meddela att nya numret av Nya arbetstidningen snart kommer gå att beställa. Det är, för er som inte vet, ett gemensamt fanzine vi på forumet svenskafanzin.se producerar och det är nu dags för det tredje numret i ordningen. Vilken fest.

40 kronor kostar kalaset inklusive frakt, och då får du 68 sidor serier, teckningar, texter, prosa, trams, allvar och annat med medverkande från norraste norr till södraste söder. Låter väl skitbra?

Om du köper fem st (och ger till dina kompisar) så kostar det bara 30 kronor styck (150 kr totalt)

Om du vill beställa så swishar du till mig, skicka PM för info!

Om du inte har swish så mejla till wottson@gmail.com så ordnar vi med det.

Fanzinen skickas ut så fort de landar hos oss.

All vinst går tillbaka till forumet, så köper du fanzinet är du med och stödjer vårt forums fortsatta levnad.

Ha en fin kväll!

/Tommy, svenskafanzin.se

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Underbart, grymt! Har beställt ett gäng.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Nu har vi sålt för 1.100kr,!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Break that even snart föfan! smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

När kommer dom? :-)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag börjar skicka ut dem imorgon. Har haft svårt med tiden på sistonde, så ni alla kommer få dem i början på nästa vecka:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Nu har vi sålt för 1348 kronor!!!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ok, toppen, hoppas det finns tid för vila sen. Jo, jag har ju suttit och väntat på att nån ska fråga om folk vill betala för tryckerikostnader till tidningen. Jag går gärna in med en slant om det behövs, bara att säga till. Ha en fin söndag!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Vi löste det ju genom att tryckerikostnaderna räknas in i totalpriset, så överskott till forumet är det ju inte tal om riktigt ännu. Men vi har ju nästan fått ihop så vi gått plus minus noll nu. Det fina är ju att några köper ju mer än ett ex, och då går det ju ganska fort smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ah just det, smart! Vi får se hur det artar sig!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Vilken fin blaska vi har gjort hörni! Tack till alla inblandade smile En special shout out till Ane och Maggan som gjort ett hästjobb med layout och korrläsning! Jag gillar verkligen den här versionen av datorgjord klipp- och klistralayout. Det är lättläst men ändå skojsigt.

Nu ska jag bara välja vilka i bekantskapskretsen som har gjort sig förtjänta av ett exemplar i julklapp wink

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja det tycker jag också! så himla nöjd och kul att få hålla det i händerna också. och shout out till tommy också som roddat med utskicken och beställningarna också. så roligt att samarbeta med alla er ju! och roligt du gillar layouten maria! smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Det går fortfarande att beställa...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig