Sv: Loppistråden

B-pappa skrev:

Vart ligger du till ungefär i livsmålet, med svenska filmen?

Bra fråga. Har nog ingen aning. Har ju inga listor eller så. Inte sett jättemycket stumfilm t.ex. Och saknas nog minst ett hundratal per årtionde. Säger att jag vill se alla svensk film lite på skoj också. Vet ju att jag nog aldrig kommer göra det.

Sv: Loppistråden

Men klart larsesq att du kommer ha sett alla svensk film snart? Det är iallafall vad jag tror om dig, att du sett det mesta och snart är i hamn..? Så jäkla många kan det ju inte vara kvar...?

Fluktade en halvfull VHS-kartong idag och fick lite gåshud, men den var kortvarig. Inget särskilt. SOLDIER BLUE på Hem Films, stor box, en till bilkrasch-kassett, en amerikansk bikerfilm från 1991 som heter... ... ... ... ... ... ... ... ... Born to be wild, gul box från Svensk filmindustri. Och så en stor box på SNIPER från Filmkompaniet. Men sen var det slut på det roliga.

Sv: Loppistråden

Kan tipsa alla som är peppade på trallpunk att nån verkat lämna in en stadig samling med trallpunk CD-skivor på Liljeholmens stadsmission-butik. Det är mest Definitivt 50 spänn och "Tomat" med DLK och samlingen "Svinfint" Om nån på forumet är peppade, men inte har möjlighet att gå dit skulle jag kanske kunna agera kurir/bulvan. De kostar 20 kr/st.

Själv köpte jag en CD med en Sara Lövestam. Det var duktig-flicka-duktigt på alla de där dåliga sätten, men "Chipslåten" var ju en hit i alla fall. Hon lät som ett barn, men var 19 år! Hade hon varit 13 hade hon varit lillgammal på ett rätt charmigt sätt, men 19 år... Nej, då förväntar jag nog lite andra tongångar. Då kan du inte leva på charmig lillgammalhet.

Sv: Loppistråden

Hittade del 4 i serien De Överlevande igår på loppis, härligt. Den heter "Brinnande hat" - dvs helt andra nypor än vad min helg ska handla om.

Facit: min helg handlar bara om kramar, massa livemusik och TV-spel tillsammans med gobitar jag älskar. Leve true DIY!

530 Senaste redigerad av GP sås (2018-02-25 23:29:20)

Sv: Loppistråden

Det låter inte helt ointressant!
Hade behövt en kurir för jag har typ 3.5 timme dit..
De vanliga grejerna har jag ju (som de du räknade upp). Du råkade inte se nåt fynd typ Noppriga taights och moonbots? smile

531 Senaste redigerad av larsesq (2018-02-26 22:52:27)

Sv: Loppistråden

Näe, inga Noppriga tights... Är den dyr nuförti'n? Tror min bror har kvar sitt ex och kanske kan få loss det från honom. Kan ta en titt på Liljeholmen i veckan, kanske.

Har förstått att vissa skatepunk och trallpunk-CD:s är dyra och svåra att få tag på nu. Läste nån trist artikel med nåt sketet skatepunkband som la av på 90-talet och bara gav ut en CD, men den hade sålts till nån japan för typ tusen spänn. Trist fokus på en artikel, trist fokus på musiken. Det är väl det vanliga när Allers eller Aftonbladet eller nån annan ska snacka om uppsvinget för vinyl: Hur mycket kan jag få för vissa skivor? Har ju själv sålt av stora delar av min skivsamling och funderar mer och mer på att göra mig av resten (typ 200 skivor). Det har varit bra för mig ekonomiskt, men får nästan klåda när folk vill prata om vilken skiva jag fått mest för eller prata om musik/kultur i ekonomiska termer. Därför kul med loppis. Här är alla lika mycket värda. Jag betalade lika mycket för This Heat som jag gjorde för Frank Valdor på loppis.

Sv: Loppistråden

Ja den är oskäligt dyr. Det är den och Sötlimpa som brukar löpa amok på Tradera.
Märkligt det där med värden på skivor. Gick på en skivmässa och höll på att dra baklänges över vad de begärda för en del som jag köpte för normalpris en gång i tiden. Mest vinyl då förstås men även en del cd.

larsesq skrev:

Näe, inga Noppriga tights... Är den dyr nuförti'n? Tror min bror har kvar sitt ex och kanske kan få loss det från honom. Kan ta en titt på Liljeholmen i veckan, kanske.

