Kära fanzinister. Värmen är här och med den hoppet och en bättre värld, om lite kärlek och samhörighet och gemenskap. Allt detta finns givetvis inbakat i känslan av att gå på loppis och nu känns det lite som att säsongen har kommit igång. Konstaterar att helgens arr var totalt jäkla grymt och en klassikerkväll att minnas och drömma sig tillbaka till. Vilket också blir lätt då jag var nykter. Idag efter kneget tog jag min mountainbike + cykelhjälm och åkte på rundtur i stan i värmen. Såg mycket hundar som fått komma ut och motionera lite samt ett lokalt MC-sällskap (ej krimos) som var ute med hojjarna. Ett säkert tecken på att längtan har vaknat i den fria människans bröst, drömmen om det stora okända där ute i den antågande sommaren, kallet som lockar och ropar en vidare, mot det outforskade och alla de känslor och ting som saknas en i sökandet efter glädje och förståelse.
Har vaskat fram lite nyinkommet ute på hyllora, kaoslistar lite saker som nu ligger på min arbetsbänk, måste rensa strax.
- Kallt byte, norsk skräckis verkar det som. DVD.
- Hair, musikalen av Milos Forman, som ju nyligen gick bort. Ej sett denna så vafan, är väl lika bra att få det överstökat.
- Box i papp innehållandes serierna Kullamannen, Kråkguldet och öhh Huset Silfvercronas gåta eller vad det heter. Ej sett sistnämnda men älskar ju Kråkguldet och har goda minnen av Kullamannen. Toppskick och de två förstnämnda är fortfarande inplastade, yesss lyxig score!
- Boken Ur Nordisk kriminalkrönika, "svenska brott under två sekler", jamen detta känns som gjuten soffläsning för ett skrynkligt russin som mig med potatisnäsa och kulmage.
- Hemkopierad VHS innehållandes OPERATION PARATROOPER och OUT ON BAIL (har sett denna i år, ingen toppfilm), men den andra är nog osedd, kastar in den i videogömman.
- Bejeweled 3 till XBOX 360, pusselspel, kanske är kul? Tio spänn, värt.
- Pocketbok Metro 2033: Den sista tillflykten, hört ganska gott om denna å finns väl uppföljare. Rysk läbbig sci fi, typ?
- THE CALL OF CTHULHU and other weird stories, maffig bok på engelska från Penguin books och vet ni vad, den är gjord så att den ser ut som en gammaldags bok med såna där ni vet speciella gamla sidor så att den ser räfflad ut ovanpå, liksom sidor man lära skära itu eller öppna liksom? Som en typ 1920-talsbok. Jodå, den har väl alt en Lovecraft-diggare behöver och stilig som fasen. En tia! In i Lovecraft-hyllan. Vilket fynd!
Så, det börjar ta sig, jag ser fram emot mer, detta kan bli riktigt bra men har ändå svårt att tro att jag kan toppa kanonåren 2017 och 2016 i loppisväg. Den som enträget fortsätter scanna av loppismarkerna får se! Ha det fint, hej på er!