Sv: Nya Arbetartidningen #3

Alltså det här låter ju superroligt. Har ni inte gjort klart nummer 3 än? smile Jag är gärna med på ett hörn om det behövs! Men vore bra att läsa igenom ett tidigare nummer först så jag får en känsla för stil och innehåll. Finns det ex kvar att köpa?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Stardust, precis, nummer 3 är ej klart. Fan insåg nu att vi ju kunde ha bytt mot nummer 2, då jag har ett gäng, tänkte inte på det. Skriver ner att du vill ha ett exemplar, återkommer.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Inga problem, jag köper gärna ett ex ändå smile

29 Senaste redigerad av anev (2018-06-20 17:44:43)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Finns det någon ny deadline för nummer tre? lästa fanzine i några dagar nu och blev så pepp på att bli med i svängen igen efter att inte gjort annat än seriefanzins senaste åtta åren. jag är gärna med och har nog en text som bara behöver putsas på lite som passar bättre till det här än det jag hade tänkt. om klass.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Vad jag vet så har ingen tagit på sig att samla materialet. Men det brukar väl göras löpande och när det är tillräckligt så buntar nån ihop det... typ. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Vi kanske kan ta ett ryck i höst? Vilka skulle vara sugna? Jag har haft 0 tid under så lång tid, men blir fri från det i samband med hösten så då skulle jag ha mer tid för olika projekt, som det här.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag är skitpeppad på att göra layout och sätta ihop det t ex! men det hade tommy tagit på sig och ni vill lita på mig hehe?  jag är pepp på att börja pyssla med det typ nu av det som finns klart efter att ha typ int gjort nå annat än läst fanzines i en vecka. har inte tillgång till driven så vet ej hur mkt som finns klart redan men som det beskrivs här i tråden verkar det ju vara rätt mycket som är redan klart? men kanske tråkigt om inte alla har fått chans att vara med i varje nummer? annars skulle en ju kunna göra två nummer?! men ja har ju int vari med förut så vet int riktigt hur upplägget har varit? hur har ni gjort och fördelat innan?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

neeej, klart du ska sätta ihop det om du vill!! smile Jag kan hjälpa till å jaga in material!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Har nån fixat så att anev får tillgång till driven? Hur många ex. brukar den printas i? Funderar på om jag vill printa, häfta och skära och sånt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

E väl bara att nån som ahr tillgång till driven bjuder in anevs mailadress. Trodde jag hade tillgången men icke. druglagoon@gmail.com pls bjud in mig :'(

Sv: Nya Arbetartidningen #3

tror det är lappia (?) som administrerar driven?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hej! Vi har en gemensam mail, nämligen:

nyaarbetstidningen@gmail.com

lösenord: namnet på detta forum, ihopskrivet, precis som uppe här i "surffältet" där du skriver in hem-sideadressen du vill till.

Detta var alltså allt som behövdes förut för att få tillgång till allt.

Detta ska vara rätt, men nu kom jag till en meny jag aldrig sett i Drive, nämligen att jag måste begära ansökan om behörighet. Ännu en säkerhetsåtgärd för att undvika obehöriga inloggare, alltså. Vet inte vad som kommer att hända eller hur länge jag måste vänta.... Fan vad krångligt allt ska vara. Och då har jag inte ens en sån där "smart mobile phone" eller vad det heter.

Om detta blir ett problem för att arbeta med tidningen så antar jag att en ny lösning måste hittas. Ser iaf att kontot på Drive finns kvar, såklart, så allt är såklart intakt där inne, ingen fara. Kan dock inte komma åt det. Kanske nån annan lyckas få behörighet?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

hehe de kanske var så jag gjort hela tiden och i efterhand glömt det och trodde det var en drive jag joxade med fast det var en gemensam adress som efter bpappas inlägg kommer kapas och börja producera porr

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Näääjj, inte porr!!!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Är lugnt, allt är redan outat i tidigare inlägg, men inget har hänt sen dess. smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

nu kom jag in på driven, kul! ska titta lite på vad som finns klart nu och hur det kan göras med layout.

jag gjorde en återställningsadress/verifieringsadress som kan användas om en har svårt att logga in på driven. nyarbetstidningen@riseup.net, samma lösenord som driven. Då borde det gå lättare. Samt godkände enheter som hade försökt logga in innan. gmail gillar inte när en loggar in från olika datorer olika ställen.