Har förstått att vissa skatepunk och trallpunk-CD:s är dyra och svåra att få tag på nu. Läste nån trist artikel med nåt sketet skatepunkband som la av på 90-talet och bara gav ut en CD, men den hade sålts till nån japan för typ tusen spänn. Trist fokus på en artikel, trist fokus på musiken. Det är väl det vanliga när Allers eller Aftonbladet eller nån annan ska snacka om uppsvinget för vinyl: Hur mycket kan jag få för vissa skivor? Har ju själv sålt av stora delar av min skivsamling och funderar mer och mer på att göra mig av resten (typ 200 skivor). Det har varit bra för mig ekonomiskt, men får nästan klåda när folk vill prata om vilken skiva jag fått mest för eller prata om musik/kultur i ekonomiska termer. Därför kul med loppis. Här är alla lika mycket värda. Jag betalade lika mycket för This Heat som jag gjorde för Frank Valdor på loppis.

Sv: Loppistråden

Loppisåret - eller ja, hela jädra året - 2018 har börjat rätt trevande. Snart lär det väl lossna rejält, får jag anta. Köpte idag i alla fall en jacka, ett par byxor, en bok med fräckisar som verkligen inte klarat sig från tidens tand ("Röda vitsens M.A.O.") och "Rännstensungar" på VHS. Det är 70-tals-versionen med Cornelis Vreeswijk. Inte sett den, så kan ju vara värd en krona.

Sv: Loppistråden

Håller med larsesq. Kul med Rännstensungar!

Jag kommer försöka kicka igång året för min del med några stora loppisar och försöka hitta lite roliga videos, förra årets vårloppis här i stan var ju en dröm, jag gick från bord till bord och fiskade in olika roliga udda filmer och njöt i fulla drag.

Men insett att nu när jag varit småledig sen i december har jag ju haft tid att konsumera allt jag inhandlade under 2017, så det är det jag pysslar med. Allt som är färdiggranskat går ju vidare sen, säljs, byts, kastas osv. Otroligt roligt att se vad som döljer sig i garderoberna, många saker jag inte ens minns att jag stoppat på mig (inventerat och sett att jag har 5 st Playstation2-maskiner, bra!). Men ja så fort jag hittar nåt kul så hojtar jag till, hoppas på mer rörelse till våren. Ha det fint!

Sv: Loppistråden

Jobbstart = raidandet börjar. Sol och värme, VHS och glädje.

På DVD-fronten hittade jag kultkingen Winding-Refns Only god forgives. Inte en regissör jag drar jämt med så ska mer bara tvångs-se denna och cementera mina fördomar och rynka på näsan lite.... smile

DÖDLIG OSKULD, VCM / RAZZEL VIDEO, "En är ung och naiv. Den andra är livsfarlig. Tillsammans dödar de Dig med vällust!". Thriller.

DESERT SHIELD + RÖDA LÄPPAR / FÖR DINA RÖDA LÄPPARS SKULL / FRESH HORSES. Har sett Desert Shield men icke Röda läppar. Kan det va nåt? Som vidiot är det upp till mig att uppleva sånt här dussinskräp.

Sen köpte jag ett fint minneskort till PS2. Eftersom jag fortfarande tänker att såna här grejjer kostar 349 kr (när PS2 var nytt) styck så är 20 kr ett kap, i min värld. Köpte även en PS2-bildsladd. Kul med lite nytt i videohyllan, kommer hålla hökögon på vad mer som dyker upp. Allt gott, ha det fint!

EDIT: slipper se RÖDA LÄPPAR, hade tydligen redan sett! "jättetokig smiley som pustar ut"

Sv: Loppistråden

Kära fanzinister. Värmen är här och med den hoppet och en bättre värld, om lite kärlek och samhörighet och gemenskap. Allt detta finns givetvis inbakat i känslan av att gå på loppis och nu känns det lite som att säsongen har kommit igång. Konstaterar att helgens arr var totalt jäkla grymt och en klassikerkväll att minnas och drömma sig tillbaka till. Vilket också blir lätt då jag var nykter. Idag efter kneget tog jag min mountainbike + cykelhjälm och åkte på rundtur i stan i värmen. Såg mycket hundar som fått komma ut och motionera lite samt ett lokalt MC-sällskap (ej krimos) som var ute med hojjarna. Ett säkert tecken på att längtan har vaknat i den fria människans bröst, drömmen om det stora okända där ute i den antågande sommaren, kallet som lockar och ropar en vidare, mot det outforskade och alla de känslor och ting som saknas en i sökandet efter glädje och förståelse.

Har vaskat fram lite nyinkommet ute på hyllora, kaoslistar lite saker som nu ligger på min arbetsbänk, måste rensa strax.

- Kallt byte, norsk skräckis verkar det som. DVD.

- Hair, musikalen av Milos Forman, som ju nyligen gick bort. Ej sett denna så vafan, är väl lika bra att få det överstökat.

- Box i papp innehållandes serierna Kullamannen, Kråkguldet och öhh Huset Silfvercronas gåta eller vad det heter. Ej sett sistnämnda men älskar ju Kråkguldet och har goda minnen av Kullamannen. Toppskick och de två förstnämnda är fortfarande inplastade, yesss lyxig score!

- Boken Ur Nordisk kriminalkrönika, "svenska brott under två sekler", jamen detta känns som gjuten soffläsning för ett skrynkligt russin som mig med potatisnäsa och kulmage.

- Hemkopierad VHS innehållandes OPERATION PARATROOPER och OUT ON BAIL (har sett denna i år, ingen toppfilm), men den andra är nog osedd, kastar in den i videogömman.

- Bejeweled 3 till XBOX 360, pusselspel, kanske är kul? Tio spänn, värt.

- Pocketbok Metro 2033: Den sista tillflykten, hört ganska gott om denna å finns väl uppföljare. Rysk läbbig sci fi, typ?

- THE CALL OF CTHULHU and other weird stories, maffig bok på engelska från Penguin books och vet ni vad, den är gjord så att den ser ut som en gammaldags bok med såna där ni vet speciella gamla sidor så att den ser räfflad ut ovanpå, liksom sidor man lära skära itu eller öppna liksom? Som en typ 1920-talsbok. Jodå, den har väl alt en Lovecraft-diggare behöver och stilig som fasen. En tia! In i Lovecraft-hyllan. Vilket fynd!

Så, det börjar ta sig, jag ser fram emot mer, detta kan bli riktigt bra men har ändå svårt att tro att jag kan toppa kanonåren 2017 och 2016 i loppisväg. Den som enträget fortsätter scanna av loppismarkerna får se! Ha det fint, hej på er!

Sv: Loppistråden

B-pappa skrev:

- Boken Ur Nordisk kriminalkrönika, "svenska brott under två sekler", jamen detta känns som gjuten soffläsning för ett skrynkligt russin som mig med potatisnäsa och kulmage.

Aaaaah, Nordisk-Kriminalkrönika är ju äkta gubbstyle. Blängberg/Surberg/Dahlberg (kärt barn har många namn) som gjorde Fuffens fanzine och nu sjunger i industripunkarna Makoria från Luleå har en näst intill komplett samling, tror jag? Han brukar skryta om den i tid och otid i alla fall.


B-pappa skrev:

- Hemkopierad VHS innehållandes OPERATION PARATROOPER och OUT ON BAIL (har sett denna i år, ingen toppfilm), men den andra är nog osedd, kastar in den i videogömman.

Du går ändå för hemmakopierade videos? Roligt! Tror aldrig jag köpt en hemmakopierad film på loppis. Men i och för sig. Går igång lite på tanken att få se inspelade filmer från typ TV4 bio och sådär, det är lite arkeologiskt. Att man ser gamla loggan för kanalen + gamla reklamer från 1990-talet. Haha.


B-pappa skrev:

- Pocketbok Metro 2033: Den sista tillflykten, hört ganska gott om denna å finns väl uppföljare. Rysk läbbig sci fi, typ?

Inte läst denna, men också hört massa. Finns väl som rollspel också? Eller datorspel eller nått. Metro.. Tror det är en sådan bok som läses av "folk som inte läser böcker". Typ personer som passar i kategorin och identifierar sig som "unga män". Men rysk PA på pocket kan ju aldrig vara fel. Säkert skön slapp läsning!


B-pappa skrev:

- THE CALL OF CTHULHU and other weird stories, maffig bok på engelska från Penguin books och vet ni vad, den är gjord så att den ser ut som en gammaldags bok med såna där ni vet speciella gamla sidor så att den ser räfflad ut ovanpå, liksom sidor man lära skära itu eller öppna liksom? Som en typ 1920-talsbok. Jodå, den har väl alt en Lovecraft-diggare behöver och stilig som fasen. En tia! In i Lovecraft-hyllan. Vilket fynd!