Sen en teknisk fråga angående fanzinet: hur ska det tryckas? Kopiator och vika själv/skicka till tryckeri? Tänker hur jag ska forma pdfen och 2. vem är ansvarig för att rodda med det?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Och är det det som ligger i NAT#3 foldern som gäller? Finns det en lista över folk som sagt dom vill vara med? Så en kan checka av? Jag gör en checklista i driven med det som står här i tråden och som jag vet om så an folk fylla i själva om det saknas nåt?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Om jag trycker så blir det risograf men jag inser att det kanske är för stort projekt att få folks grejer att se snygga ut om de inte skapats för just separerat flerfärgstryck. Vet ännu inte vilka färger jag kan trycka med så avvaktar nog och freestylar med egna projekt sålänge.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hej anev! Tack för fixet, jag kom in nu. Japp verkar vara det i NAT3-mappen som är det som gäller och det ska väl in typ 5 ggr så mycket kan jag tänka mig eller vad vet jag. Jag ska gå in i det där medverkande-dokumentet och uppdatera lite sen.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Tidigare har vi skickat till tryckeri i typ Piteå via Hunden och skramlat ihop till femtonhundra eller vad de kostat (JA jag kan kolla i tidigare trådar men ooorka lololo)

NAJS att anev rullar in och ba kör! för övrigt. fettttt!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Låg en faktura för nummer 2 inne i Drajven och har för mig den låg på typ 2200 kr för 100 ex å då var det ju färgomslag osv.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Maggan: Ja jag har ingen aning hur en gör klart för risotryck, men hade ju varit väldigt snyggt med kanske omslaget i någon fin färg med riso men det kanske blir väldigt mycket mer krångligt än att bara skicka till tryckeri. SOm det ser ut nu kommer nog omslget gå att trycka i riso då det är enfärgat/bitmap. men ja jag pallar inte lära mig något nytt just nu bara hehe.

jag har gjort layout och satt ihop det som har kommit in nu och sitter redo för det andra i spänning, tror det kommer bli väldigt bra även om jag är lite orolig för vad er analogfantaster kommer tycka om min digitala layout oj oj oj. hehehe.  Har också gjort ett exceldokument med arbetets gång vi kan använda oss av för att färdigtälla allt/när fler ska vara inblandade (organisatorisk och nitisk lagd här!)

Sen undrar jag hur det blev med ideen om att värva fler personer? Tänker det är fett!! Jag har värvat några; Hanna LT, Andrea Udd och Agnes Ivarsson, samt två som var på fanzineföreläsning med Alex Päivät här i Ume, men vi får se vad som dyker upp. Någon annan som har några på gång eller några önsknigar om folk en borde jaga?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hej anev! Jag ska jaga rätt på lite folk nu under min ledighet, återkommer.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag kollar in omslaget och gör en testprint. Sen måste det ju köras i häftmaskinen med det andra. Kanske kan vi skicka med en A3-poster istället om man bara viker in?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Otroligt kul att detta lik verkar leva nu. Eller lik var väl att ta i. Var ju så när tvåan skulle göras också. Det går i vågor. Men jättekul att anev börjat dra i detta. Behövs väl nån person som drar tyngsta lasset, som Lappia gjorde förra gången. Känner att jag gärna vill ha med nåt mer (eller annat) än den drömserie jag skickade in. Ska tänka på om det finns några som kan värvas till trean. Ska grunna på detta. Är dock lite seg i kolan, på grund av värme och jobb. Kan alltså ta lite tid för mig att tänka klart en enda tanke.