Fint med lite kosmisk skräck, fick en Lovecraft antologi av Mats "Sutter Cane" Keijonen här i vintras när han hade rensat ut bland böckerna i pojkrummet här uppe i Kiruna. Har inte hunnit läsa ännu! Jättefint att du hra en "Lovecraft-hylla" kan man få se en bild?


B-pappa skrev:

Så, det börjar ta sig, jag ser fram emot mer, detta kan bli riktigt bra men har ändå svårt att tro att jag kan toppa kanonåren 2017 och 2016 i loppisväg. Den som enträget fortsätter scanna av loppismarkerna får se! Ha det fint, hej på er!

Jaså, du rankar fjolåret som ett kanonår? Roligt. Livet är underbart, så sant som det är sagt. Det finns så otrolig mycket vackert att leva för i guds lilla hage. Loppisar är en av dessa.


Jag och min bigfoot-spanar kollega Jon Danielsson gick på loppisbutik igår. Vi gjorde lite fynd. Jag köpte bland annat sju nummer av den gamle skate- och snowboardtidningen EDGE. Numrera var från typ 93 - 96 och var jätteroliga. Läste aldrig Edge när den fanns på marknaden, men tycker det är kul med skejttidningar. Inte för att jag gillar att läsa om skejt, utan för det är kul att läsa om allt runt i kring. Musik och kläder, fester och spelningar. Väldigt mycket 1990-tals nostalgi! Annonser för Arkiv-X dataspelet och text-tv.

Köpte också två tavelramar, tyvärr var båda för små visade det sig när jag kom hem.

Köpte flera gubbiga 1970-tals böcker om jakt och fiske som jag tänkte ge till farsan när han fyller år. Hittade också en rolig bok med namnet "Fars Kokbok - Om konsten att krydda, bränna och blanda". En riktig godbit från 1970-talet och dess väldigt slappa syn på alkoholkonsumtion. Blir en bra present till gubben!

Hittade också ännu ett exemplar av boken Åsnan, en självbiografi skriven av en alkoholiserad haverist och kuf här från Kiruna. Som skrev sina memoarer efter att han tyckte folk snackade så mycket skit om honom. Ska nog skriva någon fanzinetext om den boken! Har skickat ett exemplar till Hjalte Strandén tidigare. Men har ett extra nu om någon är intresserad!

Jon Danielsson köpte en "Mini-kyl" som vi ska ha som dippkyl till Filmklubben. Ni vet en sådan där man bara kopplar in i ett eluttag och det finns plats för typ fyra läsk? Fint att ha sin dipp där inne. Eller läsk för den delen.

Arbete är livets krydda

Sv: Loppistråden

Dippkyl undrar jag varför det inte finns på VIP-sätena på bio. Sjukt bra ju! Energimässigt funkar det väl bra om det går att isolera med hjälp av ett lock också.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Loppistråden

Haha minikyl är bäst! Finns säkert batteridrivna också. Ja jag an köpa hemkopierade VHSer om det är nåt hyfsat ovanligt eller nåt jag vill se på. Inventerade i köket i veckan, dvs jag kollade vad för VHSer som är inpulade i alla skåpen i köket och konstaterade att shit vad mycket jag har släpat hem senaste åren, ja jag får väl hänvisa till vad jag skrivit i denna tråd under åren. Hitta iaf Mannekäng i rött, men den är ju lättare nu iochmed nya Hillmann-boxen.

Exakt, ser folk på jobbet som ibland släpar runt med Metro-böcker, TYPISKA ICKE-LÄSARE så kul å se att det går hem. Köpte dubbelutgåvan Metro Redux till PS4 i vintras, inte spelat än, ska ju vara helt sinnes bra. Pepp faktiskt 5/5 i nivå. Jodå kommer en bild på Lovecraft-hyllan, ska bara arrangera den lite, hehe.

Jo loppisåret 2016 var fenomenalt, hittade ju massvis med rara VHSer, flera Svarta VTC osv, men 2017 toppade ju detta ändå, då jag hittade så mkt kul TV-spel, riktiga rariteter. Otroligt nöjd. Kan 2018 klå detta? Häng med Dr Ärthjärneprotein under året här i tråden så får ni svaret. Kan tillägga att för mig är EDGE en engelsk (?) TV-spelstidning, hittade några sköna nummer i vintras.

Sv: Loppistråden

...fiskade hem en liten kul grej idag. Star Trek the next generation säsong 5 box, 20 kr. Sommarnätterna är räddade osv.

Sv: Loppistråden

Lägger här ett snabbt tips.

https://secondhand.se/

542 Senaste redigerad av larsesq (2018-05-23 21:10:36)

Sv: Loppistråden

Länge sen jag köpte nåt superfränt på loppis. Senast jag var på loppis köpte jag nog ingenting alls, men träffade J, som är gammal vän med E, som är en god vän till mig och en person som jag nog vill umgås mer med. Innan dess var jag på loppis med Hunden och köpte 103 bästa Norgehistorier.

Igår drömde jag om loppisar och det har jag inte gjort på år och dar. För tio-fem år sedan brukade jag mest drömma om två saker: Antingen irrar jag runt i nån lokal eller så är jag på loppis. Och loppisen jag brukar vara, i drömmen, är på Kupan i Visby. En plats som utan tvekan är min topp fem-platser jag kopplar till min tid som boende i Visby. Där finns också Korpen där jag gick till tandläkaren från det att jag var liten knodd till att jag var en större knodd (22 år) och Komvux bibliotek jag praktiserade och hade min bästa arbetstid 2000-2002. Och gamla lokalerna för Rockförvaltningen, arrgruppen jag var med i när de sjöng på sista versen. Konstskolan låg också där borta. Denna plats är så mycket Visby för mig att det nästan är svårt att tänka på den utan att bli lite öm i hjärteroten.

Jaja. Det är ju inte direkt riktiga Kupan jag drömmer om, utan en drömversion av Kupan. I går drömde jag att jag fann alla Breach-skivor på vinyl och nån privatpressad märklig 70-talsskiva kallad Ljudkräm. Breach-skivorna köpte jag mest för att sälja. Märkligt att jag drömmer om Breach, ett band jag inte tänker på dagligen. Spännande att drömma om sådant som jag inte längre brukar drömma om. Det var som jag i drömmarna kom i kontakt med en yngre Larsesq som numera känner att den gått vidare och inte längre känner att det där med att köpa skivor och prylar är så jädra häftigt. Som om jag fick upp en gammal repris av en fem år gammal dröm. Konstigt.

Sv: Loppistråden

Såja, nu är jag igång för i år! Det hade dykt upp nytt lite runtom.

Bok, Stygge Ronald, av Jack Vance. Denna finns ju som film, vill gärna se. Verkar skapligt bizarr och weirdo.

VHS, Happy birthday to me, Jaguar films, stor röd originalbox i toppskick. Yes, velat se denna länge! Snålaste katten i bygget drar längsta strået, 3 kr. Är väl nånsorts slasher det här, 1987 cirka va. Härligt, blev så glad!

Ok, har lite kort om tid, ska preppa loppisbord för imån och annat. Kommer in regnväder nu. Ha det gött alla!

Sv: Loppistråden

Heldag i loppisens tecken, mer eller mindre. Kunde äntligen utforska en stor och vild och smutsig loppis som dykt upp i krokarna. Hört mycket dåligt om den men nej nej, jäklar vad kul den var! Böcker från sent 1800-tal, assnygga invändigt, en 35 mm-projektor från typ 1920 eller 1930-tal och massa skoj. Höjdpunkten var iaf en typ ospelad 8 mm-film vid namn MAN AGAINST MT EVEREST för en tjuga, wow! Blev väldigt sugen på att se denna, lär få igång en liten smalfilmhörna nån gång. Köpte lite goa vinyler oxo, bland annat Nancy & Lee för en tjuga. Fanns mycket att titta på, även en finfin gammelmoppe. Tjockt med Stephen King i hyllorna bland böckerna, alltid ett gott tecken. Knep även en Merle Haggard livekassett. Sen susade jag runt lite på byn men hittade inget särskilt, såg iaf en göbbe som sålde 1 st tysk hårdporrtidning. Drog vidare till nästa by och gick in på en gård och rafsade in lite PS1-spel till rimliga priser (10 kr styck). Lyckad dag, nu lyssna musik och slappa. Ha det gott!

Sv: Loppistråden

Varit på lite loppisar och sånt, men varit ett fattigt år, så köper sällan saker. Roligt att bara gå runt och spatsera och fnissa åt lattjo prylar. Fast igår fick jag med mig en kassett - soundtracket till Moln på drift, Aki Kaurismäkis fina film. Vill minnas att det finns en hel del riktigt bra finsk tango där. Fin vovve på omslaget också.

Sv: Loppistråden

Men snyggt, vad kul!

Sv: Loppistråden

Varit runt på lite loppisar och kollat. Köpte två antologier från Found Magazine (som var fräckt i mitten av 00-talet. Det var ett amerikanskt fansin som samlade upphittade foton och lappar) och Lydia Lunchs självbiografi, som verkar vara rätt magstark och lite för jobbig för mig. Men den var billig och kanske nån här på forumet som vill ha den? Tänkte även köpa en bok om populärkulturell representation av Hitler, men den var jättedyr - 80 kronor. Överlag köper jag mindre och mindre grejer på loppis. Tycker det är för dyrt. Antingen har det blivit dyrare på loppisar eller så har jag blivit snålare.

Var på Erikshjälpen i Vårby idag. Kul loppis! Köpte kläder som passade mig och en fin tavla som föreställer nån dans på en brygga. Väldigt svalt och lugn stämning där inne. Kändes skönt. De hade lite VHS:er, bland annat en med en instruktionsvideo för att installera en varmvattenpool på sin tomt. Fnittrade glatt. Skoj att den låg där, bland alla andra dussinfilmer. Funderade allvarligt på att köpa den, men kommer nog aldrig se den. Var svårt att ta sig till Erikshjälpen om du inte har bil. Men när jag gick därifrån hittade jag en bra gångväg från Masmo, så den kommer jag nog ta nästa gång. För återvända kommer jag definitivt att göra.

Sv: Loppistråden

Ja, jag såg danstavlan via sociala media. Mycket fin!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Loppistråden

Ja fin loppistavla, larsesq. Jag köpte en tavla igår, för 10 kr, ett inramat foto från insidan av St Katarina kyrkoruin / klosterruin (?) i Visby. Hänger nu på min "gotiska konstvägg". :-) Var alltså ut i värmen och körde loppisrutinen. Gjorde ett hejdundrans kap - del 2 i bokserien "Guldkalle", dvs Kalle Anka-serier av Carl Barks. Finns väl 17 totalt, tror jag och att hitta såna här på loppis... ja det var första gången för mig. 2a tryckningen på denna och skicket var magiskt fint, wow! 80 kr, en del pengar i loppissammanhang, men kändes för läckert för att hoppa över.

Sen kör jag vidare på bergsklättrar-temat, fann den dära Reinhold Messner-boken, Till toppen av Mount Everest utan syrgas eller vad den heter. Rafsade åt mig en 7a oxo: Soft cell - Tainted love. Vet inte vad detta är men blev lite nyfiken pga omslaget, tecknade figurer som ramlar runt, ungefär.

Kanske tar en tur till annan loppis idag, brukar alltid hitta nåt där. Skönt att cykla lite. Men en får komma ihåg att ta det lugnt i värmen och dricka vatten, jodå. Ska väl koppla i min musikspelare senare idag (haft maskinen på vift, jag slog på stort och körde ett sånt där DJ set på midsommar och släpade massa skivor, ganska jobbigt men kul) och lyssna på lite grejjer, har en skiva med grekisk folkmusik också.

Den där varmvattenpool-videon lät ju klart intressant! Gillar typ konstruktionsvideos, där något byggs och i slutet beskådas hur alla avnjuter frukten av arbetet. Tänker mig att poolen ser annorlunda ut än dagens blå utomhuspölar som är så populära.

Ha det fint i värmen, men det är fördjävligt med alla bränder. Det kanske räcker med att nån nånstans har kastat lite glas i naturen och så när solen ligger på så kan glaset fungera som upphettare och fokuspunkt för solstrålar?? Eller nånting. Hejsan!

Sv: Loppistråden

Hmm, är inte Found Magazine fräckt längre? ;) Jag lever visst kvar i tidigt 2000-tal tror jag... har samlat på mig ett par upphittade lappar som jag tänkte ta med i mitt kommande zine :)

Jag har för övrigt levt i villfarelsen att gamla VHS:er blir förstörda med tiden, att bandet liksom klibbar ihop? Men det verkar inte så med tanke på alla gamla VHS-fynd ni gör på loppisar?

Mitt bästa loppisfynd i år kommer från en Norgesemester där jag hittade en tidning typ Hemmets Veckotidning från 50-talet, fast en norsk upplaga då förstås. Skiljer sig från de svenska varianterna med sin reklam för skidkängor, sina vandringstips och det att i princip varje text/annons är underhållande, well, p.g.a. norska. Ska definitivt pigga upp mitt kommande zine med utvalda godbitar därifrån.